• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sanne stelt zich voor!

Sanne

Detailing rookie
2 jan 2010
217
0
Hoi!

Nou na een hoop lezen hier toch maar besloten me aan te melden. ;) Toegegeven, ik ben dan waarschijnlijk de grootste leek hier op het forum, maar ach moet ergens beginnen, he?
Ik ben Sanne, 25 lentes jong en kom uit het noorden van Limburg (20km ten zuiden van Nijmegen).
Al een tijdje obsessief bezig met auto's (nou ja, zo'n 25 jaar dan), en sinds kort erg geinteresseerd in detailing, na enkele verbazingwekkende metamorfoses gezien te hebben.
Ben van plan om een klein begin te maken, en binnenkort wat producten te bestellen bij Carclean.
Daar ik nou niet bepaald rol in het geld (was het maar zo), wordt het langzaam opbouwen.
Grootste uitdaging wordt de Ford Mondeo ('99) van mijn vriend, omdat die auto al een jaar of 5 geen wasstraat of shampoo van dichtbij heeft gezien.
Heb me rotgeergerd, en nu dus maar besloten er zelf wat aan te gaan doen. Hoop dat die auto te redden valt.
Zelf ben ik vanaf do as de trotse eigenaresse van een Renault Megane Scenic uit 1997 (echte gezinsauto, hebben dan ook twee kids), en wil die juist zo mooi houden als hij nu is.
Tips zijn natuurlijk welkom, en als jullie meer van me willen weten hoor ik het wel. ;)

Oh ja, kan goed spellen hoor. Maar om de een of andere vage reden krijg ik geen streepjes of puntjes meer op de letters. Zal wel weer iets verkeerd gedaan hebben. :D
 
Dank je!

Wilde eigenlijk om mee te beginnen het volgende aanschaffen:
Poorboys Super Slick & Suds carwash
Mothers Wax Clay Kit
Poorboys Spray & Wipe
Poorboys Natty Paste Wax Blue
Poorboys Trim Restorer of Mothers Wax Back to Black (welke is beter??)
Poorboys APC
2x Washmitts
4x Microvezel doek
Eigenlijk ook nog een rubberspray oid om de deurrubbers in goede conditie te houden, we zo handig als ze niet vastvriezen
En iets tegen condens aan de binnenkant van de ramen... 8-()) Ben ik even veeleisend...
 
Ok dat ziet er wel goed uit.

Ik zou voor de trim restorer gaan, daar zijn de meeste wel tevreden over, deze zou je ook kunnen gebruiken voor de rubbers. Wash mitt zou ik kijken naar de Meguiars wash mitt ( je kan ook een goedkope nemen voor de onderkant van je auto) en doeken zou ik kijken naar de poorboys doeken.
Voor de binnenkant van je ramen de provision fog clear.
Ik zou er ook nog een droogdoek bij zetten, dit is wel van grote belang wil je het goed doen. En misschien nog een paar pads om je wax e.d aan te brengen.

Veeleisend ben je niet, iedereen heeft het moeten meemaken hier:-b
 
welkom!

de lijst ziet er goed uit!
washmitt zou je de meg's indd kunnen nemen, of "the bone" van cobra (als je van een spons houdt)
droogdoek zou ik er zeker bij doen.

mother back2black heb ik niet gebruikt, wel ben ik een verfent trim restorer gebruiker, gebruik deze zelf ook voor de deurrubbers, en zelfs voor uitgedroogde ruitenwisser bladen! een heel veelzijdig product dus!

anyhow, een mooie start!

veel plezier hier, en de beste wensen voor 2010!
 
Welkom Sanne,
Leuk trouwens om wederom een vrouw te verwelkomen op dit forum!

Voor je deurrubbers kun je ook zo een vaseline-stick gebruiken. Of gewoon zuurvrije vaseline uit een potje. Kost vrijwel niets en na het opbrengen het overdadige afnemen met een doekje wat je daarna wilt weg gooien. Werkt als een tierelier.

