• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stoffen bekleding dak en stijlen droog reinigen! Waarmee?

Lexy

Detailing addict
2 nov 2022
139
68
68
Utrechtse Heuvelrug
Hallo,
De hemel, zonnekleppen, stijlen ed in mijn lexus zijn bekleed met (een soort van) stof. Nu had ik op de A stijl een klein vlekje. Dat heb ik met water gedept en weggehaald. Nu, omdat ik weet waar het zat, is er nog wel wat resedu van het water (vlek) zichtbaar. (Als ik met mijn neus erop zit). Het lijkt erop dat de vlek door vocht vanaf de onderzijde donkerder wordt.
Nu wil ik dat in de toekomst voorkomen. En ben opzoek naar advies over een reinigingsmiddel cq droogschuim dat geen vlekken achter laat.
Dus alle advies met praktische ervaring welkom!
 
Laatst bewerkt:
Niemand ervaring met een droogschuimreiniger , (waarbij geen water nodig is)?
Ik zie op de webshop iets van valma, maar met weinig goede reviews.
En om nu de eerste beste reiniger aan te schaffen en dan achteraf spijt van het te gebruiken, dan toch liever afgaan op gebruikers ervaringen.;)
 
Dus je hebt op het vlekje gedept met een doek en wat water. De vlek was weg, maar je ziet nu een vlek van het water?
De vlek lijkt donkerder door vocht van onderaf?

- Heb je de vlek daadwerkelijk verwijderd?
- Wat voor materiaal is het?

Hemelbekleding en dergelijk is vaak goed schoon te maken, mits je het niet zeiknat maakt en de verlijming aangetast kan worden.

In jouw geval zou ik denken dat je de vlek simpelweg niet hebt verwijderd, maar hebt losgeweekt en groter hebt gemaakt. (Uitgesmeerd)
 
Tja, welk materiaal is het…? Het is geribbelt textiel, maar voelt redelijk stevig /hard aan. Als je het nat maakt zuigt het het vocht wel op. Blijft er dus niet opliggen. Als je het niet weet waar het zit zie je het niet. Ik doe er dus nu niks meer aan. Maar mocht er ooit nog een vlek komen, wil ik graag voorbereidt zijn. :)
En het zou best kunnen dat door het nat te maken het vlekje lichter is geworden maar iets uitgesmeerd. Overigens is het niet erg nat gemaakt, alleen voorzichtig gedept en gelijk droog gedept. Mss ben ik te voorzichtig!