• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stof...

Ika Mc Evil

Detailing rookie
14 jul 2013
35
0
51
Wij zijn vandaag naar VAG fest in Lommel geweest, hartstikke leuk, veel kraampjes, veel auto's, veel bezoekers, goed weer gehad. Helemaal niets te klagen zou je zeggen. 1 klein dingetje.. het waaide heel erg en daardoor belandde er steeds een laag stuifzand op de auto. Er viel niet tegen te poetsen. We zagen een aantal mensen met een soort plumeau. Bij Meguiars vonden we iets dergelijks voor E 25, wat meeviel, want bij een andere stand koste iets dergelijks E 45. Toch maar niet gehaald, want volgens mij moet er toch wel een goedkopere oplossing zijn om tussentijds op een show snel stof van je auto te verwijderen.

Hebben jullie hier misschien ideetjes en tips voor?

Zo zag de auto eruit meteen na het "afstoffen". Een half uur later lag er weer een gele laag over...

seat.jpg
 
Zou een Swiffer Duster daar niet bij kunnen helpen?
Of zou dat al te krasgevoelig zijn?
Ben trouwens wel benieuwd wat dat 25-euro geval van Meguiar's is.
 
Het was deze, maar of ik heb verkeerd zitten kijken bij de prijs of ze hadden een dagaanbieding daar, want op de site staat het voor E 50

http://meguiars.nl/product/250/Versa-Angle-Body-Duster/
 
https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Supernatural_Wool_Duster_DJSNWOAS_101722

Ik heb hem eventueel nog te koop.
 
niet zo panisch en het stof mooi laten liggen, das de enige low budget oplossing als je het mij vraagt
 
ik haal het stof er pas af bij een wasbeurt. Je kan het eventueel met spray and wipe icm met een peluche verde doek doen. Maar mocht er tussen het stof zand of anders ''scherpe'' dingen zitten is de kans ook aanwezig dat je krassen in je lak creëert.
 
Ik heb het idee dat bij het gebruik van al deze dingen het risico op krasjes aanwezig is, door de druk die je met de 'plumeau' uitoefent op het zand om het eraf te vegen.

Als je een electrisch pompje hebt, om autobanden op te pompen (via 12V plug) kun je het daarmee misschien van de auto blazen.
 
Hahaha inderdaad, ik heb er wel eens gewandeld :) Bedankt voor de tips, we zullen eens het een en ander uitproberen zonder kraskans ;)
 

Vergelijkbare onderwerpen