• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sonax Velgenreiniger: Zelfde werking als Iron X? (misschien zelfs beter)

testpiloot

Detailing trainee
25 mei 2011
12
32
Hallo allemaal,

Enkele weken geleden heb ik in het buitenland een mini-detail uitgevoerd op een Mercedes ML63 AMG. De auto en velgen waren sterk vervuild, en ik had naast mijn gebruikelijke producten geen Wheelbrightener of Iron X ter beschikking.

Ik heb toen Sonax Wheelcleaner gekocht, en ik was op zijn zachtst gezegd verbaasd over het resultaat. De linker voorvelg kreeg ik nauwelijks schoon met een borstel en andere agressieve wheelcleaners. Het rechter voorwiel heb ik ingesprayed met Sonax Wheelcleaner en het resultaat was verbluffend! Je zou het naar mij mening kunnen vergelijken met Iron X omdat hetzelfde verkleuringseffect optreedt en omdat het zijn werk extreem goed doet. Daarnaast is de Sonax veel goedkoper.
Zie de filmpjes hieronder.

Het eerste filmpje spray ik de velg in met Sonax Wheelcleaner

Het tweede filmpje is het effect van Sonax icm met een zachte borstel.

Wist iemand hier al van dit Sonax product af?
En is dit product inderdaad te vergelijken met Iron X? (qua afbreken van metaaldeeltjes)
En waarom is het niet te koop op CC?
 
De verkleuring is niet echt paars, zoals Iron X. Of lijkt het maar zo en is het paars+zwart? Ruikt het naar rotte eieren?
 
Er is een sonax-boycot, zoek maar even op sonax saga voor de reden...........

Ik gebruik trouwens iron-x soapgel verdund 1:3 dat maakt het ook een stukkie goedkoper ( dan heb je 2 liter voor €15,49)
 
Divinol slaat ook paars uit, en ruikt heel zuur. Veel velgenreinigers slaan trouwens paars uit.

En zeg het nogmaals voor de mensen die het nog niet weten: Iron-X is GEEN velgenreiniger!
 
Sonax !

Mag nog super goed zijn en super goedkoop ik gebruik geen sonax producten !

Mijn 1st topic dat ik ooit las hier ging over sonax ivm zetel bekleding die kerel had echt pech, en zijn zetelbekleding was naar de zak .
 
Er zijn steeds meer clonen van IronX, een stuk of 7 ondertussen, als ik me niet vergis.
Allemaal bedrijven die een graantje meepikken van een succes-produkt.

Deze schijnt soms een groene gloed achter te laten op sommige velgen...gelezen op een forum.
 
GMToyota zei:
De verkleuring is niet echt paars, zoals Iron X. Of lijkt het maar zo en is het paars+zwart? Ruikt het naar rotte eieren?

De verkleuring is exact zoals die van Iron X. Helemaal paars, maar nadat je de spray hebt geägiteerd wordt het zwart door het vuil. Het ruikt idd vies.

Sonax !

Mag nog super goed zijn en super goedkoop ik gebruik geen sonax producten !

Mijn 1st topic dat ik ooit las hier ging over sonax ivm zetel bekleding die kerel had echt pech, en zijn zetelbekleding was naar de zak .

Ik heb het artikel gelezen, maar ik gebruikte daarvoor ook al af en toe Sonax producten en nooit problemen mee gehad.

Het ging mij er vooral om, dat dit product erg goed werkt, en dat het relatief goedkoop is in vergelijking tot Iron X. Dus het leek mij een handige tip!
 
Uit mijn hoofd heeft Sonax een pH van 2! Let hier dus bij op! En daarom naar mijn idee totaal niet te vergelijken met en pH neutraal product!