• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schadebedrijf gebruikt industriecleaner?

wesje

Detailing addict
15 jun 2008
156
62
43
Giessen
Vorige week is onze Seat Altea bij het plaatselijk schadebedrijf geweest om een voorbumper te spuiten na een kleine schade. Vrijdagavond de auto weer opgehaald en bij thuiskomst vielen mij meteen rare vlekken op in het kunststof zoals de spiegels de plastic stukken op de b-stijlen en de raamrubbers. Gisteravond even terug geweest en gelukkig bekenden ze meteen schuld. Op mijn vraag wat voor product dit veroorzaakte werd het antwoord gegeven industriereiniger. Hun wassen alle auto's daarmee bij binnenkomst. Want dan is meteen alle siliconen, teer, wasresten en verder aangekoekt vuil weg. Kortom mijn zorgvuldig aangebrachte bescherming zal ongetwijfeld volledig verdwenen zijn.

De fout ligt waarschijnlijk bij een foutieve mengverhouding of te lang laten weken.

A.s. woensdag gaat de auto terug. Als ze het niet weg krijgen word elk rubbertje en stukje kunstof vervangen door nieuw. Dus tot zover alle lof.

Maar die meuk zit me niet lekker. Is dat gebruikelijk dat ze een auto zo behandelen?
 
Niet zo vreemde gedachtegang van het bedrijf: die ene procent die 'maandelijks' zijn auto in de wax zet gaan ze geen rekening mee houden.
Uiteraard beetje jammer dat zo is verlopen, maar spuiten en de eigenaar terugkomen omdat er siliconenbende onder de lak zit lijkt me nog minder prettig.
Het is daarbij een 'service' dat de gehele auto weer netjes gewassen en spik&span klaarstaat als men 'm op komt halen .... wederom die ene procent baalt maar tja
Vind wel erg goed dat ze het zo positief opgepakt hebben en je niet met een lulverhaal de deur uit hebben gezet oid !
 
Die gekke vlekken komen waarschijnlijk door product wat daar deels is gestript door de industrie reiniger. Een ander heeft zijn kunstof, rubbers etc niet gevoed en daar valt het dus ook niet op.
Ik vind niet dat ze wat verkeerd hebben gedaan en het is netjes dat ze direct aangeven hoe ze te werk gaan. Autolak kan prima tegen industriereiniger als er goed mee om wordt gegaan en daarmee wordt voor de schadehersteller een mooie schone basis gemaakt. Ik zou even een rondje doen met je beschermende en voedende middelen en dan is het weer helemaal netjes.
 
Balen van die plekjes maar kan me vinden in de aanpak van het bedrijf om de auto snel siliconen vrij te krijgen. Want die paar procent (die net zo gek is als wij) en die zijn auto goed onderhoudt baalt als een stekker maar de meerheid ziet er niets van op de auto en is blij dat hij weer schoon is.

Vind het ook erg netjes van het bedrijf dat ze open kaart spelen spelen over hoe ze te werk gaan en hun best gaan doen voor je om alles te herstellen en zelfs nieuwe rubbers e.d. gaan aanbrengen als het ze niet lukt alles netjes te krijgen.

Ben benieuwd naar het vervolg.
 
wesje;334087 zei:
.. De fout ligt waarschijnlijk bij een foutieve mengverhouding of te lang laten weken. ...

Als dat het geval is vind ik het allemaal niet zo logisch dat het fout is gegaan, beetje sullig
Wel netjes dat ze het toegeven en oplossen. Al zou je hopen dat ze het zelf hadden gezien ...
 
Beetje laat voor te melden misschien. Maar ben zelf werkzaam bij een schade hersteller en dit is wel vaak Echt nodig. Want siliconen is de nachtmerrie voor iedere autospuiter. Dit wil je niet in je werkplaats hebben want daar kun je nog wel een week last van hebben. En dit kost dan 1000e euro's. Siliconen zorgt voor lak fouten tijdens het spuiten en als dit op een raam rubber zit kan dit door de auto af te blazen of het aan te raken met iets ( ontvet doek, spuit overal enz ) in de cabine terecht komen. En als nog op je te spuiten onderdeel komen. Echt een ramp dus.

Mij is eens over komen dat iemand zijn dashboard had in gespoten met siliconen spray. Ik had de auto al 5x ontvet ( normaal is bij binnen komst en voor het spuiten voldoende) Maar heb de auto 3x nog mogen spuiten. Een klusje van 500 euro Koste me toen 600 ipv dat ik er iets op verdiende. En er moest nog een auto gedaan worden van het zelfde bedrijf. Deze heb ik maar liefst 10 x ontvet en ik kwam nog Kleine restjes siliconen tegen in de aflak. Maar kon nog weg gepoetst worden. Niet 100% maar acceptabel.

Vaak hebben dit auto's die heel erg gepoetst zijn en word het zekeren voor het onzekere gedaan.
 
Ik werk ook in de auto schade, maar mijn auto's was ik echt niet met shampoo van het werk.
Heb het wel gehad dat uni rode auto's gewoon roze uitslaan.

Je kunt er zelfs velgen mee schoon krijgen als deze niet erg vervuild zijn.

Voor groot en deels van de auto's die bij ons langs komen heb je dit soort shampoo echt wel nodig om ze "schoon" te krijgen.
Wij doen heel veel leaseauto's en deze worden over het algemeen niet of weinig schoongemaakt door de berijder, of met de verkeerde producten