Vorig jaar ben ik met mijn velgen iets te dicht bij een stoeprand gekomen.
Het geluid dat je hoort is gewoon om nachtmerries van te krijgen.
Bij het uitstappen hoop je nog dat het je verbeelding was, maar helaas...
de schade te zien nadat ik de velg gewassen had:
Op zich was het maar een klein plekje, maar wel een doorn in het oog voor mij.
Ik vond dat ik het er niet bij moest laten en besloot om het zelf te proberen te fixen.
Eerst de velg ontvet en licht geschuurd met schuurpapier (korrel 200).
De boel opgevuld met fijnplamuur en laten drogen.
Volgens de gebruiksaanwijzing moet ik nadat de plamuur droog was, weer iets bijschuren.
Het advies wat ik daarbij had gekregen, is dat ik dan beter fijner schuurpapier moest gebruiken.
Helaas had ik dit niet en heb ik het dus maar gedaan met de wetsanding padjes voor lakcorrectie.
Vervolgens primer - zilver spuitbus - lak. Dit is het resultaat direct na de lak.
En hier nadat het 10 min heeft liggen drogen.
Kleurverschil die je op de foto ziet is in het echt veel minder groot.
Voor een eerste keer is het wel okay...maar het kan beter.
Ik denk zelf dat ik bij een volgende keer meer aandacht moet besteden aan het schuren, want heel erg mooi glad is het in de overgang van velgenbed naar spaak nog niet..of zou dit misschien nog gedaan kunnen worden met een Cone?
Bedankt voor het lezen en als iemand nog tips heeft; heel graag! =)
Het geluid dat je hoort is gewoon om nachtmerries van te krijgen.
Bij het uitstappen hoop je nog dat het je verbeelding was, maar helaas...
de schade te zien nadat ik de velg gewassen had:
Op zich was het maar een klein plekje, maar wel een doorn in het oog voor mij.
Ik vond dat ik het er niet bij moest laten en besloot om het zelf te proberen te fixen.
Eerst de velg ontvet en licht geschuurd met schuurpapier (korrel 200).
De boel opgevuld met fijnplamuur en laten drogen.
Volgens de gebruiksaanwijzing moet ik nadat de plamuur droog was, weer iets bijschuren.
Het advies wat ik daarbij had gekregen, is dat ik dan beter fijner schuurpapier moest gebruiken.
Helaas had ik dit niet en heb ik het dus maar gedaan met de wetsanding padjes voor lakcorrectie.
Vervolgens primer - zilver spuitbus - lak. Dit is het resultaat direct na de lak.
En hier nadat het 10 min heeft liggen drogen.
Kleurverschil die je op de foto ziet is in het echt veel minder groot.
Voor een eerste keer is het wel okay...maar het kan beter.
Ik denk zelf dat ik bij een volgende keer meer aandacht moet besteden aan het schuren, want heel erg mooi glad is het in de overgang van velgenbed naar spaak nog niet..of zou dit misschien nog gedaan kunnen worden met een Cone?
Bedankt voor het lezen en als iemand nog tips heeft; heel graag! =)