• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Standaard pads; stap verder

deca

Detailing rookie
24 aug 2010
10
0
Halloo iedereen, gisteren begonnen met de auto te polieren
Hierbij had ik een excentrische machine gekregen met 2 standaard pads (1 polishing (light), 1 finishing (wax, blabla))

De bedoeling was om de lichte krasjes en waskringen eruit te krijgen maar dit lukte niet met deze pads + mijn product dat ik gebruikte is van een tamelijk
onbekend merk (denk ik) ,, Armor all ,, Polish and wax en erna finishing met Ultra wax van Armor all

Dus deze taak is voltooid, Resultaat : glanzende auto; maar de lichte krassen + waskringen zie ik nog (lichtjes)

Ik wil nu een stapje verder gaan maar weet neit welke producten + pads ik moet gebruiken dan hiervoor.
Wil namelijk niet te heel zwaar gaan ook in pads want dit zou de moeite niet zijn want de lak is verder nog in goede staat.
 
En over welke excentrische machine gaat het hier? Over een echte zoals bvb de dap500/900? Of een waxmachine van een 200watt waar je 2grote handvaten aan hebt? Was ook mijn eerste aankoop en tevens miskoop want hiermee behaal je totaal geen correctie, ze zijn eerder geschikt voor wax aan te brengen en stof te vangen in de kelder-zoals bij mij nu na aanschaf van een dap. Eventueel foto van je toestel? Hierop kan je meestal ook geen andere pads monteren enkel een andere hoes over de schuim trekken.
 
Zal dus een waxmachine zijn met 2 grote handvaten ja :p
merkt + type weet ik niet meer ; zou straks ff moeten kijken
 
Hier kun je echt niet 'zwaarder' mee gaan pôlieren? of toch ietsjes zwaarder dan origineel?
 
Beste deca,

Het spijt me om je teleur te stellen, maar met de materialen die je nu hebt zul je niet ver komen. Alleen maar verder weg van een mooi resultaat.

Weet natuurlijk niet precies wat je wilt, maar je bent (gelukkig) al kritisch over bepaalde lakdefecten. Ik weet zeker dat je het met je huidige machine niet gaat redden. Te weinig snelheid in ieder geval en geen keuze in de snelheid en ik twijfel over de uitslag van zo een polijstzool. (Geef dat ding gewoon aan iemand die je ècht niet mag en nooit meer wilt zien!!). Heb je er nog lol van.

Kijk hier eens in de How-To's hoe een pakket met startspullen samen te stellen. Zal je wat geld kosten, maar jouw kritische oog zal beloond worden.

Aficior
 
Aficior zei:
Beste deca,

Het spijt me om je teleur te stellen, maar met de materialen die je nu hebt zul je niet ver komen. Alleen maar verder weg van een mooi resultaat.

Weet natuurlijk niet precies wat je wilt, maar je bent (gelukkig) al kritisch over bepaalde lakdefecten. Ik weet zeker dat je het met je huidige machine niet gaat redden. Te weinig snelheid in ieder geval en geen keuze in de snelheid en ik twijfel over de uitslag van zo een polijstzool. (Geef dat ding gewoon aan iemand die je ècht niet mag en nooit meer wilt zien!!). Heb je er nog lol van.

Kijk hier eens in de How-To's hoe een pakket met startspullen samen te stellen. Zal je wat geld kosten, maar jouw kritische oog zal beloond worden.

Aficior

Die machine ga ik dan eigelijk gewoon nog gebruiken om de finish te doen ;; Wax laag etc ?

Mss dat ik wel een pakket koop met een dap;
Dankje voor de goede raad !
Hopelijk tot binnenkort met foto's!
 
Mocht je besluiten om over te stappen naar een DAP ( gewoon doen, zeker weten geen spijt van ! )
dan kan je daarmee de finishing touch doen ( wax / sealant etcetc ).
Geloof me, die micky-mouse-oren-machine lekker naar de stort, hebt er niks aan :(
 
Mja ik geef het eerlijk toe ben ook met die machine begonnen en scratch x 2.0... Uiteraard zonder resultaat! Je mag de machine zoals ik ook bijhouden in de hoop ze ooit nog eens te gebruiken... Maar helaas is de kans bitter klein dat ze ooit nog daglicht gaat zien, vanaf dat het detailing virus je besmet hoef je ze niet meer. Voor echt bijwerken van je lak heb je dan al een da, en voor je wax etc ga je hoogst waarschijnlijk over naar aanbrengen/uitpoetsen met de hand(gewoon omdat je je auto zo graag gaat zien dat je de laatste stappen wil voelen ;) ) ik wens je veel plezier, probeer eens een paar uur hier door te brengen op het forum, en vanaf dat je een paar show offs gezien hebt ga je zelf moeten beslissen of je interesse groot genoeg is voor een begin pakket, en indien je eens iets in actie wil zien hoef je maar een vraag te gooien en ze helpen je hier voort. Ik ben al zeker kandidaat om je eerste stappen mee te helpen zetten(hangt ook uiteraard van afstanden af he ;)) hear you later
 
