• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schenken vanuit een jerrycan

dannycoolen

Detailing rookie
19 mei 2012
84
0
Beste mensen,

Ik weet niet zo goed waar dit thuishoort dus maar hier gepost.
Heb een een grote fles (jerrycan) van 5 liter foam shampoo.
Nu heb ik wel een trechter gekocht maar wanneer ik het spul uit de jerrycan giet loopt er toch nog foam langs de jerrycan.
Nu is mijn vraag hoe jullie dit doen zonder alles rond te brassen.
En tevens geld dit bijvoorbeeld voor flessen als bug squash (de grote variant)
graag hoor ik van jullie

groeten danny
 
Dit is wat je zoekt: https://www.Carclean.com/product/Carclean_nl/Heavy_Duty_Gallon_Pomp_PumpGallon_100953
Of dit: https://www.Carclean.com/product/Carclean_nl/Pro_Blend_Maatglas_groot_PRO_308_101065
 
Thx dat is interdaad wat ik zoek en is zon pomp inderdaad geschikt voor de 3,8 en 5 liter verpakkingen of dat weer niet
 
En gallons is voor de 3,8 liter dus dus niet op de jerrycans?
En wat kan ik daarvoor dan gebruiken iemand daar een idee voor

Groeten danny
 
zou het niet lukken om met een om de gallon op een stoel of tafel te plaatsen en dan met een doorzichtige slang de shampoo overhevelen naar de kleinere fles ?
 
anory;321751 zei:
zou het niet lukken om met een om de gallon op een stoel of tafel te plaatsen en dan met een doorzichtige slang de shampoo overhevelen naar de kleinere fles ?

Dat lukt bij dunnere vloeistoffen altijd erg goed.
Zo heb ik jarenlang 3 aquariums wekelijks staan te verversen.
De grootste was 600liter, en dan zoog ik de slang ff aan, rechtstreeks de gootsteen in.
Werkt top!

Bij dikkere vloeistoffen zal dat lastiger tot niet gaan, maar dan zal gieten ook geen probleem zijn vermoed ik.
 
Ik heb hier ook wel eens wat problemen mee en kap daarom soms eerst een deel over in een andere fles van 1 liter .

Voor aangemaakt spul heb ik jerrycans waarvan de dop vervangen is door een kraantje.
imagesCATJOV8P.jpg

Indien het goed vloeibaar is kan je dus zo'n kraantje gebruiken , met shampoo giet ik het eerst over in kleinere flessen (die makkelijker gieten)
;)
 
coolcar;321758 zei:
De jerrycan op zijn zijkant houden en dan schenken,gaat 100% goed:-"

Dit is de oplossing. Zo kan de lucht achter de vloeistof komen en klotst de vloeistof niet uit de can. Dus alle tips ten spijt dit is de goedkoopste en beste oplossing :)^
 
Kan dwars houden werkt ook al een stuk beter. Dus niet de opening naar voor maar juist naar de zijkant.
Zo kan er lucht in als je aan het schenken bent.
 
Met alle respect voor jullie "uitgietkunsten" maar door een jerrycan op de zijkant te houden gaat het overgieten echt niet beter......bij mij :schaam
Zal mogelijk met de vorm te maken hebben van de jerrycan. Heeft de TS geen foto met zijn type jerrycan ?
Deze lukt mij zeker niet beter door aan de zijkant te gieten.......het gat zit namelijk vooraan in het midden :weetniet
Hoe minder vol zo'n ding zit , hoe beter je kan overgieten natuurlijk.

Nu lekt er idd een beetje foamshampoo bij het overgieten , wat ik bij zijdelings gieten toch veel meer ga hebben.
2110038.jpg

Deze jerycan (10 liter) giet echt niet beter door ze op de zijkant te houden...
200313011_zps0ec37a6e.jpg
 
Ik heb een aftapkraantje op de gallons zitten.

729294_546275052058707_422515485_o_zps240e8379.jpg


728799_546275025392043_1807551860_o_zps68dd803b.jpg


20130201_192716_zps3222e04b.jpg


Deze heb ik ooit eens van Dibbuz gehad. Het kraantje moest met enige kracht op het schroefdraad gedraaid worden.
Nu moet ik er wel eerlijkheidshalve bij zeggen dat waar nu het kraantje opgedraaid is, geen Amerikaanse gallon is, maar een gewone standaard 5 liter jerrycan waar ooit gedestileerd water in zat. Het tapkraantje draait hier makkelijker op dan op de Amerikaanse variant.

1526633.jpg
 
Ander probleem dat je nogal eens tegenkomt: te voorzichtig gieten, waardoor de vloeistof aan de buitenkant langs de wand van de jerrycan loopt. Als je trechter groot genoeg is, kun je eerst een flinke scheut in de trechter gieten (eventueel dan even stoppen met gieten om de trechter leeg te laten lopen).

Hoe moeilijk of hoe lastig het is, is in elk geval sterk afhankelijk van vorm van de jerrycan, grootte van de trechter, grootte van de fles waar het in moet, en natuurlijk wat je over moet gieten (de viscositeit van het 'spul' maakt ook nog aardig verschil)
 
Cordoba;321791 zei:
te voorzichtig gieten, waardoor de vloeistof aan de buitenkant langs de wand van de jerrycan loopt. Als je trechter groot genoeg is, kun je eerst een flinke scheut in de trechter gieten (eventueel dan even stoppen met gieten om de trechter leeg te laten lopen).

Dit dus, je moet wel een trechter te gebruiken.
Op zijn kant gieten helpt tegen het klotsen, lastig uit te leggen hoe ik het precies bedoel maar het werkt wel.