• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spikkels PUR-schuim op auto

Philip012

Detailing rookie
24 jun 2023
1
2
Beste,

Vorige week hebben ze op een bouwwerf naast ons huis, PUR isolatie aan het spuiten geweest.
Deze dagen stond mijn auto op onze oprit, naast deze werf daar ik met de fiets ging werken.

Nu tijdens het wassen merkte ik met het afdrogen, dat de auto helemaal ruw aanvoelt. Als ik in detail zie, hangt de auto vol met kleine spikkels.

Hoge druk reinigen, lauwe water gebruiken, testen met TAR-remover heeft geen resultaat opgeleverd.
Heb zonet een mail gestuurd naar de aannemer, maar is natuurlijk moeilijk te bewijzen dat het van hen komt.

Enige tips om dit zonder schade van de auto te krijgen? Zowel op de lak, ramen e.d.?

Bedankt voor jullie hulp.
 
  • Verbluft
Reactions: RoyR
Nu kom je in mijn vakgebied.... o_O

"In het algemeen geldt dat als het PU schuim is uitgehard, dit enkel nog 'mechanisch' verwijderd kan worden. Dat wil zeggen door weg te snijden, afschrapen, afschuren, etc. Poreuze oppervlakken zijn moeilijk tot haast onmogelijk om schoon te maken."
 
  • Leuk
Reactions: Stefan O
Je zou ook eens kunnen kijken naar Chemifor uitgeharde PU verwijderaar, wat het effect op autolak is weet ik niet dus dat zul je moeten testen op een niet zichtbare plek. Maar allereerst zou ik de aannemer aansprakelijk stellen en de verzekering afwachten voordat je zelf aan de slag gaat.
Er zijn meer merken, bv Häfele of Soudal PU schuimverwijderaar.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Cordoba en RedCat
De lak voelt ruw aan en in detail zie je kleine spikkels. Dat lijkt enigszins op overspray.
En overspray kun je vaak weg krijgen met kleien, dat zou ik zelf zeer zeker even proberen. Dat is ook aardig in overeenstemming wat @nicknameless al schrijft: alleen mechanisch te verwijderen.