• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schade voorbumper Corsa C

Kan dit zelf weg worden gewerkt?

  • Ja

    Stemmen: 1 50,0%
  • Nee

    Stemmen: 1 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    2

kevin2296

Detailing chief
7 nov 2014
116
78
28
Goedeavond Dames & Heren!
'
Ik zou graag advies van jullie willen ontvangen over lakschade op de voorbumper.
Helaas is iemand deze week bij mijn vriendin tegen de auto gereden. Ze heeft een Corsa C uit 2003.

De schade is niet al te groot (gelukkig) en vroeg mij daarom af of ik deze schade eventueel zelf kan wegwerken of dat ik de bumper opnieuw moet laten spuiten?
Ervaring met schade wegwerken heb ik wel en heb ook wel de spullen ervoor (en ben ook bereid om spullen ervoor aan te schaffen :) )

Het is namelijk zo, als de schade onder x aantal bedrag is kan je het uit laten keren en mag je het dus zelf houden (en dat is natuurlijk het mooiste :p)

Ik ben benieuwd of jullie mij hier over kunnen adviseren of ik dit zelf kan fixen of moet laten maken :)
Alvast bedankt!!
 

Bijlagen

  • 20160128_221113.jpg
    20160128_221113.jpg
    123,9 KB · Weergaven: 329
  • 20160128_221120.jpg
    20160128_221120.jpg
    138,7 KB · Weergaven: 277
  • 20160128_221126.jpg
    20160128_221126.jpg
    105,8 KB · Weergaven: 225
  • 20160128_221134.jpg
    20160128_221134.jpg
    117,2 KB · Weergaven: 248
  • 20160128_221140.jpg
    20160128_221140.jpg
    150,2 KB · Weergaven: 231
Ik zou het eerst proberen zelf zo netjes mogelijk te maken.

Ben je tevreden met het resultaat -> geld in je zak steken.
Ben je niet tevreden kan je het alsnog laten spuiten.
 
Daar zit inderdaad iets in ferdy, zal morgen bij daglicht nogmaals even kijken met welke spullen ik het het beste kan aanpakken.
Alleen moet ik oppassen aangezien het plastic.. Heeft iemand ervaring met plastic polijsten, of kan ik dat vergeten?

Wilde het eerst met APC schoonmaken, erna kleien, hierna heel licht opschuren met 2000 korrel en erna polijsten met Monello Raffini Veloce op eerst een zwarte pad en erna naar een yellow als het echt niet lukt. (natuurlijk toeren opbouwend)

Benieuwd of dit wel kan o_O
 
Als de zon er op staat wordt het ook warmer, je moet het alleen niet heet maken

APC heeft m.i. geen zin, het is niet vet hoogstens de bruine strepen als het teer is
Zet er eerst een cleaner of Mezzo op met je vingers en laten intrekken
Cleaner maakt de opliggende verf zachter / minder hechtend
Daarna gewoon polijsten en op tijd de pad schoonmaken

Succes
 
polijsten met Monello Raffini Veloce op eerst een zwarte pad en erna naar een yellow als het echt niet lukt.
Een zwarte finishing pad met Veloce en daarna opschalen naar een gele cutting pad? Dan ga je van bijna niks, naar je zwaarste combi in die range.

De methode/theorie die @RedCat aangeeft is voor mij nieuw, maar leerzaam!

Ik vind de krassen aardig diep lijken, maar je kunt dit vast wel een heel stuk minder opvallend krijgen. Afhankelijk van de hardheid van de lak, kan je beginnen met Mezzo op Oranje. Mocht dit niet al teveel uithalen, Veloce op Geel. (Althans, ik gebruik een Excenter, bij een Rotary uiteraard meer met beleid werken)


Greetz
 
Bedankt voor jullie reacties heren.
Met de tip van @RedCat ga ik zeker iets doen, wist dat trukje persoonlijk ook niet maar leer graag :D

Een zwarte finishing pad met Veloce en daarna opschalen naar een gele cutting pad? Dan ga je van bijna niks, naar je zwaarste combi in die range.

Bedoelde natuurlijk met tussenstappen langzaam opbouwen naar de Yellow :p

De krassen opzicht zijn niet heel erg diep kan er amper met de nagel in dus dat valt wel mee, vandaar het beetje opschuren van het handeltje zodat het weer vlak is :)
En de lak het is Opel, volgens mij zijn die Duitse lakken toch op zicht allemaal even hard? Maar heb alleen niet echt ervaring met polijsten op een bumper aangezien het meestal geen metaal is maar plastic, vandaar ook even de vraag hier of het wel kan :innocent:

Overigens heeft het schadebedrijf de schade op 470 euro getaxeerd das dus aardig wat :laughing:
 
Zow, dan zou ik dat geld zeker in m'n zak steken en de boel polijsten.

Kunststof machinaal poliisten kan prima. Met een excentrische machine creëer wel wat warmte, maar niks om je zorgen over te maken. Bij een rotary gaat dit een stuk sneller en kan je sneller te veel warmte creëren.

Met gezond verstand werken is voor veel dingen goed, haha!
 
Kevin,
Niet alle Duitse lakken zijn even hard en Opels die ik gedaan heb waren echt een stuk zachter qua lak dan bv mijn E92 of bv de Q5/A4 van een maatje (en zijn vader). De hardheid van een lak zul je altijd per auto moeten beoordelen.
De bumper van die Corsa is van plastic en plastic kan de warmte die je creëert wat lastiger kwijt dan een paneel van staal, dus geef de bumper tussen het polijsten door wat rust.
Met een cleaner inwerken en dan clean je eerst het vuil en verf resten van de tegenpartij weg zodat je de krassen goed kan beoordelen. Geen cleaner? Dan idd een stukje met Mezzo op oranje proberen en de pad goed schoonmaken tussendoor.
Ik zou echt eerst ff polijsten voor je gaat schuren dan kun je ook de krassen beter beoordelen (Gyeon prep gebruiken).
 
Thanks @Ric325i voor je info.
Ik zal denk ik nog eventjes een paar weken moeten wachten voordat ik eraan kan beginnen (die verzekeringen zijn tegenwoordig niet zo snel...)
Maar ik zal het zeker op de manier van jullie doen jongens, eerst proberen te polijsten voordat ik alles een beetje bij ga schuren :)
 
2000 lijkt me wat grof...ga voor 3000 en dan erg voorzichtig polijsten....meerdere pauzes inlassen dus .
Ik ben van het principe : wat je in de diepte kan wegschuren doe je beter wel en dan pas polijsten....meningen zijn hierover verdeeld.
Een kap in je parket schuur/polijst je ook niet weg met korrel 400.....eerst grof en dan fijner.( okee , lak is niet zo dik)
Weg lijkt me niet mogelijk maar 75% is misschien wel te doen....met een glaze kan je nog wat extra maskeren .