• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schuimlaag Kärcher foamlans verbeteren

Als je een antwoord hebt van Kärcher dan verneem ik dat graag. Iets dikkere foam is welkom, mits het tegen een gunstige prijs is.
 
Ik heb vandaag een antwoord van Kärcher gekregen, ze kunnen de blokjes niet leveren.
Het gaat per foamlans, dus als je meer blokjes wilt hebben moet je nog zo'n lans kopen :klap
Dan ga ik maar even contact opnemen met Autobrite of hun die blokjes naar NL kunnen verzenden (en of die blokjes überhaupt wel hetzelfde zijn)...

EDIT: Ik heb ze een mailtje gestuurd via de website. Ze zullen pas vanaf 2 januari reageren.
 
Volgens mij hebben we nog een paar liggen, stuur even een emailtje dan kijken we er maandag naar.
 
Heb zaterdag het Autobrite blokje binnen gekregen Carclean.com.
Hier een vergelijking (links Kärcher, rechts AB):
20121229_114812.jpg

Het blokje van AB is een millimeter smaller, maar past alsnog goed in de lans.

Heb even getest met SSF 1:8. Alleen het AB blokje gaf geen beter resultaat. Heb daarna het Kärcher blokje erin gedaan met daarboven het AB blokje.
Het resultaat was iets beter als origineel, maar nog steeds niet te vergelijken met de foam lanzen van Autobrite.
Schuim met beide blokjes:
20121229_115514.jpg


Ik heb ook nog een filmpje gemaakt, die zal ik later even posten.

Het extra blokje geeft weinig verbetering. De Kärcher foam lans zal op een andere manier aangepast moeten worden of de Autobrite versies hebben iets magisch :p
 
Idd een waterig sopje, als ik het filmpje zo bekijk en vergelijk met hoe mn eigen foamgun het doet, lijkt het ook of het er bij jou met erg weinig druk uit komt.
Ik kan

Net alsof er een bypass of te grote doorlaat in die foamer van Karcher zit, want het lijkt echt gewoon of er veel te veel water word bijgemengd.
Denk dat als ik het spuitpatroon van mijn hd foamlans (die van Autobrite) op stralen ipv waaieren zet dat ik met gemak 3-4 meter kan overbruggen.

Zie ook de reply van RedCat, druk doet heel veel.

Ik heb geen idee hoe de Karcher lans in elkaar zit, maar kun je de doorlaat vanuit je hd niet iets afknijpen zodat je wat meer druk krijgt?
 
Dezelfde dikte heb je zonder extra blokje ook wel lijkt het. Gisteren heb ik gefoamed met SSF 1:12, ook hier lijkt weinig verschil in te zitten. Misschien toch te veel water door de lans?
 
Logische oorzaken van het slechte schuim zijn:
- te veel water in het sop
- te lage druk, met als gevolg te weinig onderdruk, waardoor er onvoldoende zeep wordt meegenomen. Oorzaak van te lage druk kan zitten in verlies in de slang (te lange of te dunne slang), of onvoldoende opbrengst van de HD pomp

Overigens kan bij professionele apparatuur ook perslucht op de foam toevoer worden gezet, waardoor je een goed en stabiel schuim krijgt.
 
Er staat op de foamlans dat hij max 160 bar kan hebben. Volgens mij is er te weinig weerstand, je hoort de pomp erg makkelijk draaien...

Geen idee hoe en of ik dit nog ga oplossen...
Een AB lans zit er even niet in, m'n ouders worden gek van het aanschaffen van detailspullen :-"
 
Volgens mij is er te weinig weerstand, je hoort de pomp erg makkelijk draaien...

Dat is precies wat ik bedoelde.
Ik weet niet in hoeverre het ding gedemonteerd kan worden, maar zou je de diameter van de instroom niet op een of andere manier kunnen verkleinen zodat daar de de straal weliswaar kleiner maar krachtiger word?

Geen idee of het haalbaar is, maar vind het zelf ook altijd wel leuk om wat met dat soort dingen te knutselen.
Heb hier nog een voor een nilfisk staan, als ik eens wat tijd heb zal ik die ook eens bekijken, maar volgens mij is die kop gegoten kunststof.
 
Ik heb er al eens naar gekeken, maar het zijn 2 delen die aan elkaar verlijmd zijn. Als ik dat loshaal is de kans groot dat het gesloopt wordt. De instroomopening zou verkleind kunnen worden, weet alleen niet hoe. Misschien een stuk pvc erin...
Ik zal wel even een foto posten ;)
 
160 bar, haalt je pomp niet, niet eens in de buurt (tenminste als ie ook nog water moet leveren). (ik neem tenminste aan dat je een enkelvoudige pomp hebt, en geen exemplaar op krachtstroom, of met een motor die in een kleine auto niet zou misstaan).

Ik weet niet hoe die instroomopening eruit ziet, die je bedoelt en op welke plaats ie zit. (de plaats bepaalt of het zin heeft om de opening te verkleinen, je zou dit kunnen doen door er een busje of een ring in te zetten.
 
Nee klopt, ik denk dat hij max 120 bar redt.
Zal morgen even een foto maken, ringen erin maken is geen gek idee (gewoon ringen van de bouwmarkt, of denk ik nu te makkelijk?).
 
Ik heb vandaag wat kleine moertjes in de instroomopening gedaan, hierdoor werd de druk verhoogd. Toch was het schuim niet veel dikker (lees: hetzelfde).
Hier een paar foto's van de opening en het schuim:
20130102_164055.jpg

20130102_164109.jpg

20130102_171605.jpg

20130102_171615.jpg


Was nog steeds erg waterig, denk dat ik toch maar ga sparen voor een AB lans...