• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

steenslag folie !!

GTI-EDITION230

Detailing guru
3 aug 2010
407
150
Nijverdal
hallo ben opzoek naar folie die steenslag voorkomt tijdens lange afstanden op de snelweg ! gaat om folie die ik voor een lange rit er op kan plakken en op plaats van bestemming er weer af kan halen ! tijdens meetings zie ik wel eens van die blauwe folie maar weet niet waar ik het kan halen! iemand enig idee?
 
Ik heb destijds voor mijn vakantierit met de clio bij de stickerboer witte lichtzelfklevende folie gekocht.
Gewoon stuk in de hele erop gekleefd en de verluchtingsgaten en motorkapopening open gelaten.
Ging er achteraf erg makkelijk af en liet amper sporen na.

Een goede detailbeurt achteraf en alles was weg.

1 ding was zeker...
Ik heb ENORM veel bekijks op de franse wegen :party: :party: 8-())
 
Misschien is dit iets tegen de steenslag! Kan helaas niet even erop en eraf. Voordeel is wel dat het (mits goed aangebracht) nauwelijks zichtbaar is.

http://www.venture-shield.co.uk/

Ik heb een paar kleine plekjes op de auto welke nog niet zodannig storen dat ik de kap laat spuiten. Zodra ik dit wel laat doen overweeg ik serieus de kap hiermee te behandelen.

gr, Jeroen
 
clioke zei:
Ik heb destijds voor mijn vakantierit met de clio bij de stickerboer witte lichtzelfklevende folie gekocht.
Gewoon stuk in de hele erop gekleefd en de verluchtingsgaten en motorkapopening open gelaten.
Ging er achteraf erg makkelijk af en liet amper sporen na.

Een goede detailbeurt achteraf en alles was weg.

1 ding was zeker...
Ik heb ENORM veel bekijks op de franse wegen :party: :party: 8-())

denk dat ik ook maar even langs de stickerboer ga:D is alleen maar voor de heen en terugweg 2500km :-"
 
Een oud topic, maar wil toch even mijn ervaringen met jullie delen met Stoneshield, hopelijk heeft iemand hier in de toekomst iets aan.
Heb dit gebruikt op de dorpels van mijn vrouw hare Fiesta, ter voorkoming van krassen op de (naakte) dorpels door vooral mijn kleine kinderen.
De folie op zich is zeer goed, niet te dik of dun, zeer felxibel, gemakkelijk te snijden enz..
Maar het perfect aanbrengen is een echte kunst en vereist oefening.
Dorpels proper maken, ontvetten en folie aanbrengen met mix water/zeep, klinkt eenvoudig.
Maar heb last van kleine blaasje, plooitjes, resultaat is niet 100% strak.
Maar ben redelijk tevreden over het resultaat en neem aan dat zwart ook wel de moeilijkste kleur is aangezien je hier ook alle imperfecties snel ziet...
Onvoorstelbaar eigenlijk dat Ford (of aftermarket) geen beschermlijsten aanbiedt die de dorpels afdoende beschermen..
 
Zesser;344158 zei:
Een oud topic, maar wil toch even mijn ervaringen met jullie delen met Stoneshield, hopelijk heeft iemand hier in de toekomst iets aan............
Maar het perfect aanbrengen is een echte kunst en vereist oefening.
Maar heb last van kleine blaasje, plooitjes, resultaat is niet 100% strak.
Maar ben redelijk tevreden over het resultaat en neem aan dat zwart ook wel de moeilijkste kleur is aangezien je hier ook alle imperfecties snel ziet...

Heb je ook enkele foto's ? (zegt zoveel meer dan woorden....)
 
Denders, je kan een fohn gebruiken om de lijm sneller te laten hechten.
Ik heb de fohn maar op 1 dorpel gebruikt.
Door het niet gebruiken van een fohn kan je langer de folie "corrigeren", dus gedeeltelijk lostrekken en opnieuw aanbrengen (om luchtbellen of blaasjes te verwijderen).
Blaasjes/plooitjes makkelijker verwijderen met de fohn ging niet.
De wagen stond ook in de garage, dus folie had tijd genoeg om te drogen op natuurlijke manier.
Zal bij gelegenheid wat foto's nemen en posten.
Ik vergelijk het aanbrengen van deze folie met het aanbrengen van folie op een tablet, ook geen sincecure om dit perfect te doen.
Bovendien moet je met de folie de carrosserie volgen en bij de Fiesta (MK7) zijn deze absoluut niet vlak.
Een leek ziet de folie niet zitten en zal ook de imperfecties niet zien, maar ja, wij zijn een aparte "soort" hé en heel kritisch voor onszelf :)
 
of is dit wat??? waar te koop weet ik niet maar is wel een uitkomst. Misschien kan Tim deze spuitbujes voor een leuke prijs aanbieden voor de liefhebber .



3M Paint Defender Tested: Does DIY Paint Protection Work?






www.thecarconnection.com › News › News?






Vertaal deze pagina

van Joel Feder - in 1.335 Google+-kringen13 jul. 2013 - The $44.99 Paint Defender system consists of three products: Paint Defender spray film, application kit, and a spray trigger. While each of these ...
 
Detailing Algemeen


3M Paint Defender Spray Film:

.
--------------------------------------------------------------------------------





Onderwerp: 3M Paint Defender Spray Film:









Standaard 3M Paint Defender Spray Film:






Dit lijkt me wel een interessant product. Niet zo zeer voor mijn eigen auto, maar als ik een nieuwe had zou ik het zeker overwegen.





Beetje het zelfde als Plastidip.







Een beetje wel. voor de rest is het verschillend. Dit product is compleet transparant en beschermd tegen steenslag. Plastidip lijkt me daar te dun voor.







Standaard Re: 3M Paint Defender Spray Film:



Clear bra deed me meer denken aan behangplaksel en doet ook niet veel tegen steenslag. Ook spoelt de Wolf's Clear bra er met regen weer af.

Dit zie ik we zitten voor de voorbumper.


Standaard Re: 3M Paint Defender Spray Film:



Net de filmpjes bekeken en ik vraag me af in hoeverre:
- je de afplaklijn gaat zien ( men haalde 1 tapegedeelte weg ) daar deze niet het totale oppervlakte omvatte
- je het verschil gaat zien tussen ( voorbeeld nemende van het filmpje ) van de linker- en de rechterhelft van de motorkap
Dit omdat je toch voor een gedeelte gaat overlappen en/of de ene zijde net wat meer op zit dan de ander ... dit je kan weer gaat zien qua spiegeling oid

Het idee lijkt mij desondanks wel een topper !




Standaard Re: 3M Paint Defender Spray Film:






Lijkt me ook een interessant product. Zou het wel eens in het echt willen zien, om bv die afplaklijn te beoordelen zoals MK-us al aangaf.
Het plaatje met steenslag met een behandelde en onbehandelde zijde, laat trouwens pas verschil zien als de coating wordt verwijderd. Met andere woorden; de coating zelf is wel gevoelig voor steenslag, dus je moet het product af en toe opnieuw aanbrengen voor een frisse look.