• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

stoomreiniger of extractor?

Acc_Focus

Detailing rookie
21 jun 2010
489
0
hello,

ik sta op het punt een extractor te kopen, maar ineens kom ik voor een dilemma aangezien mijn broer bij een electrozaak werkt en afkomt met een zeer gunstig geprijsde stoomreiniger....
kan ik van een stoomreiniger hetzelfde effect verwachten als van een extractor? of zijn het gewoon 2 aparaten die je niet kan/mag vergelijken?

iemand ervaring met de 2?
 
ik zou zeggen ga voor de extractor ! ken je voor meer doeleinde gebruiken, stoomreiniger vindt ik zelf een beperking tegenover wat je allemaal met de extractor kan,, bijv bij lekkage in auto,, of wijn op het tapijt, lekkage in de kofferbak, chocola op de bank, met de extractor heb je net meer vermogen om dieper in de vezels te treden,, groetjes:cool:
 
uit verder onderzoek is gebleken dat een extractor voor ons idd veel aantrekkelijker is, en een stoomreiniger ideaal is voorr niet absorberende oppervlakken, bedankt voor de tips!
 
Met een stoomreiniger kun je heel goed vastgekoekte etensresten verwijderen uit binvoorbeeld een oven of van je kookstel, maar je mag het niet vergelijken met een extractor. Schoonmaken met extractor laat zich het beste vergelijken met wassen zoals in de wasmachine en de stoomreiniger met het reinigen van oppervlak met een beetje hulp van stoom.