• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Starterset(je) besteld, Tips/Tricks welkom !!

Mooie metamorfose al op de motorkap. :cool:
Ik zie een opkomend detailvirusje ;)

Ik begin het ook te voelen opkomen haha, mijn vriendin zegt nu al steeds dat ik moet "ophouden met dat gezeur steeds over die autos en poetsprut" dus ik ben op de goede weg haha.:joy:

ga nu maar eens extra pad's bestellen, twijfel alleen nog tussen de pads van Monello en Chemical Guys, daar lees ik ook goede recensies van.

ook gelijk maar kleinere 4" pads bestellen om daar eens mee te spelen. :yum
 
Dan zou ik ook een goede glasreiniger bestellen. Als je dan in huis even de ramen streeploos schoonmaakt... Zo wordt mijn collectie steeds meer gewaardeerd hier in huis.
Alleen wax... dat blijft lastig en dan heb ik de stofzuiger al in de wax gezet...
 
  • Leuk
Reactions: BigRed92
Vandaag mijn eigen auto eens aangepakt van binnen en buiten, gewassen met de 2 emmer methode, van binnen was het een klerebende dus kon meteen de Kärcher WD4 zuiger eens uitproberen.

Wat een top ding, haren van de hond wie bijna vast in de vloermatten zaten kwamen er moeiteloos uit, en hier zag ik juist het meest tegenop, dashbord even lekker in de cockpitspray gezet. De hoogglanszwarte pianolak in mijn Golf 7 lijkt echt super strak, maar wat is het besmettelijk, het lijkt bijna of het stof aantrekt, dit ook helemaal afgestoft en de auto was weer toonbaar.

e0301947c92a383f94681754717e4153.jpg


De velgen vervolgens met Non Ferro ingespoten, wat een vreselijke lucht maar wat een top spul, heb meteen een nieuwe flacon besteld + de 1000ml navulling. Velgen zijn weer brandschoon en er is geen borstel/doek aan te pas gekomen.
Echter vond ik de spray een beetje lastig aangezien deze een “straal” spuit i.p.v. verneveld. 4 velgen ingespoten en mijn spraybottle met nonferro (500ml) was leeg.

Net met het schoonmaken van de fles kwam ik er achter dat als ik het tuitje van de spraykop draai hij dus verneveld,
Dus waarschijnlijk gebruik ik de volgende keer aanzienlijk minder product.

Heb gelijk een aantal rondjes door het centrum gemaakt om te showen, auto zag er tip top uit en hierdoor dus vergeten om foto’s te maken.
Deze houden jullie van me te goed !

De planning is om vrijdag te gaan wassen en kleien zodat ik zaterdag met de DAP kan spelen.

Net mijn 2e bestelling geplaatst, nu maar wachten op de postbode !

8d5df1a521fc66a60060b905b8eed0ba.jpg


Ik denk dat ik hiermee wel een heel eind mee kom.
Alleen is mijn bankrekening er niet zo heel bijzonder blij mee .

Achja, hobby hè
 
Zo is dat, een hobby mag geld kosten ;)
Maar... je hebt een hele sprayfles Non-Ferro van 500 ml leeggespoten op 4 velgen? o_O Dat lijkt me een beetje veel...
De nozzle van de sprayer kun je trouwens verdraaien en hiermee kun je de "straal" regelen van een straaltje tot een nevel ;)
 
Zo is dat, een hobby mag geld kosten ;)
Maar... je hebt een hele sprayfles Non-Ferro van 500 ml leeggespoten op 4 velgen? o_O Dat lijkt me een beetje veel...
De nozzle van de sprayer kun je trouwens verdraaien en hiermee kun je de "straal" regelen van een straaltje tot een nevel ;)

Haha ja dat leek mij achteraf ook wat veel, maargoed aldoende leert men...
Dat je de nozzle kon verdraaien kwam ik na de tijd achter toen ik de fles schoonmaakte.
Ik ben zo iemand wie alleen open en dicht kent, geen middenweg... nu wel dus.
 
