• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sticker verwijderen achterruit

jpeeters

Detailing rookie
18 jan 2013
38
0
Hoe kan ik eigenlijk veilig een sticker verwijderen welke op de achterruit zit geplakt?
Met wasbenzine terpetine o.i.d?
 
ook belangrijk, aan de binnen of buitenzijde van de ruit..?
(ivm achterruit verwarming....)
 
Zelf heb ik laatst belettering van de achteruit van onze auto verwijderd. Dit waren allemaal stickertjes welke ik met een fohn heb verhit zodat de plaklaag wat week wordt. Daarna eraf trekken en de ruit schoongemaakt met wasbenzine of terpentine. Daarna de ruit nog even schoonmaken met een ruitreiniger.
 
ivo's;318158 zei:
ook belangrijk, aan de binnen of buitenzijde van de ruit..?
(ivm achterruit verwarming....)

Het is de buitenkant. Het raam is wel donker fabrieks af, weet niet of deze donkere laag aangetast kan worden? Zit dat normaal in het glas verwerkt?
 
Inderdaad zoals Robbedoes zegt. Ik heb het ook met een föhn gedaan op een af-fabriek geblindeerde ruit, dit is geen probleem.
 
Vandaag bij mijn broers wagen het plaksel verwijderd dat na het verwijderen van sticker was blijven hangen met: Valet Pro - Citrus Tar and Glue Remover
dit werk echt zeer goed.
 
Idd verschillende methodes om stickers van een ruit te halen. Maar ik heb de mijne er allemaal afgehaald met ..... Water8o. Ruit in zonnetje, sticker er gewoon voorzichtig afprutsen en met water en mf de restjes lijm weghalen. Dit is tot nog toe gelukt met de ''Elf'' en de ''Eco2" stickers op de achteruit van de Grand Scenic en met de waarschuwingssticker (airbag denk ik) en wegentol sticker ( Oostenrijk)

For what it,s worth.
 
Zowel met de caramelschijf als met de föhn en een scheermesje werkt prima. Ik vind zelf de caramelschijf in de aankomende kou veiliger. Voor je het weet zit er een barst in je ruit van die föhn.
 
// Offtopic: Dat lukt je niet bij een achterruit. Dat is gehard glas (een voorruit niet) en kan dus niet scheuren, alleen helemaal kapot gaan.

Met normaal gebruik van een föhn of een verfbrander kan je de ruit niet kapot krijgen. Dan moet je echt gek gaan doen (als het al lukt)

// Ontopic: sticker warm föhnen, dan kan die er zo vanaf. Resten met wat wasbezine weghalen.
 
Ik heb na een lek bij mijn voorruit de boel wel eens droog proberen te föhnen. Dat was geen succes zullen we maar zeggen...
 
Vandaag de sticker verwijderd. Eerst wat warm gemaakt en toen langzaam met de fhone erbij eraf getrokken.

Het is een rechthoekige sticker dus er bleef wel een rechthoekige lijmrestrand achter op de ruit. Vervolgens met een stukje papier en aceton weggehaald. Ruit leek schoon echter bij het natsproeien van het raam blijft de rechthoekige vorm terugkomen. Nogmaals met aceton echter zonder resultaat.

Vreemd. Toen maar die gel van Rain-Clear er weer eens overheen aangebracht omdat ik dat al een 2 maanden eerder had gedaan toen de sticker er nog zat, en je ziet hem nu niet meer terugkomen als het raam nat is.

Ben benieuwd of hij nu ook wegblijft. Ik kan met het oog geen lijmresten meer zien en ze zijn ook niet met de nagel te voelen, dus ik neem aan dat het door de rain clear kwam.