• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sterk vervuilde velgen reinigen

Welke afwerking heeft de buitenkant van onze velgen momenteel volgens jullie? Als men de binnenzijde diamond cut doet zal men de buitenzijde ook zo gedaan hebben? Het gehalte “blink” is behoorlijk hoog. Zal dit geëvenaard kunnen worden door het poedercoaten of is een diamond cut dan noodzakelijk? (En minder sterk dan opnieuw…?)

We denken trouwens wel dat we het gaan laten doen. Het gaat me blijven storen dat die er zo belabberd uitzien en als die wat winters moet overleven..
 
Dat gepolijste met hooguit een blanke lak erover is juist wat hem zo kwetsbaar maakt. Met een poedercoat krijg je nooit datzelfde effect. Persoonlijk vind ik dat niet mooi, net als verchroomde siersrtrips, maar dat is heel persoonlijk
 
De buitenzijde lijkt mij geen diamond cut (let wel: ik ben geen expert, maar volgens mij heb je daarbij altijd die 'ribbels').
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Buitenzijde lijkt mij ook geen diamond cut. Het lijkt eerder een chroom-look te hebben. Heb ooit een Volvo gehad die iets gelijkwaardigs had, al leek de velg daar wat meer zilver en wat minder chroom. Toevallig kwam die Volvo uit het Ford-tijdperk ;).

Ik zou naar een goed poedercoat bedrijf gaan waar je aan de hand van stalen de kleur kunt uitkiezen. Poedercoat kan bij "standaard" zilver nog weleens iets meer neigen naar grijs. Ik zou de lichtste variant pakken, volgens mij noemen ze dat ook wel hyper silver.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
De typische chroom look/extreem blinkend heeft zeker niet mijn voorkeur, een matte look dan ook zeker niet.
Bv. het kleur en graad van "blinken" zoals de velg op onderstaande foto vind ik erg mooi. Ik zal de vraag stellen aan de velgenhersteller om eens te kijken welke eindresultaten er mogelijk zijn, denken jullie dat dergelijk resultaat min of meer bekomen kan worden met poedercoaten?
 

Bijlagen

  • velg.PNG
    velg.PNG
    1,3 MB · Weergaven: 44
  • velg.PNG
    velg.PNG
    1,3 MB · Weergaven: 47
En welk deel van de velg vind je mooi van de bijgevoegde velgen? De voorkant van de spaken en de velgrand is daar namelijk ook diamond cut ;) De rest is 'normaal' metallic grijs.
 
Dat is een diamond cut/CNC afgedraaide velg. Hierbij wordt de velg in de donkere kleur gespoten en vervolgens de voorzijde afgedraaid. Hoe ik dat weet? Ik heb exact dit type velg onder m'n auto.

Neem eens een kijkje op deze site: https://www.thpoedercoaten.nl/velgen-cnc-afdraaien/

Is van een poedercoater in Arnhem, die ook voor de dealerbedrijven in de omgeving velgen herstelt. Voor mij is daar ook een keer een velg hersteld (eentje zoals je net gepost hebt) en ik kon het verschil met de andere 3 velgen niet zien. Was ontzettend netjes gedaan. Mocht ik weer een keer een velg of een setje laten herstellen, dan ga ik daar heen.
 
Excuseer maar ik ben hier nogal een leek in. Ik vind voornamelijk het "glans" gehalte aan de schuine kanten van de spaken mooi. Kan met poedercoaten diezelfde look van metallic grijs bekomen worden? De voorzijde (diamond cut) uiteraard ook wel maar mocht de volledige velg (textuur/glans/kleur) de schuine kant kunnen benaderen dan denk ik dat het resultaat erg mooi zal zijn voor de Vignale velgen van de Ford. Is het dan vooral de diamond cut (velgranden en voorkant spaken) dat ook fragieler is?
 
Hij heeft een paar voorbeelden op zijn website staan, wat te halen is met poedercoaten. hier kan je kijken of dat glans genoeg is ;)
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek
Ik heb gisteren nog contact opgenomen met de velgenhersteller en volgende week worden ze hersteld en gespoten :)
De man wist me te vertellen dat er ook heel wat mogelijkheden zijn van mat tot heel blinkend. Er zou een acryl afwerking gebruikt worden waardoor er heel wat mogelijkheden zijn volgens hem...

Sowieso willen we gaan voor een grijze tint, ofwel licht of iets donkerder. Wat denken jullie dat het best zal staan bij onze wagen en met de velgen die we hebben? Ik heb een foto toegevoegd van onze auto (zwart kleur, chroom lijsten) en van enkele kleuren dat ik wel mooi vind (licht grijs of meer gun metal). De huidige velgen neigen meer naar een chrome look en dat vind ik iets minder.
 

Bijlagen

  • 15541450_1223296914416614_5881083972160645722_n.jpg
    15541450_1223296914416614_5881083972160645722_n.jpg
    71,1 KB · Weergaven: 65
  • 263160043_387550239829688_2868662396293401845_n.jpg
    263160043_387550239829688_2868662396293401845_n.jpg
    184,3 KB · Weergaven: 72
  • s max.PNG
    s max.PNG
    426,6 KB · Weergaven: 65
Persoonlijk zou ik kiezen voor de eerste kleur. Meer glans en een hoger contrast met de kleur van de auto. Bijkomend heb je sierlijsten die hier ook beter bij aansluiten, waar de tweede kleur dus al snel te donker is, een bronzige gloed kan hebben en vloekt bij zwarte lak + zilveren accenten.
 
De jongens van TH in Arnhem zijn echt goed. Hun konden een specifieke donkere blackchrome kleur van originele Lexus velgen wél voor elkaar krijgen.
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek
Eerste! Vanwege het contrast met de auto en sierlijsten.

Na herstel een weekje in de huiskamer om goed uit te harden voor de coating op :p
 
Ik zie het topic nu pas, beetje afwezig weer haha, ik zie prijzen voorbij komen.... Dat kan goedkoper. Stuur mij maar een bericht, ik help je wel als je wilt. Alles is mogelijk op het gebied van renovatie :)