• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sterke banden ontvetter

John74

Detailing addict
28 apr 2009
536
65
49
Ik wil binnen kort een super ontvetter aanschaffen. Het eerste wat in mij op komt is de Meguiars super degreaser. Is hier ook een hele goeie tegenhanger van ? Behalve dan de apc's.
 
Bilt Hamber Surfex ontvet heel aardig.

En de Valet pro Snow Foam Combo zou ook wel eens behoorlijk kunnen ontvetten. Ze ruiken in ieder geval hetzelfde.
Ik heb die laatste sinds zaterdag, alleen er mee gefoamt nog niet 1:1 geprobeerd.
Voor het foamen stelt de verpakking 1:400 voor. En omdat ik de HD vaak uit een bak laat aanzuigen kon ik het uitrekenen
Ik verbruik de foamlansfles leeg tegen zo'n 40 liter water. Voor foamen dus 100 ml puur product in de fles (1:10 tegen 40 = 1:400).

Hans
 
Bandjes??

Dasty van de Wibra, ik zweer er bij
Ook voor je vieze vlekken in je doeken en je pads schoon te maken.

Excuus Tim, komt niet van CC

:cool:
 
Ik heb geen vergelijk, maar ik gebruik eigenlijk alleen Chemical Guys Kiss Off voor de banden.
Werkt goed, alleen niet meer in de webshop volgens mij....

Als deze op is ga ik ook wel eens de Meg's Super Degreaser proberen!
 
Super degreaser is het beste wat ik heb om te ontvetten, Surfex en de Chemical guys Red hot zijn mooie opties als je een kleinere verpakking wilt. :ja
 
Ik reinig mijn banden regelmatig met APC van Meg.
En daar heb ik goed resultaat mee:)^
Waarom moeten ze nu echt zo "onvet" worden?:weetniet
 
Ik ga er praktisch elke week met de 1 op 10 verdunde APC over en dan houdt je ze wel mooi hoor
 
Gewoon APC gebruiken. Echt superspul. Ik gebruik het zelfs om mn doeken te wassen.

Tevens ligt het er ook aan wat je op je banden spuit/smeert. Voorheen gebruikte ik de tyregel van meguairs en die bleef geruime tijd zitten. Alleen bleef vuil er ook aan hechten. Dat is iets minder.

De bandenspray van autoglym bijvoorbeeld is er na een goede regenbui af.