• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Scholl spider pad kapot na het wassen

Emmer is een standaard Grid Guard emmer, dus 19 liter.
Wat Ric325i al zei, het gemak is heel groot.

Zeker met een spiderpad wit, is het wel raadzaam om na 2 hits de pad schoon te maken.
Of je moet 10 pads hebben en dan achteraf de pads gaan schoonmaken.
Dus ook afhankelijk welke pads je gebruikt. Een finish pad hoef je minder vaak schoon te maken, als een cutting pad.
 
Ik heb niet echt de financiën om van elk type pad een aantal te kopen. Echter heb ik dit wel gedaan nadat ik met mijn beginners-setje (DAP Powerpack) al een gele en oranje foam pad had gesloopt. (Te verzadigt met product en/of vuil, etc) Ik heb het (on)geluk dat ik tot nu toe alleen maar harde lakken heb aangetroffen, dus moest dit een tijd met Geel doen. Gelukkig had ik nu meerdere pads om een gehele auto te doen en sloopte ik mijn pads niet. Werd een pad te vies/verzadigt, of zowiezo als ik een groot paneel had gedaan, pakte ik gewoon een schone erbij.

Vervolgens liet ik mij adviseren dat een Spiderpad + S3 wat meer correctie zou behalen op harde lakken, dus kocht ik 1 Spiderpad. Deze moet ik nu tijdens het polijsten vaak schoonmaken en dat is redelijk irritant aan het worden. Dus meestal effe in een emmer met water en Dreft de boel wassen, droogdraaien en weer door. Maar al snel ren ik toch effe naar binnen om de boel beter onder de kraan de wassen. Volkomen kut dus...

Bij toeval heb ik nu ook de nieuwe Spiderpad van Scholl, maar 2 pads totaal is nog steeds ruk.

Ik denk dat ik liever die €180,- - €200,- in meer pads investeer, dan een Pad Washer. Achteraf schoonmaken vind ik wel rustgevend na een lange dak bikkelen, haha!


Thanx for the Feedback, !!


Greetz
 
We doen het makkelijker Quantoxx ; jij probeert het op de door jou beschreven manier thuis en vraagt of je vriendin er een filmpje van kan maken.
Vervolgens sturen we dat filmpje naar de leukste thuis, want die grit guard blijft niet stilstaan en de schoepen eronder slaan al het water naar de zijkant en vervolgens omhoog. ,^^ ;)

Quantoxx;n432028 zei:
De verende werking, dus het oppompen van schoon water van de bodem naar de top, lijkt mij een fabeltje.

Het vuil (polijstmiddel residu) zakt en onder de ondersteboven staande cups bevind zich het schoonste water, dat schoonste water pomp je dus je pad in.
Je hebt sowieso zoveel water nodig, omdat anders je water in zijn geheel al snel te vervuild zal zijn.
Datzelfde geld voor de emmer met spoelwater die je bij het wassen gebruikt, als je die te laag afvult dan zal het spoelwater snel te erg vervuild zijn om nog te gebruiken.
 
Ah, kijk! Daar zijn de feitjes, haha. Thanx Frans.

De Grit Guard ligt inderdaad los in mijn emmer. (Vandaag 2 emmers met Guard ontvangen)

Dus die verende/pompende werking ''ververst'' daadwerkelijk het water tijdens het wassen..? Op de video's zie je dat het water meteen wit uitslaat van het product en niet echt minder wit (verser) word tijdens het pompen. Of moet ik dit meer zien als dat het vieze water later pas zakt, en dus helemaal gezakt is wanneer je na een paneel polijsten wéér moet wassen?


Greetz
 
Mijn padwasher staat op de zaak en ik werk morgen thuis.
Ik zal volgende week eens wat foto's maken van de losse onderdelen, dan is het wat makkelijker voor je om de werking ervan te beseffen.
Ik heb hem destijds bij een groupbuy hier gekocht, tegen een stuk minder.
Met wat handigheid kun je zo'n ding ook zelf maken.

Ik gebruik trouwens zelf altijd de ronde extentie, je kunt dan bepaalde gebieden van de pad meer aandacht geven tijdens het reinigen.
 
Ok dus waarschijnlijk ergens in de wasmachine stuk gegaan.. pff dan maar een nieuwe kopen.. nog even over je pad vlug schoon maken, Mike philips pakt gewoon een doek en draait zijn pad daarin met de DA even tussen panelen door
 
Frans ; Dat zou ik super-interessant vinden!

Mijn hoop is om van detailen mijn beroep te maken, of eigenlijk een bij-beroep. Dus ik hoop op de dag dat ik voldoende middelen kan aanschaffen om alles te kunnen uitvoeren en dan kan ik mij voorstellen dat een Pad Washer erg makkelijk is.

Bij voorbaat dank voor de hulp!


Greetz
 
@ Quantoxx, er is een topic over een zelfbouw padwasher geweest. Wellicht leuk om te lezen en ideeën op te doen.
https://forum.Carclean.com/threads/zelfbouw-padwasher.5649/
 
Die pad heeft inderdaad ergens vast gezeten in je wasmachine, gezien die deuk?

Met perslucht is het makkelijk om die na elk paneel uit te blazen.
Een compressor koop je al voor de prijs van die padwasher zo te zien?

Ik heb van elke pad een aantal stuks, dewelke na een volledige wagen in de machine gewassen worden, nog geen pad stukgedaan zo.
Soms neem ik een oudere MF pad voor de onderkanten (dorpels en onderkant bumpers)

Ik gebruik wel geen foampads, enkel MF...
:)
 
Ik heb op het forum wel eens die handleiding gezien waarbij iemand met wat PVC buizen en een Grit Guard ook een pompende Pad Washer had gemaakt. Kostte een paar tientjes, geloof ik.