• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ShuttersPeet - Audi A4 Avant FL

Ja peet staan goed die velgen:cool:

En ja ik heb jou gezien vandaag in zevenbergen. Ik zag een mooie audi staan, ik dacht dat zou peet wel eens kunne zijn en jawel.
 
Wauw gave auto, mega glans (impressive) en toffe velgen. Wat meer kun je je nog wensen?
 
Thanks! :)^
Ik heb nu (eindelijk), voor mij, de ideale combinatie met een mooie glans. Na het polijsten, 2x ontvetten met CarPro Eraser, dan Poorboy's Black Hole, daarna de 50/50 van Chemical Guys. En dan, en dat werkt bij mijn kleur hoe " raar" het ook klinkt, 2 x een rondje CarPro Reload maar dan wèl 50/50 met gedistilleerd water.
Alleen zal de standtijd niet hèèl erg lang zijn, dus dit doen we in de zomer.
Binnenkort gaan we de A4 weer licht polijsten en dan in de Sonax Polymer Netshield zetten. Ik ben daar een groot fan van, met een waanzinnige "beading en sheating"!
inge;344936 zei:
Wauw gave auto, mega glans (impressive) en toffe velgen. Wat meer kun je je nog wensen?
 
Vandaag mijn nieuwe wintervelgen en banden opgehaald. De banden zijn de Dunlop SP Wintersport 255/35/19 geworden. Ik heb gelijk de velgen in de CarPro DLUX gezet. Dit was voor het eerst en het valt reuze mee. Het uitpoetsen gaat, zoals verwacht, stroef. Je kan, met het juiste licht, redelijk zien waar je gebleven bent. Nu alleen kijken wanneer we ze gaan monteren.

Gebruikte spullen;
CarPro DLUX setje
CarPro Eraser
Nitril handschoenen
Suéde doekjes
Diverse doeken
Tape
Goede, niet pluizende make-up pads.... ;)

Kofferbakje met velgen;
wjan7r.jpg


Gebruikte spullen;
30uzfw3.jpg


Werkplek;
149poap.jpg


DLUX net aan gebracht;
jievev.jpg


DLUX uitgepoetst;
2rhlgck.jpg


Bandenprofiel;
351cmq0.jpg


Voor de A4;
160xvra.jpg
 
Beetje armoedige werkplek ;) Prachtig hoor, heb je goed voor elkaar daar! Velgen zien er ook strak uit.
 
Niet vandaag maar eergisteren de A4 winterklaar gemaakt en wel op 1ste kerstdag… maar anders geen tijd. Ben om 06.00 begonnen!
Eerst de A4 afgespoeld met de hoge druk en de bijbehorende “strippende” schuim van de wasbox. Daarna de A4 gewassen met een overdosis Poorboys Silk&Suds, Microfibre Madness Incredimitt , Meguiars wasmit en gedroogd met Monello en Delirium Orange Drying Towel droogdoeken. Daarna de A4 gekleid met 50/50 Poorboys Spray&Wipe en de Poorboys Poly Elastic Clay. Nagenoeg geen vervuiling, alleen een beetje aan de onderzijde. Elke week wassen werpt dan wél zijn vruchtjes af. Daarna een ronde polijsten met de DAP 900 en Monello Finale. A4 afgenomen met CarPro Eraser. Er zitten nog wel een paar hele lichte krasjes in de lak maar dat laat ik voorlopig zo. Zal dan toch roterend aan de slag moeten en a; ik heb (nog) geen rotary en b; ik heb het ook nog nooit gedaan. Daarna alle ramen gepolijst met Nanolex Premium Glass Polish, gereinigd met Nanolex Premium Glass Cleaner en daarna de Nanolex Ultra Glass Sealant aangebracht met niet pluizende make-up pads. Ik heb de sealant al eerder op mijn voorraam aangebracht maar was hier niet helemaal tevreden over. Het deed wel zijn werk maar niet vanaf 60 km/u. Nu maar eens kijken wat het nu doet. Toen de gehele A4 in de Sonax Polymer Netshield gezet. Ben zelf nogal fan van deze sealant. Makkelijk aan te brengen en een ongelofelijke sheating. Het aanbrengen zelf is nogal een beetje een vreemde gewaarwording, het gaat redelijk stroef op een schone lak en de lak voelt na het aanbrengen ook niet echt heel glad aan maar het werkt wel als een malle. Ook nog alle ramen aan de binnenzijde gedaan met Dodo’s Clearly Menthol. Dit gebruik ik al vanaf het begin maar wil toch een kijken voor een ander, beter middeltje, ben er matig tevreden over. Dan de velgen in de CarPro Reload gezet, de velgen “staan” in de CarPro Dlux en dit zit er nu zo’n 2 maandjes op en de velgen zijn erg makkelijk schoon te maken. De bandjes met de Poorboys Bold&Bright behandeld, erg lekker spul ook. Het dashboard met Autoglym Vinyl&Rubber Care. De uitlaatsierstukken ook behandeld met de Poorboys Bold&Bright. Deze heb ik een jaar geleden “geplastidipped” en dit zit er, verbazingwekkend, nog steeds perfect op.

