• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Summer Detail Day 2013

Hallo allen hier de eigenaar van de 65 Mustang
vorig jaar had ik een hele grote fout gemaakt door een voor mij nieuw product van een standhouder te gebruiken en dit in volle zon
wat sprayen en niet meteen uitgewreven. Fout allemaal doffe plekken dus dat zag de jury uiteraard en het heeft me een tijd gekost om t weg te krijgen...
Kijk ik doe alles met de hand en polijst niks t interieur had ik niet aangepakt en dat er onder motorkap werd gekeken wist ik niet
Een auto van 50 jaar onder de kap niet schoongemaakt,,,duidelijke zaak haha, geloof dat ik zelfs de ramen niet schoon had gemaakt,,,

Wel leuk te horen dat een jurylid zei dat ie respect had voor t resultaat met de handjes. en ook Redcat bedankt vh compliment
Ik boek in ieder geval vooruitgang!

Zelf gebruik ik de uitstekende producten van CarClean pas een jaar. Ik had me in eerste instantie vanwege het hoge niveau van vorig jaar niet eens ingeschreven, maar ik begreep dat er toch ook meer deelnemers gezocht werden vandaar alsnog.

En de eigenaar van de wrap car gun ik t van harte, ik heb met m staan praten en t was voor mij de mooiste wrap ooit en met die metallic en ja blauw is ook mijn lievelingskleur...


Uiteraard wil ik via deze weg het hele Car Clean team bedanken vd mooie dag en goede verzorging, had alleen beetje medelijden met Mr Skittles haha

groeten en zeker weer tot volgend jaar...!

1965coupe
 
@ 1965coupe

Heb je meer foto's van die prachtige mustang?
Is het een GT of verkijk ik me op de achterlichten
Maak eens een mooie showoff want het is prachtig om zo'n pony te zien 8d
 
@ Redcat en Cordoba,
Dank heren voor de toelichting.
Als we het hebben over een Best of Shine dan hebben we het naar mijn idee over de lak. Als de wedstrijd gaat om Best of Show dan moeten er vooraf duidelijker regels gesteld worden. Een uitdaging die gaat over de lak en de staat ervan durf ik wel aan (daarmee heb ik niet gezegd dat ik volgend jaar mee zal doen, maar wie weet?) Onder een motorkap schoonmaken is een andere league voor mij; ik heb er gewoonweg te weinig verstand van om daar met reinigingsvloeistoffen aan de gang te gaan, laat staan om onderdelen los te halen en te laten verchromen/poedercoaten of wat dan ook.

Hoever zijn we er dan als detailforum vandaan dat het ook gaat om de grootste woofers, tweeters en weet ik al niet meer. Een lachgas-injectie met mooie roestvrijstalen leidingen?

Vorig jaar kon ik er gelukkig bijzijn en heb toen de Mustang gezien, voor mij de winnaar alleen al vanwege het vele handwerk. Ik ben blij nu het verhaal van de eigenaar te lezen en ik vind het reuze knap dat hij dit jaar ook weer de uitdaging heeft opgepakt, Klasse!
Ook ik misgun niemand zijn prijs, en feliciteer de winnaar van harte maar laten we volgend jaar back to basics gaan en puur op de staat van het lakwerk afgaan en vooral: wat heeft de eigenaar daarop verdiend?
Een vijftien jaar oude auto mag van mij winnen als de eigenaar werkelijk een goeie daad heeft gedaan voor de lak; bijvoorbeeld een enorme orangepeel weggewerkt. Nieuwe auto's zullen voor mij heel veel bijzonders moeten bieden want nieuw. ( en een klus zoals aan Tim's BMW is gedaan zou dus voor mij -door de verbetering die is bereikt- een terechte winnaar zijn)
 
Ben ook afgelopen zaterdag aanwezig geweest bij de SDD.
Had me zelfs ook nog ingeschreven voor de Best of Shine met mijn Audi A6 uit 2005. Maar ik had weinig tijd om mijn auto netjes af te werken en kwam sowieso veels te laat aan, pas tegen 16.30u.
Had daarvoor een quickdetailer (van Sonax) gebruikt die ik nog maar 1 keer eerder had gebruikt en het was achteraf duidelijk geen goed idee deze in de zon aan te brengen, bleven gelijk vervelende vlekken zitten en niet meer netjes kunnen uitpoetsen. Dit viel natuurlijk gelijk op door de deskundige jury van Carclean, daarnaast had ik wel meer steekjes laten vallen ;)
Wel was het leuk dat toen ik aankwam Florian van Nanolex ook voorbij liep en mij ook in mijn Nanolex polo zag en herkende, dus gelijk een praatje gemaakt, wat uiteraard, ook weer van mijn laatst overgebleven tijd afging :) haha, toen had ik dus ook maar definitief opgegeven ;)
Volgend jaar maar een nieuwe poging doen maar dan wel gelijk in de ochtend aanwezig en goed voorbereid.
Vond het nu ook erg jammer dat ik weinig van de dag zelf heb meegemaakt, moet volgend jaar echt anders.