Acc_Focus zei:
Mja ik geef het eerlijk toe ben ook met die machine begonnen en scratch x 2.0... Uiteraard zonder resultaat! Je mag de machine zoals ik ook bijhouden in de hoop ze ooit nog eens te gebruiken... Maar helaas is de kans bitter klein dat ze ooit nog daglicht gaat zien, vanaf dat het detailing virus je besmet hoef je ze niet meer. Voor echt bijwerken van je lak heb je dan al een da, en voor je wax etc ga je hoogst waarschijnlijk over naar aanbrengen/uitpoetsen met de hand(gewoon omdat je je auto zo graag gaat zien dat je de laatste stappen wil voelen ;) ) ik wens je veel plezier, probeer eens een paar uur hier door te brengen op het forum, en vanaf dat je een paar show offs gezien hebt ga je zelf moeten beslissen of je interesse groot genoeg is voor een begin pakket, en indien je eens iets in actie wil zien hoef je maar een vraag te gooien en ze helpen je hier voort. Ik ben al zeker kandidaat om je eerste stappen mee te helpen zetten(hangt ook uiteraard van afstanden af he ;)) hear you later

ok dankje voor de uitleg;

hmm de afstand zal beetje tegenvallen ik zie dat je van antwerpen bent; ik van Westvlaanderen (Waregem)
Maar toch bedankt,

Ben op zoek naar een beginnerspakket ;; alleen het pakket met dap etc ligt niet echt in mijn budget; of ik moet iets goedkopers zoeken of nog tijdje geduld tot ik weer gnoeg budget heb voor dit :)
 
@ deca

ga alsjeblieft niet je wax laag aanbrengen met zo'n onding, en geef hem een vervroegt pensioen.
hier het bewijs wat er gebeurd als je de auto gaat insmeren met wax met zo'n apparaat.
forum.Carclean.com/hollogrammen
 
Die afstand valt nog te bespreken aangezien ik relatief veel in middelkerke zit. En bartezz wil je even verklaren hoe je zonder rotary of polijstmiddel hollogrammen maakt? Door wax aan te brengen kan je mi weinig verkeerd doen. Al doe je het met een tshirt(dan wel een heel heel heel zachte zonder 1 vuiltje in ;) anders trek je krassen!) Ah en voor je goedkoop begin pakketje, hou het verkoopdeel in de gaten, soms gaan dr dap500s voor een mooie prijs weg met soms nog wat producten ook. En uit de ervaringen hier weet ik al dat je met een 2de hands dap niet veel verkeerd doet(de dingen verslijten helemaal niet snel!) Succes nog ;)
 
Ik zou dan beginnen met een goede basis:
wassen ( 2 emmer methode) kleien en daarna polijsten met de hand.
Er staat hier genoeg op het forum om je auto al prachtig te krijgen met de hand. Mij kostte het 2 dagen om mijn auto te doen maar dan heb je wel resultaat :)^

(en die machine die je nu hebt inderdaad met pensioen laten gaan)
 
Het ritueel verbranden ben ik niet zo voorstander van... Willen we ook even naar het milieu kijken? ;) ben een van de weinige die met die rede ook blij is met carclean omdat je hier veel producten leert kennen op water basis ;) (waar je op de normale plaatsen waar je deze spullen koopt maar weinig keuze hebt!)maar genoeg off topic en dit is ook geen blaam voor je enkel een kleine opmerking ;)
 
@Acc_Focus

sorry maar ik ga een mede forum'er van Carclean niet uitleggen waarom zo'n apparaat echt niet kan.


@ Nicknameless

+1 !!!
 
Bartezzz zei:
@Acc_Focus

sorry maar ik ga een mede forum'er van Carclean.com niet uitleggen waarom zo'n apparaat echt niet kan.


@ Nicknameless

+1 !!!
hoeft ook niet, maar wou wel willen weten hoe je met zoiets hologrammen maakt 8-o het is ook een da(dual action) en ook zonder forced rotation(mestal toch he?)
ik geef liever geen dan foute info aan een beginner!(die ik tenslotte zelf ook nog helemaal ben)
 
Acc_Focus zei:
hoeft ook niet, maar wou wel willen weten hoe je met zoiets hologrammen maakt 8-o het is ook een da(dual action) en ook zonder forced rotation(mestal toch he?)
ik geef liever geen dan foute info aan een beginner!(die ik tenslotte zelf ook nog helemaal ben)

wax droogt op in de handoek oftewel microfiberhoes.
meestal in combinatie met hard drukken krijg je veelal snel lak beschadigingen.
we zijn gelukkig allemaal beginner geweest :-"

maar wat "wij" hier op het forum wel geleerd hebben, is dat goed spul het halve werk is.