• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Smartwax

Nogmaals een vraag over een SmartWax product: de SmartCarpet.

Heeft iemand hier ervaring mee en/of met de Chemical Guys Fabric Clean?
De SmartCarpet is kleurloos en de Fabric Clean geel van kleur. Laatst kwam ik echter een foto tegen bij een Engelse winkel waar de airless verpakking een kleurloos product bevatte en daarnaast stond een 473 ml verpakking met gele inhoud (kleur leek erg op de Fabric Clean).
Ik zit me af te vragen of er (veel) verschil is tussen beide producten.
 
de smartcarpet kan je zo op het te reinigen onderdeel spuiten terwijl de fabric clean makkelijk tot 1:20 kan worden aangelengd. Ik heb ze beiden gehad en moet zeggen dat ik de fabric clean veel beter vind werken, het kan ook in de extractor en van smartcarpet weet ik dat niet.
 
Thanx, Rodders.
Dat de Fabric Clean ook met de vers bestelde extractor gebruikt kan worden is een pre (los van de prijs, de betere werking en het feit dat je in principe 20x zo veel hebt als de SmartCarpet).
Eens kijken of ik deze eens ga bestellen in plaats van de APC+
 
ik gebruik zelf ook de smartleather, en ben er echt heel tevreden over:!
heb daarvoor al veel andere leather cleaners en conditioners geprobeerd, en niets gaf voor mij het gewenste resultaat.
ik haat het verschrikkelijk als leder glad is en er vettig uitziet.

heb ook is een stukje gewoon ongevoed leder ter vergelijking gepakt, toch wel een serieus verschil he:
17btb7.jpg

ziet er weer goed uit nu:
2w59eky.jpg

nu doe ik elke maand mijn gans interieur met smartleather.
echt een aanrader die smartleather, blinkt niet, ruikt goed, en niet vettig.
en word hier thuis ook gebruikt voor schoenen, tassen, zetels en alles waar leder aan is.
op de boots die ik aan doe om te gaan werken gebruik ik het ook, want die zijn snel vuil en afgeleefd:
t9ejvd.jpg

je ziet aan het padje dat de cleaners toch goed hun werk gedaan hebben.
zelfs de bekleder die mijn interieur in leder overtrokken heeft vind het een top product, en deze man stelt hoge eisen kwa producten voor leder.


de rimwax heb ik ook, en ook tevreden over.
maakt het achteraf veel makkelijker om remstof en ander vuil van de velg te verwijderen.
en laat mijn inox boorden mooi glanzen.

roze smartwax spreekt me minder aan, heb het zo niet voor vloeibare waxen en zeker niet voor waxen met cleaners in...
heb er zo een testflesje van gekocht, en de grote versie laat ik toch aan me voorbij gaan.
wel superhandig dat smartwax testflesjes verkoopt:!

smartdetail, is bijna indentiek aan de pro detailer van CG.
merk er geen enkel verschil kwa resultaat, kleur is voor 90% identiek en de geur ook.
aangezien ik geen merkbaar verschil zie/voel blijf ik de goedkopere pro detailer van CG gebruiken.

smartdressing heb ik ook een testflesje van gekocht en kan me ook niet echt bekoren.
vind persoonlijk dat de dressing snel uitgewerkt is.
 
ik zag laatst op DW iets over de smartwax Proffesional serie?
is hier al iets over bekend? zijn deze product weer beter dan de consumenten lijn? en nog steeds te vergelijken met CG?
laatste puntje dan: komt het ook in de webshop?
 
ik gebruik vaak devolgende producten van smartwax en ben er tevreden over

smartpolish (blauw)
smart all in one (geel/creme)
smart clay block
smartdetail (blauw met carnauba)
smartwax (oranje)
smartwax hexalogic 5,5 inch pads
 
Ik heb een tester van Smartdressing, en heb deze een week of 3 geleden op de banden gesmeerd (te gebruiken op rubber tenslotte). Ik heb een 50/50 met Wolfgang Tire Gel gedaan en tot nu toe doet het niet onder voor de Wolfgang Tiregel. Ik overigens nog niet door de regen gereden ermee.
 
Een tijdje geleden de Smartwax Smartconcourso Paste Wax gebruikt. Een hele fijne wax om te gebruiken, als je het potje opendoet waan je je op een tropisch eiland. Een heerlijke kokos geur komt er uit. Verder een wax die zich heel erg makkelijk uit laat smeren en verder in gebruik ongeveer gelijk is aan de M16 van Meguiars maar wel een stuk zuiniger is in gebruik. Ongeveer 5 minuten laten curen en daarna uit poetsen. De standtijd van de wax zou rond de 5 maanden moeten liggen dit heb ik alleen nog niet uit kunnen testen. Hij geeft in ieder geval wel een hele mooie glans en mooie wetlook.
 
Bartezzz zei:
ik zag laatst op DW iets over de smartwax Proffesional serie?
is hier al iets over bekend? zijn deze product weer beter dan de consumenten lijn? en nog steeds te vergelijken met CG?
laatste puntje dan: komt het ook in de webshop?