Niets slechts over Poorboys Natty's Blue (heb het zelf ook), maar waarom niet voor bijvoorbeeld Collonite gaan? Mij valt op dat zonder uitzondering iedereen zeer lovend is over de Collonite (die ik ook zelf heb) en deze geeft absoluut een rete bescherming.

Over die condens aan de binnenkant van je ramen. Zou het kunnen zijn dat het voertuig waarvoor het bestemd is (weet niet of het jouw toekomstige auto betreft, of die van je partner) eens lekker warm moet worden? Goeie lange rit maken met verwarming en ventilator op VOL en toch een raam op een kiertje, zodat de waterdamp uit je auto kan ontsnappen? Volgens mij is er namelijk voor waterdamp geen wondermiddel. Warme lucht slaat neer op de koude ramen en dus heb je dan condens op je ramen.
Mocht het voertuig helemaal droog zijn, dan helpt het ook om voor het wegzetten en afsluiten van de auto, de autodeur bijvoorbeeld even iets langer geopend te laten. Hierdoor koelt in deze koude dagen de auto vanbinnen snel af, waardoor er dus minder warme lucht tegen de koude ramen zal condenseren.
Veel plezier.
 
Sanne zei:
...ik ben dan waarschijnlijk de grootste leek hier op het forum, maar ach moet ergens beginnen, he? ...

Wedstrijdje ??

Welkom, als ik het zo lees zal dat leek-zijn wel meevallen en ook maar kort duren.
En zo hoort het ook.

Veel plezier op het forum.

Hans
 
Hai Sanne welkom

ik was en ben misschien ook nog wel leek hoor, want leer nog alle dagen bij.

Lijstje is dik OK.

Ben zowat met dezelfde produkten gestart en ben er supertevreden over.
Zou dus ook voor de Trim Restorer gaan (gebruik ik voor zowel het dashboard als de buitenkant van de wagen)

Microvezeldoeken kan ik de Poorboys World - Deluxe Mega Towel aanraden, dit zijn echt superdoeken voor hun geld. Tip : neem ze in verschillende kleuren, is het makkelijker na een wasje van de doeken deze terug te gebruiken bij hetzelfde produkt.

Verder nog veel plezier om dit superforum.
 
Welkom op dit forum.

In jouw lijstje mis ik een polish. Je zou een polish van PB of Monello kunnen overwegen.
 
Welkom Sanne, je bent echt niet de enige die nog vrij nieuw is in car detailing hoor, Ik zelf ook nog een groentje en iedere dag melden zich hier nieuwe detailers in spé aan :party: .

Je lijstje is wel oké, ik mis een padje om de wax aan te brengen.
 
Dankjulliewel voor het warme welkom en de tips!!!

Pads zijn inderdaad een heel goed idee. Zit er nog verschil tussen de pads van Carclean.com en bijv de Even Coat van Meg's?

@LB: Een polish zou ik wel willen hebben, zat te denken om ooit van PB de 2.5 en 1.0 aan te schaffen. Maar volgens mij moet ik dan ook een glaze en sealant aanschaffen?
Heb ook begrepen dat ik dan weer een tijd moet wachten voor ik de wax kan aanbrengen, en ik heb helaas geen garage. :sob: Dus zal in een wasbox moeten wassen en de rest thuis voor de deur.

@Guest007: Goed idee van de Deluxe Mega Towels, verschillende kleuren is idd wel handig.

@Aficior: Zo weinig vrouwen hier? ;) Welke Collonite bedoel je? Of maakt dat niet echt uit? Bij beide auto's zit er condens aan de binnenkant van de ramen, afstand rijden met verwarming voluit zullen we eens proberen.

Iedereen inderdaad nog de beste wensen voor 2010!
 
Ik kan mij voorstellen dat je nog even niet aan de hele rits van vijf stappen wilt denken.
Hoe meer ik lees hoe meer ik het zelf ook uitstel, alhoewel ik de spullen inmiddels wel heb.

Een voordeel van beetje bij beetje beginnen is dat je ook wat minder kosten hebt.
Ik gebruik zelf niet de duurste doeken (althans tot de volgende bestelling binnen is) :-"
Die bij de mothers clay is een goeie, en de Poorboys Mega (Mega) ook. Laatste heb ik ook mee afgedroogd.
Een setje van Sorbo geeft misschien wel microkrasjes, maar die heb je al, en polish je nog niet weg.

Het voordeel van een auto met een onderhoudsachterstand is dat je lekker kunt uitproberen.
Dat het beter wordt is vrijwel zeker.

Heb je niet ergens een gratis parkeergagrage in de buurt. Is wel makkelijk om uit de regen etc. te staan.
En meestal heb je daar heel behoorlijk licht.

Hans
 
Dat is waar, een parkeergarage kan ik zo gauw even niet bedenken (woon min of meer in een dorp), maar kan ook in een wasbox gaan staan denk ik?
Klopt het dat je inderdaad een tijd moet wachten na het polishen, glazen en sealen voordat je de wax aan kunt brengen? Dat is nl net het probleem.

Ben er inderdaad van overtuigd dat de Mondeo in ieder geval niet slechter kan. ;) Zal ook zeker foto's van voor en na gaan maken, wel zo leuk. :D
Nou ja, dat hoop ik dan.

Wil het liefst in etappes spullen gaan aanschaffen, tenzij ik ineens heel veel ga verdienen. :grinning:
 
Na het pollishen hoef je iig niet te wachten, glaze, sealant of wax kan je er gelijk op zetten.
Blach Hole(glaze van PB) kan je na het opbrengen ook gelijk afnemen en verder gaan met de volgende stap(sealant of wax).
 
Sanne zei:
Pads zijn inderdaad een heel goed idee. Zit er nog verschil tussen de pads van Carclean.com en bijv de Even Coat van Meg's?

De standaard pads van CC zijn goed. De CC pad is van foam, de Even Coat van Meg's is een pad met microfibermateriaal. Welke het beste is, is voor iedereen verschillend. De één vind een foampad fijner werken, de ander weer een microfiber pad. Ik zelf heb nog geen ervaring in het werken met microfiber pad. Ik denk dat een foampad wel iets zuiniger werkt qua product verbruik.

De Meg's zijn best prijzig (veel marketing) in vergelijking met anderen. Ik vind de Lake Country pads fijn werken en niet duur.
 
Welkom Sanne.
Leuk om te horen dat er zich een jonge moeder zich gaat verdiepen in detailing, hou ik wel van:cool:

Voor de binnenkant van de ruiten gebruik ikzelf de Meguaires NXT glas cleaner een super product.
Het lijstje ziet er voor de rest goed uit.
Kijk vooral nog even in de show-off topic, hier zie je allemaal auto's die in verschillende staten verkeerden waanzinnig goed er uit zijn gekomen.
Bij de show-off wordt dan ook duidelijk verteld in stappen hoe de auto onder handen is genomen.

Als nieuweling kun je hier ook veel opsteken.
Succes
 
ik zal eens een poging doen om een mooi lijstje te maken:-"
mocht er iemand op of aanmerkingen over hebben, hoor ik deze graag!

stap 1: wassen
shampoo: dodo's born to be mild
gereedschap: cobra ''the bone''(dit is een persoonlijke keuze)
droogdoek: DE carrand max supreme

stap 2: diepte reiniging
klei - kit kleikit, van mothers

stap 3: bescherming / last touch
wax: poorboy's natty's blue
applicator: CC high tec foam of e.v.t. een grotere: rode euro lc handpad
om uit te poetsen: deluxe mega-mega towel


dan zou je er nog allerlei stappen tussendoor kunnen doen, maar ik denk dat je zo leuk kan beginnen!
je zult je ongetwijfeld een keer gaan ergeren aan de swirls die je nu hebt, je zou hiervoor een vullend middel als: autoglym srp voor kunnen gebruiken, deze vult als het ware de swirls, maar ze zullen hierna niet weg zijn, op gegeven moment komen ze dus terug, srp kan aangebracht worden met zwarte euro handpad, en dient afgenomen te worden met een goede mf doek, een poorboys deluxe mega towel, of mega mega towel (zelfde, alleen groter).

deze stap KAN tussen 2 en 3, dus na het kleien, en VOOR het waxen..