• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Startersplan voor 4m oude Focus in Deep Impact Blue

Yosja

Detailing rookie
9 aug 2014
4
0
Hallo mede cleaners,

Ik rijdt nu sinds vier maanden (10.000km) in een nieuwe focus wagon in de kleur Deep Impact Blue, het betreft een leaseauto welke ik graag gedurende de leaseperiode zo mooi mogelijk laat. Allereerst ben ik geen ervaren poetser, maar heb inmiddels wel veel gelezen op dit forum. Toch heb ik een aantal vragen, welke ik niet goed terug kan vinden en waarop ik op deze manier toch een antwoord probeer te krijgen.

Mijn uitgangspunt:
Zoals gezegd wil ik mijn auto zo lang mogelijk mooi glanzend en schoon houden. Op dit moment beginnen de eerste tekenen van swirls zichtbaar te worden (zij het met grote moeite), heb ik wat problemen met insecten op de bumper, maar glanst de auto mijn inziens nog prima. Die glans wil ik uiteraard volhouden. Op dit moment reinig ik mijn auto middels een twee emmersysteem, een Wool Wash Mitt, de Delirium Orange Drying Towel en
NXT Generation Car Wash Shampoo


Mijn vragen:
- Is het al verstandig c.q. nodig om mijn auto te gaan polijsten? Zelf ben ik hier gevoelsmatig een beetje huiverig voor.
- Wat is nu de best manier om na een polijstbeurt de auto langdurig eenvoudig reinigbaar en glanzend te houden? Mijn inziens middels een goede wax, maar zet je deze ook zonder polijstbeurt op de auto?
- Daarnaast heb ik een lijstje samengesteld met producten welke ik wil gaan gebruiken om swirls te gaan voorkomen en om mijn auto en natuurlijk met name de lak in goede staat te houden:

Verlanglijstje:
Wassen:
- Lancia Foam Kit
- Artico Magico Snow Foam
- Wool Wash Mitt (reeds in bezit)
- Poorboys World Bug Squash
- Poorboys Bug Towel
- Supernatural Marino Wheel Mitt
- Imperial Wheel Cleaner
- Delirium Orange Drying Towel (reeds in bezit)
- NXT Generation Car Wash Shampoo (reeds in bezit)

Klei:
- Hiervoor nog geen idee

Cleaner:
- Meguiars - Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1'

Glaze:
- Mequirs - Deep Crystal Polish 'Step 2'

Wax:
- Collinite - Super DoubleCoat Wax No. 476S - 510g
- Monello - Disco Rosso Foam Applicator
- Dodo Juice - Basics of Bling Extra-soft Buffing Cloth - 3pack

Ongetwijfeld mis ik nog een hoop of heb ik een aantal produkten die niet in het lijstje thuis horen, uiteraard is jullie commentaar van harte welkom!

Alvast enorm bedankt!
 
Yosja;n401435 zei:
... Klei: - Hiervoor nog geen idee ...

Als je vandaag nu eens de mothers set bestelt :ja
Zachte klei die vaak voldoende is, met gelijk een doek en detailerspray erbij voor een mooie prijs
 
RedCat;n401439 zei:
Als je vandaag nu eens de mothers set bestelt :ja
Zachte klei die vaak voldoende is, met gelijk een doek en detailerspray erbij voor een mooie prijs

Dank je RedCat! Ik ga direct even kijken.
 
Ik zie op je lijstje nog niets om je velgen mee schoon mee te maken. Als je deze in de wax of (wheel)sealant zet volstaat meestal schoonmaken met normale shampoo. Een paar goede velgenborstels zijn dan een goed hulpmiddel om goed tussen de spaken en aan de binnenkant van de velgen te komen. BTW....mooie leaseauto heb je uitgezocht.
 
Dank voor je compliment FR, ben er zelf ook nog elke dag erg blij mee. Om de velgen te reinigen heb ik al wel wat in het lijstje staan, maar inderdaad nog geen speciale wax of sealant. Kan dit in principe ook met de wax en sealant voor de rest van de auto?
 
Zou ook moeten kunnen. Vandaag is de wheelsealant van Poorboys nog in de aanbieding. Heb deze zelf nog niet, maar de ervaringen die ik hier lees zijn positief.
 
Je zou je lak ook kunnen cleanen met bv PB prof polish ipv polijsten alvorens een glaze (optioneel),sealent en wax aan ge brengen. Echt huiverig hoef je echter niet te zijn mocht je toch eens willen gaan polijsten.
 
Bij deze wil ik jullie bedanken voor jullie reactie en daarnaast de medewerkers van Carclean voor hun advies. Uiteindelijk heb ik een mooi pakketje besteld, wat ik volgens onderstaand stappenplan wil gaan toepassen. Reacties zijn natuurlijk van harte welkom.
1. Auto wassen
- Buitenzijde auto voorwassen met HD
- Insectenlijkjes inspuiten met Poorboys World - Bug Squash
- Velgen wassen met Auto Finesse - Imperial Wheel Cleaner concentraat(verdund) en de Dodo Juice - Supernatural Merino Wheel Mitt
- Gehele buitenzijde wassen met Meguiars - NXT Generation Car Wash Shampoo en de Carclean.com - Wool Wash Mitt
- Auto spoelen met een softe waterstraal
- Auto drogen met de CSF - Delirium Orange Drying Towel

2. Kleien
- Gelakte delen kleien met de Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)

3. Cleanen
- Gelakte delen cleanen met Meguiars - Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1' de Monello - Easy Detailing Polishing Hand Pad – White en Dodo Juice - Basics of Bling Extra-soft Buffing Cloth

4. Glazing
- Gelakte delen glazen met Poorboys World - Black Hole, Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad en Dodo Juice - Basics of Bling Extra-soft Buffing Cloth

5. Waxen
- Gelakte delen waxen met Collinite - Super DoubleCoat Wax No. 476S, Monello - Disco Rosso Foam Applicator en Dodo Juice - Basics of Bling Extra-soft Buffing Cloth
Periodiek
Buiten de poetsbeurten om gaat de auto gewassen worden volgens stap 1 met als toevoeging de Gyeon - Q² Wetcoat en Poorboys World - QD+ Quick Detailer Plus.