• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Leon weer Stralend Zwart

Leon Sport

Detailing addict
18 mei 2008
45
52
42
Gisteren mezelf weer een uitgeleefd op mijn Seat Leon Sport uit 2001.

De gebruikte producten:

Wassen:
- PB washmitt
- PB Slick&Suds
- PB Drying Towel

Polijsten:
- DAP 500 / Festool RO125 (zowel roterend als excentrisch)
- Menzerna Final Finish op witte LC pad
Voor een paar plekken op het dak en motorkap PB SSR2.5 gebruikt op oranje en wit LC

Voeden:
- DAP 500
- Poorboy's Black Hole
- Groene LC Pad

Waxen (2x):
- DAP
- M21 (blauw)
- Collinite 845 (blauw)
- PB Natty's blue (rood)

Rubbers:
- Mothers Microfiber Applicator
- Poorboy's Trim Restorer

Interieur:
- Poorboy's Natural Look
- Mothers Microfiber Applicator

Ruiten:
- PB Spray&Wipe

Aangezien ik de Leon regelmatig was (1x in de week / 1x in de 2 weken) en wax (1x in de maand) hoefde ik alleen maar de lichte swirls die er na verloop van tijd toch inkomen te verwijderen.
Mijn ervaring leert wel dat de Mezerna dit makkelijker en sneller doet dan de PB SSR1 ondanks dat ik in de zon bezig was...
De eerste foto's zijn van gistermiddag - de zon was toen al weg, heb er vanmorgen nog een aantal in de zon geschoten echter zat er uiteraard al wat stof e.d. op de lak.

De Foto's:

IMGP1788-1.jpg


IMGP1779-1.jpg


IMGP1778-1.jpg


IMGP1780.jpg


IMGP1781.jpg


IMGP1787.jpg


IMGP1786.jpg


IMGP1791.jpg


IMGP1792.jpg


IMGP1794.jpg


Bedankt voor het lezen! :cool:
 
Mooi resultaat hoor! De Final Finish van Menzerna hoor je trouwens eigenlijk met een finishing pad te verwerken, niet met een polishing pad!
 
Ik heb beide pads geprobeerd en zag eerlijk gezegd geen verschil.... vandaar dat ik daarna geen extra stap heb gedaan. Het resultaat is er niet minder om.
 
Leon Sport zei:
Kleien had ik een maandje geleden nog gedaan...toen kwam er al niks vanaf... leek me nu overbodig, vandaar! :ja


Schitterend !!! en toch als je gekleid had wordt de lak nog intenser ! Werkelijk waar ! Detailen vanaf een schone bodem, ALTIJD ! Niettemin een prachtig resulaat !! :ja
 
Bedankt!

voordat we de herfst en de winter weer gaan trotseren wordt er uiteraard ff weer gekleid. (al wil ik daar nu nog ff niet aan denken!!)