• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Seat Ibiza 2007

Seat_Freak

Detailing addict
9 okt 2015
150
70
40
Gelderland
Hallo allemaal,

Het werd eindelijk eens tijd dat ik mijn eigen auto eens goed onderhanden zou nemen, dat was dus afgelopen 2 dagen. Auto is sinds 2009 in mijn bezit,gekocht met 44.000, nu 210000 km.

Eerst in het begin met de producten van Mequairs gewassen/gepoetst handmatig.
In 2014 had ik mijn auto handmatig aangepakt door middel van wassen,kleien, Autoglym SRP en Collinite 476s. Sindsdien alleen maar gewassen,gewassen,gewassen,...

Auto bevatte voordat ik begon veel swirls en polijstkrassen. Enige minpunt is dat linkerachterzijde keer hersteld is en dat kan je nog wel zien ( helaas). Achterbumper is in 2014 ook vernieuwd en gespoten maar minder te zien.
Verder zitten er wat gebruikersschades op.

Goed,... even een strak verhaallijn wat ik allemaal gedaan heb ( foto`s na dit verhaal in volgorde van auto voor het wassen tot en met dat ik gepoetst is ).

Ben vrijdagavond begonnen met wassen van de auto met Lavare shampoo. aangezien rood een zichtbare kleur is voor teerspetters, Nou had aardig wat, deze ingesprayt met teerverwijderaar van Sonax. Minuutje of 5 laten weken en daarna met oude mf-doek erover en weg was het. Prima spul. Daarna nog even de auto ingesprayt met NonFerro om alles lekker schoon te krijgen. Auto daarna even snel gewassen en afgespoeld om door te gaan met kleien ( klei van Monello icm. Poorboys Spray&Wipe ).Kwam niet gek veel troep van de lak af.
Tijd vliegt als je bezig bent dus was het zo donker.

Zaterdag lekker begonnen met polijsten. Had al een testspot gedaan en uiteraard een harde lak dus meteen aan de gang gegaan met Veloce op geel. Lekker rustig de machine zijn werk laten doen en inderdaad werd mooi stuk minder. Daarna ronde gedaan met Mezzo op oranje en gefinisht met Finale op wit.
Na alles nagelopen te hebben denk ik dat er tussen de 80-90% weggepolijst is. Sommige delen zou grover geschut moet moeten worden toegepast maar heb dat niet in huis.
Welke wax zou ik erop zetten, Collinite 476s of Fusso Coat Dark? Het werd Fusso Coat Dark, deze 2 keer aangebracht. Lekker stinken maar prima te verwerken.

Verder zaken die ik gedaan heb zijn alle kunststof delen behandeld met Autoglym Rubber&Vinyl, de bandjes verzorgt met Mequairs Endurance gel, velgen in de spraywax gezet van Turtle ( niet meer in de handel ), alle ruiten even schoongemaakt met Poorboys Spray&Wipe en de voorruit weer voorzien van Turtle Clearvue.

En dan nu de foto`s:

Seat Ibiza voor het wassen.JPG
Seat Ibiza voor het wassen 3.JPG
Seat Ibiza voor het wassen velg.JPG
Seat Ibiza teer verwijderen.JPG

Voor en na het polijsten:
Seat Ibiza 2007 zijkant vor polijsten.JPG
Seat Ibiza 2007 zijkant na polijsten.JPG

Het eindresultaat:
Seat Ibiza 2007 voorzijde LV.JPG
Seat Ibiza 2007 achterzijde RA.JPG
Seat Ibiza 2007 rechterzijde spiegeling 2.JPG
Seat Ibiza 2007 dak.JPG
Seat Ibiza 2007 zijkant Rechts.JPG