• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Ibiza; beest en beauty?

Schijven voor zijn een stuk groter dan achter. Misschien dat daar bij de Sport versie het verschil in zit? Baal ik wel van haha, wilde van de zomer de winterbanden van mijn moeder haar Polo even lenen als ik de mijne opknapte/liet opknappen. Maar dat zijn 15", gaat dus ook niet passen. Misschien op de achteras wel, dat ik ze 2 om 2 opknap.
 
15 inch moet over die remmen passen... het zijn geen 312 mm remmen waarbij 16 inch minimaal is.

Je bandenmaat klopt niet, 205 45[\b] 16 hoort er op deze ibiza.
Als je die koplampen uit elkaar heb mag je mij laten weten hoe je dat gedaan heb, wil ik ook nog een keer doen namelijk.
 
Van de bandenmaat dat weet ik inderdaad ;) Teller geeft ook 3km te weinig aan... Achja, ze slijten vanzelf, dus binnenkort kan ik ze vervangen.

Vwb de velg: ik twijfel daar echt aan hoor! Net even een foto gemaakt:

8572622356_92096cfd24_b.jpg


Dus dit is mijn wijsvinger, die past net niet tussen balanceerloodje en klauw in... Denk dat er net een centimeter ruimte tussenzit. Een inch kleiner betekent 1.25cm aan beide kanten kleiner... Dan moet je het lood al op de buitenkant doen en dan heb je misschien met mázzel nog een millimeter speling!
 
Ohja van de koplamp zal ik je laten weten! Als ik eraan denk schrijf ik wel een howto.


Iemand een idee waar ik een héél dun, héél scherp mesje voor die kitranden vandaan kan halen? Echt een scalpel-achtig iets? Ik ken zo niemand die in een ziekenhuis oid werkt...
 
Stanleymes of een hobbymesje?
In het verleden met de stanleymes daar ook al is de kit mee doorgesneden van een koplamp.
 
http://www.seatforum.de/forum/picture.php?pictureid=13564&albumid=2089&dl=1286293479&thumb=1

15 inch past


Ik vraag me alleen af waar jij dat mesje tussen wil zetten bij die koplampen. Bij mijn lampen zie ik absoluut geen kitrand oid in het zicht zitten laat staan dat ik die door kan snijden. Het zijn dezelfde lampen als bij jou, wellicht dat iemand geprobeerd heeft de boel af te dichten omdat ze nogal bekend staan om vocht in de behuizing.
 
Ik meen dat je een lamp die niet dichtgekit is gewoon open kunt maken? Bij mij is tussen het glas en het plastic volgekit met zwarte kit. Niet echt netjes, ook nog 'ns. Baal ik van. En dat terwijl de xenonlampen sowieso betere ontluchtingsmogelijkheden hebben.


Maar die velgen, hoeveel ruimte zit daartussen joh? Een millimeter? :D
 
Ik wou ook net zeggen dat je wijsvinger 2cm dik is, dus 1inch kleiner moet net lukken. Maar het is, zoals op de foto te zien is, heel erg nipt :)
 
Foto is niet van mijn wielen, ik heb 17 inch winter en zomer wielen.

Ook zonder die zwarte kit waar jij het over heb kun je die lampen niet eenvoudig uit elkaar halen..
 
Tippie voor het vocht in de koplampen: Silicagel-zakjes. Die dingetjes die je bij electronica of nieuwe schoenen in de doos vindt. Ik had ze in het zwarte kapje bevestigd (wat de lampen afsluit met die 2 klemmetjes). Het waren redelijk grote zakjes en het paste net, maar ik had voor 75-80% minder last van vocht en als er al vocht in kwam was het een stuk sneller weg. Was in mijn Cordoba met exact dezelfde type lampen waarschijnlijk.
 
Dat van die zakjes had ik inderdaad al gelezen! Ik wil eerst eens aankijken hoe het gaat zonder zakjes, want veel mensen geven aan dat het met het boren van een ontluchtingsgaatje opgelost is voor hun halogeenlampen, nu wil het geval dat in ieder geval de originele Valeo xenonlampen rondom 3 ontluchtingsgaten hebben!


Ik heb vandaag in ieder geval wat dunne mesjes gehaald, dan binnenkort maar weer eens de bumper eraf trekken om 't lampie te demonteren :-b Daar hadden ze wel wat beter over na mogen denken, ik snap dat je niet de ruimte van een Volvo hebt maar de bumper eraf om een peertje te wisselen, hoe verzin je het...