Ik kan ze inkopen, maar ik zie er geen voordeel in, volgens mij niet veel anders of veel beter en inderdaad nog steeds te vergelijken met de Chemical Guys varianten.
 
WaxWizard zei:
De standtijd van de wax zou rond de 5 maanden moeten liggen dit heb ik alleen nog niet uit kunnen testen. Hij geeft in ieder geval wel een hele mooie glans en mooie wetlook.

Er zijn meerdere meldingen geweest dat de standtijd eerder een paar weken was. En er is nu een potje te koop voor de liefhebbers.
 
...Zonder beschoten te worden... Ik heb een tijdje terug zo'n pot vast gehad, en volgens mij is het ongeveer hetzelfde als de Pete's53 ?
 
Lijkt is misschien ook op de CG's concours 50-50? Geen idee hoe die eruit ziet/ruikt.
 
Ik poets mijn auto nog niet zo lang met goede producten. Een halfjaar geleden ben ik begonnen met diverse producten van Smartwax (shampoo, seal, wax, dressing, leather) en deze bevallen mij erg goed. Sinds een paar weken heb ik ook Poorboys producten gekocht. Ik vind de Smartwax producten makkelijker werken en beter ruiken. Met Poor Boys heb ik nog niet veel ervaring, maar bevalt ook goed.

Nogmaals, ik ben nog maar net begonnen en poets maar een enkel keertje per week.
 
Grappig om te lezen ^

Ik heb een periode best veel Smart Wax producten gebruikt en ga nu naast Dodo Juice ook meer producten van Poorboys World gebruiken !

Als wax heb ik nu eigenlijk alleen nog de DJ Purple Haze Pro maar toch twijfel ik over de aanschaf van een potje Natty's ofzo
 
Tim zei:
Ik kan ze inkopen, maar ik zie er geen voordeel in, volgens mij niet veel anders of veel beter en inderdaad nog steeds te vergelijken met de Chemical Guys varianten.

ik weet niet of je makkelijker aan smartwax kan komen? ivm die leverings problemen en overig gezeur over CG?
want die pro serie van smartwax lijken bijna exacte kopien van CG. sommige producten van smartwax zijn namelijk wel iets anders.
 
Niet makkelijk, maar vooralsnog niet nodig. Ik snap ook de strategie er niet goed achter. smartwax is de consumententak en cg de pro variant. Maar nu is er ook smartwax pro?
 
Tim zei:
Er zijn meerdere meldingen geweest dat de standtijd eerder een paar weken was. En er is nu een potje te koop voor de liefhebbers.


Ik gebruik de Concours wax van Smartwax al een tijdje en moet zeggen dat de standtijd zeker dichter bij 5 maanden ligt dan 5 weken...
Zal em wel in de voorbereiding van de lak zitten dan ;)
 
Tim zei:
Niet makkelijk, maar vooralsnog niet nodig. Ik snap ook de strategie er niet goed achter. smartwax is de consumententak en cg de pro variant. Maar nu is er ook smartwax pro?

okee, ja smartwax is wat consument vriendelijker. en de pro versie is er misschien om de consument een proffesioneel gevoel tegeven ? haha :eek:)

Ik gebruik al even de Concours wax van Smartwax al een tijdje en moet zeggen dat de standtijd zeker dichter bij 5 maanden ligt dan 5 weken...
Zal em wel in de voorbereiding van de lak zitten dan

weet je wel zeker dat het de wax nog is? en niet je sealant eronder?
ik denk zeker dat het met voorbereiding te maken heeft, en met je zelf, wanneer vind je dat er niet genoeg wax meer over is.
sommige van ons vinden het gewoon leuk elke 2 weken te waxxen. puur omdat je toch genoeg hebt voor de komende 3 generatie's :grinning:
 
Roderik zei:
Ik gebruik de Concours wax van Smartwax al een tijdje en moet zeggen dat de standtijd zeker dichter bij 5 maanden ligt dan 5 weken...
Zal em wel in de voorbereiding van de lak zitten dan ;)

De vraag is, hoe meet jij de standtijd? Het is hetzelfde met andere waxen hoor, de ene claimt dat Natty's op zijn / haar auto een bescherming geeft van 4 maanden, de ander 4 weken. De andere weer na twee wasbeurten.
 
Dibbuz zei:
Lijkt is misschien ook op de CG's concours 50-50? Geen idee hoe die eruit ziet/ruikt.

Nee Dennis, de 50/50 van Chemical Guys, vond ik persoonlijk een hele fijne wax. Alleen van de standtijd kun je natuurlijk niet teveel verwachten daar het een concourswax is.

De concourswax van Smartwax en Pete's 53 lijken inderdaad erg veel op elkaar, qua structuur, looks en ook de geur is vrijwel identiek :weetniet ik heb de concourswax en Pete's 53 allebei verkocht, het is simpelweg niet mijn cup of tea :cool:

Stiekem neig ik naar de blau weiss van Swissvax, maar of dat zo verstandig is ?

De Dodo PH Pro bevalt me op zich ook wel. Misschien dat ik nog eens de Bleu Velvet Pro erbij moet nemen als basislaag... We shall see !