• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Strepen en waas op ruiten

Frank60

Detailing rookie
10 jul 2013
7
0
Hallo,

We hebben een 3 jaar oude Peugeot 5008 die er dankzij CarClean producten nog prima uitziet. We foamen, wassen, kleien, glazen en waxen er (1x per jaar) lustig op los, daarvoor hebben we een Mother's Ultimate Wax Sytem kit.

Aan de ruiten hebben we eigenlijk nooit iets gedaan, maar sedert een 3maanden hebben we last van strepen en waas. We vervangen de ruitenwissers elk jaar, zo ook nu. Het kan zijn dat de garage er mee door een wasstraat is gereden, hoewel we dat verboden hadden.
Dus probeerden we een paar CC producten, Mother’s Glass cleaner, daarna Autoglym Car Glass Polish en in het reservoir Autoglym Ultimate Screenwash 1:9, toch blijft er bij regen (bij gebruik van nieuwe ruitenwissers!) een waas op de ruit, die het zicht belemmert. De waas trekt na 2-3 seconden op, maar dat is te lang, vooral 's nachts bij tegenliggers. Ook zijn bij dauw strepen zichtbaar, zowel van de ruitenwissers als van eerdere naar beneden lopende druppels.
Bij droog weer zijn de ruiten helemaal schoon en transparent.

Wat kunnen we doen om bij gebruik van de ruitenwissers die strepen/waas te verwijderen/voorkomen?


Met vriendelijke groet,

Familie Julsing
 
Dit heb ik ook wel eens gehad op mij auto. Het lijkt er op dat er inderdaad een soort waxlaagje op de ruit ligt. Pro Vision Glass scrub kan hier de uitkomst bieden.
 
jazeker kan dat...
Maar.....
Zover ik weet is de Car Glass Polish een mildere versie van de glass scrub...
Heb je de ruit al eens flink gekleid?
 
Vergeet niet om de ruitenwissers zelf ook ff schoon te maken , anders smeer je je ramen zo weer vol !:-"
 
Nooit een keer een rain-clear aan gebracht? Dit is nogal een typische eigenschap van rain-clear.
Nu weten we natuurlijk niet of de garage er stiekem een keer een vettig laagje overheen heeft gesmeerd?
 
ivo's;337970 zei:
jazeker kan dat...
Maar.....
Zover ik weet is de Car Glass Polish een mildere versie van de glass scrub...
Heb je de ruit al eens flink gekleid?

Mustang;337985 zei:
Vergeet niet om de ruitenwissers zelf ook ff schoon te maken , anders smeer je je ramen zo weer vol!:-"

Had ik nog niet zo aan gedacht, dat de ramen ook gekleid kunnen worden. En als/aangezien Car Glass Polish een mildere versie van Glass Scrub is, gaan we eerst maar kleien, en dan verder met Car Glass Polish en kijken wat er gebeurt.

De ruitenwissers maak ik ook altijd schoon met Mother's Glass Cleaner.

Bedankt voor de tips, we gaan er mee aan de slag.
 
Mark1986;337992 zei:
Nooit een keer een rain-clear aan gebracht? Dit is nogal een typische eigenschap van rain-clear.
Nu weten we natuurlijk niet of de garage er stiekem een keer een vettig laagje overheen heeft gesmeerd?

Nee, dat weten we niet. Maar de garage weet heel goed wat ik wel en niet wil. Misschien een keer een nieuwe monteur of een stagiaire, die dat nog niet weet? Anyway, we proberen eerst met klei en polish.

Bedankt iig.
 
Ik heb een soort gelijk iets gehad.
Deelnemers van Kampen detail meet weten het misschien nog wel, maar wat we ook probeerden, kleien, glass scrub etc.. weg ging het niet.
Uiteindelijk de DAP er op gezet en dat hielp.
 
Het kleien heeft de strepen en de waas goeddeels uit de wereld geholpen. Daarna nog twee keer goed schoongemaakt met AG Car Glass Polish en de ruiten zijn weer als nieuw. De ruitenwissers doen hun werk weer als vanouds.

Bedankt voor alle tips.