• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

SSR1 voor Professional Polish?

J-Le

Detailing trainee
11 feb 2010
10
47
Beste mensen,

Is het mogelijk om met Poorboys World SSR1 te beginnen en met Professional Polish te eindigen? Zo ja, welke applicator kan ik dan het beste gebruiken?

Wil het graag handmatig gaan toepassen op mijn black magic zwarte Volkswagen Polo 9N (2004). Het liefst blijf ik in de Poorboys World omdat ik niet zo 1-2-3 binnen of overdekt kan poetsen.

DSC08276-1.jpg


Professional Polish en een white polishing applicator zijn reeds in mijn bezit. Ook als SSR1 voor Professional Polish totaal geen nut heeft hoor ik het graag.

Jørg
 
Ik ben (nog) zeker geen expert in het machinaal poetsen, maar met SSR1 doe je niet heel veel tegen swirls. Zeker niet op een VAG-lak. Ik heb onlangs een auto met SSR2 en een oranje pad behandeld (redelijke zware combi), maar daar gingen de krassen nog niet mee weg. En dat was nog niet eens een VAG-lak.

Succes!

Robert


*EDIT*:

Lees nu pas dat je het handmatig wil gaan doen.... Bovenstaand verhaal was machinaal, laat staan handmatig. Zeg de sportschool maar af!! :) Het is niet onmogelijk, maar 90% van de verbluffende resultaten die je hier op het forum ziet is machinaal gedaan en met veel materialen en kennis. Daar heb ik me in het begin ook erg op verkeken. Je "doet" niet zomaar even een auto. Ondanks dat het zo makkelijk lijkt op het forum.
 
Je kunt het beste finishen met Prof.Polish. Eerst SSR1 en dan Prof.Polish. Pads: Lake Country Orange Light of White Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator, en om te finishen: Lake Country Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator

Maar zoals Ome Robert zegt: denk niet dat je met het handje je wagen swirlvrij krijgt.
 
Zwaar, zeer zwaar maar niet onmogelijk.
Zoals aangegeven: Oranje + SSR1 / Witte + SSR1 / Witte + PP / Zwarte + PP en dan op hoop van zegen

Je gaat ongetwijfeld wel verbetering zien, maar ben bang dat het niet zo strak gaat worden als bij de machinale show-offs.
Dit is zeker niet erg hoor ! Zoals gezegd, je gaat het echt wel zien ( anders zou het inhouden dat we allemaal de kleine plekjes en deurgrepen voor *censuur* zouden doen met een handpad ;)

Ow ja, de witte pas wel goed schoonmaken voor je overstapt van SSR1 naar PP.
 
We gaan het gewoon proberen! De meest voordelige manier voor mij is om een witte handpad + SSR1 en daarna een zwarte handpad + PP te gebruiken. Dan hoef ik namelijk alleen nog maar de SSR1 aan te schaffen.

De vervolg stappen zullen Black Hole, EX-P en Collinite No. 845 zijn. (mijn eigen ervaring is dat tegen die tijd dat de wax aan de beurt is de zon al enigzins vertrokken is...)

De eerste keer dat ik het 5 stappenplan handmatig heb toegepast leverde een spiegelglad resultaat op. Niet volledig swirlvrij, maar van het spiegelgladde resultaat pluk ik na 3 maanden nog steeds te vruchten van tijdens het wassen. Het aaibaarheidsgehalte ging na het 5 stappenplan met 100% omhoog!

Dus als ik door het gebruik van SSR1 dat gevoel kan versterken ga ik ervoor!
 
That's the spirit !
Kleine noot: als je PP met witte pad doet dan is er een kans dat je nét nog wat mooier maakt, daarna de zwarte met PP
Professional Polish past zich aan de gebruikte pad aan ( +/- )
 
Op die Polo zal je niet veel bereiken qua krasverwijdering als je handmatig polijst.
Meer glimmen zal 'ie wel, maar dat is dan ook alles :ja
 
Polo goed wassen en daarna effe goed insmeren met PB Black Hole na het "polijsten". Daarna toppen met een goede was. Zo kom je ook een heel eind. Is niet echt detailen, maar tot het moment dat je een DAP gaat kopen (en dat gaat gebeuren!), kan het wel..

Maak gerust foto`s!

Robert