Vandaag m'n pakket binnengekregen :heart_eyes::heart_eyes: ! ik kan weer een poosje vooruit gelukkig, Bedankt CarClean voor de extra doeken.. Helemaal geweldig !! :innocent::innocent:
 
Zoiets :p
Schijnt een kwestie van dosering te zijn hoe agressief je het wil hebben. Blijft doodeng klinken. Lijkt me een shampoo voor een andere doelgroep dan wij ;)

Als je gewoon 100ml gebruikt lijkt mij niets aan de hand, en de doseringen van 100/200 of 300 ml worden gerekend op 4 liter water.

Ik ga wel eventjes spelen ermee, ben zelf ook benieuwd.
 
Uhm, volgens mij gebruik ik 10ml op 10L met DDJ BtbM.
Misschien nog even goed nalezen hoeveel je moet gebruiken??

Was inderdaad 100 ml op 4 liter, het is niet zo dik als ‘regular’ shampoo, zelfde dikte als water. Misschien daarom... heb ook geen idee maar ‘t staat erop
 
Auto’tje weer schoon, shampoo ruikt heerlijk fris, beetje citroen achtig... ik heb mijn was-emmer half vol gedaan? Toen een scheut van de Turtle wax max power shampoo (zo rond de 150ml) en toen de emmer verder gevuld. Heb dus inderdaad minder gebruikt dan op de verpakking staat. But it did the job !
Glijdt goed over de auto heen icm mijn Gorilla wash glove, was trouwens ook de 1e keer dat ik deze heb gebruikt.

Gebruikte producten :

• Vodoo Ride Wash & Wax shampoo
• Meguiars was emmer met grit guard
• Huis, tuin & keuken emmer met grit guard
• Turtle wax Max power shampoo
• Turtle wax Gorilla Wash Glove
• Monello Non-Ferro
• Tuinslang met sproeikop
• 2x Monello Drying Towels

Stappenplan:

Eerst heb ik de auto ingespoten met de Vodoo Ride Wash & Wax shampoo. De shampoo fles kan je direct op je tuinslang met koppeling aansluiten, het wieltje van het water opendraaien en daarna het wieltje van de shampoo. Ik vind het heerlijk spul, maakt mooi schuim, ruikt heerlijk en neemt het grove vuil mee naar beneden.

Heb vervolgens de auto afgespoeld met de tuinslang en toen de auto gewassen middels de 2 emmer methode met dus m’n nieuw gekochte Turtle Wax Max Power Shampoo.
Na mijn idee echt goed spul. Niets te klagen.

Heb 1 zijkant van de auto gewassen samen met de motorkap. Toen afgespoeld zodat deze schoon was.
Vervolgens alle 4 de velgen met Monello Non-Ferro ingespoten en laten inwerken terwijl ik de kofferbak, het dak en de andere kant van de auto heb gewassen.

Toen ik die ook heb afgespoten meteen de velgen afgespoten en meteen de andere kant van de auto nog eens afgespoten.

Alles afgedroogt met een Monello Drying towel, daarna de restjes water met een nieuwe schone Monello Drying Towel.

Snel alles opgeruimt want FC Emmen - Sparta Rotterdam was inmiddels al 45 minuten aan de gang. En als Emmenaar hoop je dan toch dat Emmen de Eredivisie haalt

En nu het mooiste, de foto’s !

f03ef16d28ff4cd84524b6362bfb8f41.jpg

211aa3ff8adb88f7a82b413a791796fd.jpg

ffa2cac4f218942bef838ad6438384e9.jpg

1207557aeb31fb736275c01ad51ec14f.jpg

6f1913513a8fefd26113da20e5eaa55b.jpg

faaeb1139f54c09728c4a20ca8de9d53.jpg

612da167251f85ae90b8e005343fa8ed.jpg

072d3ed719338498ad1f1ae758d72893.jpg

d087b02a9ac953b268dc5e2d3b58f219.jpg


Het afgespoelde water was roze gekleurd van de Non-Ferro
bbde9417443b24ff399d3a159414eff8.jpg

039d3f2cdcf4752749e3ce9d6bedf646.jpg