Bij deze maak ik ook eens een project page aan. Sinds zaterdag 13-10-2012 ben ik in het bezit van een blauwe Subaru Impreza WRX van het bouwjaar 2003. Zat eigenlijk al een tijdje te kijken naar 01-02 modellen. 't model met de wat ronde koplampen. Ben zelf naar de dealer in Dronten gereden voor een Subaru die uit 2002 kwam. Deze was rood, en verder standaard zonder spoiler. Was een prima exemplaar. Echter met naar mijn mening wel heel erg veel steenslag. Dus ben eerst maar verder gaan kijken.
Na wat zoek werk kwam ik de blauwe Subaru uit 2003 tegen. 't model met Hawkeye koplampen en de iets wat hogere luchthapper. Voor ik hier een bezichtiging ben gaan doen, heb ik met iemand afgesproken van het Subaru Club Forum. Die heeft mij een aantal details en tips/tricks gegeven waar op te letten, en heb ik eens mogen beleven hoe 't is om in een WRX te rijden. Na onze afspraak maar eens een afspraak gemaakt met de eigenaar en maandag eens kennis gemaakt met de eigenaar. De auto ging weg vanwege auto van de zaak en er was een nieuwe kleine op komst. Na wat gepraat te hebben de auto eens goed bekeken. Het ergste was de schade op de achterbumper. Deze zal compleet over gespoten moeten worden. Echter is in de auto niet gerookt. Geschiedenis was volledig bekend met stempels en facturen aan toe. De belangrijkste factuur van de compleet gereviseerde motor is er ook bij. Als ik globaal kijk wat er te koop staat inclusief de prijs vind ik dat ik een mooi model hier heb. Leuke prijs kunnen afspreken met de eigenaar omdat de achterbumper toch lakschade had.
Aldus met de eigenaar een aparte afspraak gemaakt om eens een proefrit te maken. Ze beloofde de auto voor me vast te houden, al was er al hoger geboden dan dat ik had gedaan. Bleek dat er ook vele mensen niet kwamen opdagen voor een bezichtiging.
Zaterdag 13-10-2012 proefrit gemaakt van ruim een uur. Alle soorten wegen gehad. Rondjes gemaakt om de auto. En besloten de knoop door te hakken en de wagen over te schrijven! Dus sinds dit weekend ben ik in bezit van een Impreza
De voor mij belangrijkste opties:
Airco ( in mijn zoektocht bleek dit toch in lang niet elke WRX te zitten ), AWD, Alarm klasse 3, Radio MP3 speler, Parrot carkit, set extra silvere wintervelgen + banden, STi Spoiler.
Motorisch
Motor heeft nu ongeveer 65000 kilometer gelopen. Ligt de bekende 2.0 Turbo Boxer motor in met standaard 224pk. Wil hier verder niks aan veranderen dan alleen een ovale eind demper.
Gister met Woody eens een afspraak gemaakt om samen de Impreza woensdag 17-10-2012 te vertroetelen. Verder heb ik deze week zelf vakantie, dus zal ik flink aan de slag gaan.
Wat ik er in uiterlijk tot nu toe mee van plan ben; Full detail, zijskirts blauw spuiten, achterbumper opnieuw laten spuiten, ovale eind demper en 2 kentekens met opgelegde letters.
Hoe de wagen er nu bij staat, ongewassen, klaar voor een full detail!;
Na wat zoek werk kwam ik de blauwe Subaru uit 2003 tegen. 't model met Hawkeye koplampen en de iets wat hogere luchthapper. Voor ik hier een bezichtiging ben gaan doen, heb ik met iemand afgesproken van het Subaru Club Forum. Die heeft mij een aantal details en tips/tricks gegeven waar op te letten, en heb ik eens mogen beleven hoe 't is om in een WRX te rijden. Na onze afspraak maar eens een afspraak gemaakt met de eigenaar en maandag eens kennis gemaakt met de eigenaar. De auto ging weg vanwege auto van de zaak en er was een nieuwe kleine op komst. Na wat gepraat te hebben de auto eens goed bekeken. Het ergste was de schade op de achterbumper. Deze zal compleet over gespoten moeten worden. Echter is in de auto niet gerookt. Geschiedenis was volledig bekend met stempels en facturen aan toe. De belangrijkste factuur van de compleet gereviseerde motor is er ook bij. Als ik globaal kijk wat er te koop staat inclusief de prijs vind ik dat ik een mooi model hier heb. Leuke prijs kunnen afspreken met de eigenaar omdat de achterbumper toch lakschade had.
Aldus met de eigenaar een aparte afspraak gemaakt om eens een proefrit te maken. Ze beloofde de auto voor me vast te houden, al was er al hoger geboden dan dat ik had gedaan. Bleek dat er ook vele mensen niet kwamen opdagen voor een bezichtiging.
Zaterdag 13-10-2012 proefrit gemaakt van ruim een uur. Alle soorten wegen gehad. Rondjes gemaakt om de auto. En besloten de knoop door te hakken en de wagen over te schrijven! Dus sinds dit weekend ben ik in bezit van een Impreza
De voor mij belangrijkste opties:
Airco ( in mijn zoektocht bleek dit toch in lang niet elke WRX te zitten ), AWD, Alarm klasse 3, Radio MP3 speler, Parrot carkit, set extra silvere wintervelgen + banden, STi Spoiler.
Motorisch
Motor heeft nu ongeveer 65000 kilometer gelopen. Ligt de bekende 2.0 Turbo Boxer motor in met standaard 224pk. Wil hier verder niks aan veranderen dan alleen een ovale eind demper.
Gister met Woody eens een afspraak gemaakt om samen de Impreza woensdag 17-10-2012 te vertroetelen. Verder heb ik deze week zelf vakantie, dus zal ik flink aan de slag gaan.
Wat ik er in uiterlijk tot nu toe mee van plan ben; Full detail, zijskirts blauw spuiten, achterbumper opnieuw laten spuiten, ovale eind demper en 2 kentekens met opgelegde letters.
Hoe de wagen er nu bij staat, ongewassen, klaar voor een full detail!;
Laatst bewerkt door een moderator: