• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Show Off's Luziano

Luziano;318791 zei:
Thanks!
En die roze is van de 944 specialist Race For Fun in Aalsmeer. Dat ding was track-klaar. Je vullingen trilde er dus uit. Maar het rijdt wel leuk!

Rijd de zoon van Harry niet meer in dan? Of heeft die inmiddels weer andere..meende dat die wagen pinkie heette.
 
Had liever een andere kleur gehad, maar kon hem voor een mooie prijs mee nemen. Dus ja..
En zijn zoon rijdt er nog steeds in als het goed is. Gewoon zijn dagelijkse woon-werk auto als ik het zo hoorde.
 
Mooie Astra Van hoor, en dat zilver is echt een hele mooie kleur.

Heb je trouwens Z147 of Z157 (star Silver I of star Silver II) ?
Nu nog wel even sleepkapoogje scoren en even op zoek gaan naar een andere airbag ivm het defecte claxonknopje.?
 
Z147 of Z157 zal ik even na moeten kijken. Kan ik dit zien op de optie sticker in de dorpel van de deur?
Dat sleepoogkapje moet inderdaad gauw gescoord worden. Dit ziet er een beetje slordig uit.

Dat defecte claxonknopje laat ik denk ik lekker zoals het is. ik stoor mezelf er niet aan en het werkt nog prima.
Waar ik wel aan zat te denken waren een paar knappe stoelen. Ik kan me nog niet helemaal vinden in de zithouding. Ik durf zelfs te zeggen dat ik de stoelen van de caddy beter vond zitten...

Maar, eerst even een ander defect repareren. De auto start niet meer, waarschijnlijk de aansturing van de brandstofpomp. Even afwachten tot die weer terug komt van het repair centre. Hopelijk loopt het beestje daarna weer.
 
Zo, die Astra ziet er weer stralend uit.

Heerlijk toch, die oude Mercedessen met hun deuren al waren het er van een bankkluis... Straalt gewoon klasse en standing uit, zonder de arrogantie van de huidige grote Mercedessen
 
Die brandstofpomp (ecu) is inderdaad wel een kwaal van deze motoren.
Mocht je tzt op zoek gaan naar een setje knappe stoelen dan weet ik misschien nog wel een hele mooie set voor je.
 
Inderdaad, net als met de caddy overigens. Als die al kapot ging kon je er 50 euro tegenaan smijten en dan liep het weer. Al heb ik bij deze met die opel binnen 500 km al meer aan onderhoud uitgegeven als bij de caddy in 15000 km. Goed begin.

En als ik serieus naar die stoelen ga kijken dan zal ik wel contact met je opnemen, Juffer. Bedankt voor de hulp.
 
Een wekend geleden een héle strakke Fiat Grande Punto Giugiaro Design op bezoek.
Ik durf zelfs wel te zeggen dat ik nooit eerder een zo goed bijgehouden auto onderhanden heb genomen...

2_zpse070c1ba.jpg


Allereerst het wassen van de auto. De auto stond aardig netjes in de collnite 845. Ik moest de auto dan ook zo'n 3-4x wassen en afspuiten met een flinke overdosis autoshampoo om deze wax laag er af te krijgen.

Eenmaal binnen was de glans al zodanig aanwezig dat de voorbijgangers in de werkplaats vroegen of ze hem al naar buiten konden rijden...
Helaas had de Fiat hier en daar wel wat kleien lakdefecten. Rondom de auto wat last van swirls, en hier en daar een krasje.

Na het wassen is de auto gekleid. Eerst met de monello clay. Hier kwam helaas zo weinig vuil vanaf dat ik aannam dat deze zijn beste tijd gehad had, en heb ik de auto nogmaals gedaan met de groene carpro fine clay. Het resultaat, bijna geen vuil.. De lak van de auto was dus al aardig clean.

Vervolgens ben ik begonnen met polijsten. Wat mij direct opviel was dat de lak erg zacht was. Ik heb zeer voorzichtig gewerkt met wit op mezzo, (ccs pads) en vervolgens wit op finale. Daarna heb ik poorboys black hole 2 lagen machinaal aangebracht met de rode monello prof. pad. Om de auto vervolgens in de ibrido te zetten.
De banden zijn in de bandenzwart gezet, trims in de autofinesse trim restorer, en het uitlaatspruitstuk is subtiel te grazen genomen met een klein beetje commandant.

3a_zps92660cb2.jpg

3b_zps8230e65f.jpg


4a_zps75e42beb.jpg

4b_zps14151ed6.jpg

Deze kras is helaas niet volledig weggewerkt. Na een paar hits (met beleid) met mezzo op oranje ben ik gestopt omdat ik bang was door de lak heen te gaan. Al met al is de kras wel vele malen minder zichtbaar geworden.

De motorruimte. Ook deze heb ik niets aan schoon hoeven maken. Een doekje met quick detailer en vervolgens in de pb's natural look gezet.
6a_zpsf18e3e22.jpg

6b_zps5c37491e.jpg


Ook kwam ik nog een paar lijmresten tegen, ik kon het niet laten...
7a_zpsce5e8917.jpg

7b_zps5bf2fe0c.jpg


8_zpsd1dd9438.jpg

1_zps5c62f6b7.jpg

18_zpsdcab6200.jpg


12_zps8ac31763.jpg

13_zpsd386e398.jpg

15_zpsfe1dd8a8.jpg

16_zps616a45e6.jpg

17_zps2f1b69e6.jpg

20_zps137722a4.jpg

21_zpsc51d95fd.jpg

23_zps457529f3.jpg

IMG_0123_zps5e0160ff.jpg


IMG_0129_zps4371485e.jpg

IMG_0133_zps377b7242.jpg


Al met al een prachtige auto in een prachtige kleur!
 
Thanks! En die ruimte is helaas niet van mij maar mag ik als het uit komt gebruiken. Het pand dat ik huur is (helaas) vele malen kleiner en bevat geen brug.
 
Afgelopen weekend weer een nieuwe uitdaging gehad. Ik wist niet dat VAG-lakken zo hard konden zijn!

Deze Golf 5 heeft een volledig exterieur detail gehad. Ondanks zijn 2 ton amper steenslag, dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de hardheid van de lak (en het feit dat de eigenaar erg zuinig op zijn auto is).

01_zps12af026d.jpg

02_zps38a7edb2.jpg

03_zps56720671.jpg


Eerst wassen...

04_zpse78de589.jpg


Dan afplakken en een testspot. Zelfs inizio op geel was hopeloos. Dus het werd wol, en na zo'n 3x verdwenen de swirls eindelijk.

05_zps86bdf712.jpg

Altijd handig..

06_zpsc9dec49e.jpg

Misschien slecht te zien, maar zowel het dak als de motorkap hadden aardig wat swirls te pakken.

07_zps37f693c1.jpg

Na enige moeite (en verzuurde schouders) deze weg kunnen krijgen.

08a_zpsf0ae8519.jpg

08b_zpsd5f8f97b.jpg

De zijkanten van de auto bleken beide compleet andere hardheden van lak te bezitten. Zo had ik aan deze rechterkant van de auto echt inizio op geel nodig. Terwijl aan de linker kant mezzo al ruim voldoende was. Deze kant bleek achteraf dus ook overgespoten. Altijd een testspot dus.

09_zps1a83fa64.jpg

Ook het zijscherm is eens overgespoten. Al denk ik dat dit een maandag morgen klusje was, wat een kleurverschil...
Ook meteen goed te zien wat voor stof inizio achter laat.

10a_zps1c503789.jpg

10b_zps3d4bbbd5.jpg

Aan beide kanten zaten er in de deurstijl van de achterste deur deze krassen. Nu heb ik dit al vaker gezien, maar je kunt er natuurlijk op wachten dat dit na 20 jaar heerlijk gaat roesten.

11a_zps0733efcf.jpg

11b_zps3860a999.jpg


12_zps9f4182e1.jpg


13_zpsc419191f.jpg


14_zps70d02be0.jpg


En een mooi resultaat.
 
Is het toch gelukt met de harde lak, maar dan zie je dat ook is het Duitse degelijkheid ;)

Alleen denk ik wel dat ondanks de eigenaar zuinig is, dit een potentieel schadebakkie kan zijn geweest..
Hoeft natuurlijk niet maar verklaard wel de vreemdsoortige consistentie in hardheid...

Hij kan weer tevreden zijn!
 