Plaatjes bij de praatjes;

Na het wassen;
16j9md.jpg


Na het "kleien" en polijsten;
qqe2at.jpg


2me2146.jpg


Resultaat;
5yz03m.jpg


24ee2jt.jpg


ly2jc.jpg


qrgi7s.jpg
 
Ziet er zoals gewoonlijk weer gigantisch strak uit:cool:

Maar ik heb een paar vraagjes over de sonax.
Zet je hier ook nog een glaze onder zoals bv blackhole?
En top je de sonax nog met een wax?
 
Mustang;349212 zei:
Ziet er zoals gewoonlijk weer gigantisch strak uit:cool:

Maar ik heb een paar vraagjes over de sonax.
Zet je hier ook nog een glaze onder zoals bv blackhole?
En top je de sonax nog met een wax?
Nee, ik "zet" de Netshield op een schone en "kale" lak. Ik heb het ook wel eens over een laagje blackhole aangebracht maar ik had het vermoeden dat dan de hechting van de Netshield niet zo goed is. Ook gebruik ik geen wax op de Netshield, alleen om de 2à3 weken een rondje Reload.
Probeer het maar eens, je zult versteld staan van de beading en sheating! 8-())
 
Ziet er top uit! Kun je weer strak de winter door - alhoewel van mij mag hij wegblijven. :)

Ook hier een vraagje - of twee, drie - over de Sonax Polymer Netshield - gebruik je dit op dezelfde manier als bijvoorbeeld de AF Power seal sealant? En wat is de standtijd zonder het Reload rondje. Waarom heb je ervoor gekozen geen wax over de Netshield te zetten?
 
Alle superlatieven zijn al eens gebruik peet, die ga ik dus niet meer herhalen.
Als je hulp nodig hebt met de rotary dan weet je waar je moet zijn he maat?
 
inge;349221 zei:
Ziet er top uit! Kun je weer strak de winter door - alhoewel van mij mag hij wegblijven. :)

Ook hier een vraagje - of twee, drie - over de Sonax Polymer Netshield - gebruik je dit op dezelfde manier als bijvoorbeeld de AF Power seal sealant? En wat is de standtijd zonder het Reload rondje. Waarom heb je ervoor gekozen geen wax over de Netshield te zetten?
*Ik breng de Netshield aan met een aplicatorspons en na zo'n 3 minuutjes (leert de ervaring) oppoetsen tot de glans. Neem wél goede doeken! Ik heb eerst suéde doeken gebruikt en dat ging prima maar gebruik nu de meguaiers Ultimate Wipes en dat bevalt nog beter. Gebruik ook voor elk paneel een nieuwe doek!
*De stand tijd is minimaal 2 maanden, daarna eraf gepolijst ivm met een Show&Shine.
*Ik heb er geen wax opzitten omdat ik eens wil kijken hoelang dit goed blijft. Ik laat één gedeelte van mijn motorkap in alleen de Netshield staan en de andere helft zal ik om de 2 weken een laagje Reload geven. Ook heb ik al eens een wax over de Netshield aangebracht en dat bracht niks extra's, ook niet qua beading/sheating.
 
BlackPassat;349227 zei:
Alle superlatieven zijn al eens gebruik peet, die ga ik dus niet meer herhalen.
Als je hulp nodig hebt met de rotary dan weet je waar je moet zijn he maat?
Thanks, J! Ik zal je zekers nog eens nodig hebben....:-"
 
rallimart;349232 zei:
Zo doe ik dat ook op mijn zwarte auto, maar zou dit ook zo werken met Q2M CURE
Zou het niet weten, heb de Q2m Cure niet. Ik ben nogal een groot fan van de Reload. Dit geeft op mijn kleur auto een, in mijn ogen, perfecte "machine-achtige" glans.
Ik zou zeggen; probeer het eens.....:ja

Resultaat met Reload over Poorboys Blackhole en Chemical Guys 50/50;
2ikxfcw.jpg