• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Subaru Impreza WRX '03 (Revisie klaar!)

erikjeeh

Detailing rookie
24 mrt 2012
1.000
0
Bij deze maak ik ook eens een project page aan. Sinds zaterdag 13-10-2012 ben ik in het bezit van een blauwe Subaru Impreza WRX van het bouwjaar 2003. Zat eigenlijk al een tijdje te kijken naar 01-02 modellen. 't model met de wat ronde koplampen. Ben zelf naar de dealer in Dronten gereden voor een Subaru die uit 2002 kwam. Deze was rood, en verder standaard zonder spoiler. Was een prima exemplaar. Echter met naar mijn mening wel heel erg veel steenslag. Dus ben eerst maar verder gaan kijken.

Na wat zoek werk kwam ik de blauwe Subaru uit 2003 tegen. 't model met Hawkeye koplampen en de iets wat hogere luchthapper. Voor ik hier een bezichtiging ben gaan doen, heb ik met iemand afgesproken van het Subaru Club Forum. Die heeft mij een aantal details en tips/tricks gegeven waar op te letten, en heb ik eens mogen beleven hoe 't is om in een WRX te rijden. Na onze afspraak maar eens een afspraak gemaakt met de eigenaar en maandag eens kennis gemaakt met de eigenaar. De auto ging weg vanwege auto van de zaak en er was een nieuwe kleine op komst. Na wat gepraat te hebben de auto eens goed bekeken. Het ergste was de schade op de achterbumper. Deze zal compleet over gespoten moeten worden. Echter is in de auto niet gerookt. Geschiedenis was volledig bekend met stempels en facturen aan toe. De belangrijkste factuur van de compleet gereviseerde motor is er ook bij. Als ik globaal kijk wat er te koop staat inclusief de prijs vind ik dat ik een mooi model hier heb. Leuke prijs kunnen afspreken met de eigenaar omdat de achterbumper toch lakschade had.

Aldus met de eigenaar een aparte afspraak gemaakt om eens een proefrit te maken. Ze beloofde de auto voor me vast te houden, al was er al hoger geboden dan dat ik had gedaan. Bleek dat er ook vele mensen niet kwamen opdagen voor een bezichtiging.
Zaterdag 13-10-2012 proefrit gemaakt van ruim een uur. Alle soorten wegen gehad. Rondjes gemaakt om de auto. En besloten de knoop door te hakken en de wagen over te schrijven! Dus sinds dit weekend ben ik in bezit van een Impreza:party:

De voor mij belangrijkste opties:
Airco ( in mijn zoektocht bleek dit toch in lang niet elke WRX te zitten ), AWD, Alarm klasse 3, Radio MP3 speler, Parrot carkit, set extra silvere wintervelgen + banden, STi Spoiler.
Motorisch
Motor heeft nu ongeveer 65000 kilometer gelopen. Ligt de bekende 2.0 Turbo Boxer motor in met standaard 224pk. Wil hier verder niks aan veranderen dan alleen een ovale eind demper.

Gister met Woody eens een afspraak gemaakt om samen de Impreza woensdag 17-10-2012 te vertroetelen. Verder heb ik deze week zelf vakantie, dus zal ik flink aan de slag gaan.

Wat ik er in uiterlijk tot nu toe mee van plan ben; Full detail, zijskirts blauw spuiten, achterbumper opnieuw laten spuiten, ovale eind demper en 2 kentekens met opgelegde letters.

Hoe de wagen er nu bij staat, ongewassen, klaar voor een full detail!;


img0575ez.jpg


img0574yk.jpg


img0573a.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Moet eerlijk bekennen dat ik al langer dacht over een eigen auto en mijn werk auto alleen maar zakelijk te rijden ( de Megane ). De keuze was tussen een Alfa GT 3.2 V6 of een Impreza in deze staat!

Maar bij alfa's mocht ik toch de portemonnee veel meer opentrekken! 't geluid van de boxer motor is geweldig. Eerste 100 kilometers zitten er al weer op. En alweer genoeg leuke dingen op de weg gebeurd in zo een wagen!

Onderweg naar huis kwam er al een politie agent heel ver achter me rijden om te kijken wat ik zou gaan doen. Na een aantal minuten is die toch maar langs gereden omdat ik strak 104 reed.:grinning: Echter keken ze wel alle 3 in de auto toch even om.
 
Dat is een hele nette WRX Erik. Veel veilige en plezierige kilometers gewenst
Via PM maar even wat afspreken dan he?
 
Schitterend en gefeliciteerd!

Persoonlijk vond ik de blauwe echt veel mooier dan de rode, dus in mijn ogen echt een superkeuze!

Wie weet zie ik hem nog eens op een "Zuidelijke" detailmeeting..
 
Wat een knappe kar :heart_eyes:

Dit type noemen ze "Blobeye"

Bij het "Hawkeye" type lopen de koplampen nog iets spitser weg..

Een kennis van mij had de "Bugeye" (Geheel ronde koplampen) , gekieteld tot 351 pk en 455 nm koppel..

Kwam aardig van zijn plek, heb er ook mee mogen rijden :heart_eyes:
 
Gefeliciteerd
Mooie Wrx heb je daar.
Zo te zien zit er een prodrive demper onder,welke ik het mooiste geluid vind geven.
 
Nog een tip,omdat de STI vleugel niet standaard is wil de klep makelijk omlaag vallen.
Mischien dat er ook een STI veer gemonteerd is,maar in de meeste gevallen niet.
 
Gaaf man, veel plezier met je aankoop. En zoals Kenneth al zei zo hoort ze eruit te zien. :-b