Ja, de auto had genoeg meegemaakt. Hele linker zijkant waarschijnlijk een keer over gedaan, linker voorkant een tik gehad, rechts achter eens een tik gekregen die netjes verholpen is. Het mooie is dat je dit soort dingen allemaal kunt aflezen als je bezig bent.
Altijd leuk als de eigenaar er naast staat, zonder dat hij heeft verteld wat er mee is gebeurt kun jij met 80% zekerheid zeggen wat er is gebeurt. Ghehe.
 
afgelopen tijd weer aardig wat auto's gedaan. Hieronder, 2 porsche 944's. Waarvan ik helaas maar van 1 foto's heb.

Deze witte kwam voor een full-detail. Het interieur was nog weinig eer aan te behalen, dus vandaar dat ik alleen een paar foto's van de buitenkant heb kunnen schieten.
De auto heeft al meer dan 333.000 km gelopen ondertussen en rijdt werkelijk als nieuw. Ook was de auto eens volledig overgespoten, dit was goed te merken. Op sommige plekken was de lak kei hard, en op andere plekken boterzacht..

Hoe de auto binnen kwam:
Best goed onderhouden, was duidelijk te zien dat de eigenaar de auto zelf goed bijhield.
IMG_6968_zpscf59ec0c.jpg

IMG_6972_zpsa12bba72.jpg

IMG_6974_zpsa546b44d.jpg

IMG_6973_zpsa1f700bd.jpg


Let vooral op de buine waas op de lak rond de uitlaat.


Wassen:
IMG_6977_zpsb9b01795.jpg


Ook onder de motorkap aan de gang geweest. Vanwege de beperkte tijd (1 dag) hier niet teveel tijd aan besteed.
motorruimtevoorna_zpseba2173f.jpg


Kleien:
spiegelkleienvoorna_zps964d85eb.jpg


Toen de onderspoiler. Met het wassen kon ik er moeilijk bij en helaas zat het te vast om met wassen goed weg te krijgen. Dan maar demonteren:
IMG_6996_zps4f1fad3a.jpg

IMG_6995_zpse1dc5000.jpg


Boven goed te zien hoe hardnekkig het was. Dit was na wassen, in laten weken in apc, weer wassen en drogen..
onderspoilerlinksvoorna_zpsd8f423df.jpg

IMG_7003_zps72f9a015.jpg

onderspoilervoorna_zps6a0c9a61.jpg


Ook hier maar even wassen:
IMG_7011_zpsa14bc874.jpg

IMG_7009_zps149ee39a.jpg


En weer monteren.
Voor het monteren wel even poging gedaan tot polijsten op stukken waar ik later met de machine niet meer bij kwam.
IMG_7015_zps29d98ca1.jpg


Nog meer kleien, dit is de sluiting van de achterklep. Door de stroomlijn van de auto proberen deze naar binnen te komen en laat het dus een bruine waas achter op de lak.
IMG_7008_zpse14ab41c.jpg


Lichte swirls:
swirlsvoorna_zps38c46c7f.jpg


Helaas is er de vorige keer om de stickers heen gespoten. Ook waren deze stickers aardig vuil. Helaas slecht te zien, had misschien wat meer moeten spelen met de belichting:
stickerkleienvoorna_zps9107a8d7.jpg


Toen het polijsten. de motorkap en het dak was inizio paars voor nodig. Terwijl de rest van de auto het prima redde met mezzo op wit of oranje (ccs pads). En uiteindelijk afwerken naar finale.
Vervolgens white diamond en ibrido gebruikt.

Verder, bandjes in het zwart, plastic met af restorer behandeld en natuurlijk het complete interieur behandeld.
Totale duur, 16 uur, pauzes niet meegerekend.

IMG_7073_zps633143f1.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed hoor! Hoop werk gehad aan deze 1986'er!
Mis wel dat enorme Targa dak, ook goed zelf te repareren als het fout gaat, zelf weleens gehad met mijn ex 944S2, setje tandwielen en microswitch volstaat dan meestal.

Moet die 1982'er van mijn pa ook nog steeds eens doen, geen Targa & maar 176000km. (weinig zou je haast zeggen!)

Rijdt er weer puik bij deze gelukkig, mooi gedaan hoor!