• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schade ondanks Parkeer sensoren! Wat denken jullie?

Kijk eens in het instructieboekje/handleiding van de auto betreffende de parkeersensoren. Volgens mij staat daar vast wel expliciet vermeld dat het een hulpmiddel voor de bestuurder is die desondanks waakzaam moet blijven en verantwoordelijk is. Zo staat het tenminste ook in de handleiding van mijn Peugeot 207.
 
Wat je ook kunt doe is je lesgeld terug vragen bij je rijschool, achteruit rijden heb je blijkbaar niet goed onder de knie. :-b

Het is toch 100% je eigelschuld, Wij krijgen regelmatig dit soort schades op het werk en mensen proberen het bijna altijd op welke manier het vergoed te krijgen.
Je wil niet weten wat mensen bedenken om wat geld ergen los te kunnen peuteren, om het gratis te laten repareren
 
Ultrasone sensoren (lees: parkeersensoren) hebben maar een beperkte afstralingshoek. Daardoor kan het voorkomen dat voorwerpen die te klein zijn of te smal niet worden gedetecteerd (paaltjes). Het blijven geluidsgolven die gereflecteerd moeten worden zodat de ontvanger ze kan oppikken. Zelfs de hoek van het voorwerp kan de sensor beinvloeden, d.w.z. als je schuin naar achteren op een voorwerp afrijd, is het mogelijk dat de geluidsgolven niet bij de receivers aankomen en je sensoren dus niet gaan "piepen". In mijn Kia manual staat een hele waslijst van uitsluitingen waardoor de parkeersensoren mogelijk niet goed of helemaal niet werken, zoals sneeuwval, hevige regen etc. etc. Ik geef je niet veel kans dat je het een en ander kan claimen omdat bijv. een paaltje niet werd opgemerkt.