Verder evengoed nog gezellig gehad en verschillende mensen gesproken. Was ook erg gaaf FAI te spreken en zijn VW Passat te bewonderen waar dezelfde Audi S6 leds door hem zijn ingebouwd als in mijn A6. Erg leuk. Gelijk ook maar een fotoshoot gemaakt van zijn auto.

Helaas dus geen foto's van de hele dag, maar toch snel nog wat kiekjes gemaakt.
 
Ik heb de jury van Carclean uitvoerig met de volste aandacht voor detail zien keuren, dus de winnaar zal ongetwijfeld terecht zijn.
Ik begrijp echter wel het discussiepunt Shine (glans) en een matte lak of wrap uitvoering.
Wellicht beter om het in het vervolg Best of Show, te noemen?
 
Laat ik beginnen om iedereen te bedanken van het carclean-team !
Ook al is veelal Tim ( begrijpelijk ) de spreekbuis vanuit het bedrijf, het valt en staat met de geweldige inzet en positiviteit die er van iedereen af spatte !

Aangekomen werd ik letterlijk en figuurlijk opgevangen door Cees: zo'n geweldige vent met energie voor 10, daar moest ik even voor stoppen.
Ik stapte uit en sprong 'm op/om zijn nek. Gelukkig kan ie wat hebben en ik hoefde dus niet bang te zijn dat ik weer zou terug stuiteren middels het asfalt.
Hans aka RedCat kwam er bij en ik werd zo leuk spontaan en warm verwelkomd .... stiekem geeft je dat toch een goed gevoel.
Samen zijn we nog even naar zijn luxe bolide gelopen en eerder geschrevenen was idd waar: die auto hoor je niet als ie aan staat, als een zonnetje, echt ongelooflijk.
Cees bliepte wat in zijn walkie-talkie en ik mocht doorrijden naar het parkeerdek. Vanuit daar naar beneden gewandeld en zo terecht gekomen in het circus wat CC's-SDD heette.

De nieuwsbrief had zeker niet gelogen: veel meer stands ( en super aangekleed ), de uitdeukservice, de afhaalbalie en een geweldig team van de firma Auto Finess aan de rechterzijde.
Aan de linkerkant stond een Focus RS in matzwart welk gewassen werd door Nanolex, de koffiekraam ( met zalige brownies ), de snackcar en de firma's Meguiar's en Autoglym.
De supermooie nieuwe beachvlaggen en de opblaaspoppen van Mr Skittles³ en Poorboys World staken overal boven uit.
Damn dit ziet er even geweldig uit, met alle aanwezige liefhebbers en detailers moet dit wel een super mooi geheel gaan worden !
Er stonden al een aantal auto's spik en span naast elkaar en men was stiekem bezig om toch nog wat puntjes op de i te zetten ?!
Fotografen, liefhebbers en eigenaren stonden al dit moois te begluren en het beloofde een spannende strijd te worden: dit waren immers de auto's die mee gingen doen aan de Best Of Shine.
Een praatje hier en een praatje daar, koffie in de hand en overal blije gezichten .... kijk daar doen we het voor, immers zijn we hier toch samen omdat we dezelfde passie delen.
Over passie gesproken: toch best geinig als je Marcel en Frans in gesprek ziet en hoort over de Kreidler, de Mobylette en andere golden oldies uit de jaren '60 en '70.
Je ziet de glinstering in de ogen, een bepaalde toon tijdens het spreken .... jip, die hadden elkaar wel gevonden.
Over Frans gesproken; zoals te zien is op eerder geplaatste foto's is hij zo fantastisch geweest om zijn waanzinnige collectie Dodo Juice in koffer uit te stallen,
ik kan jullie verzekeren dat het in het eggie nog mooier is en daarom wil ik Frans ook middels deze wijze bedanken voor zijn bijdrage.

Dodo Juice zei ik? Owww yeah, niet alleen PJ maar ook Dom was van de partij .... de uitgelezen kans voor de dodoholics om hun goodies te laten signeren wat ook zonder morren werd gedaan.
Sterker nog, de heren vinden het geweldig en zijn zo retetrots op hun bedrijf en diens klantenkringen doen het met alle liefde.
Dit is ook niet alleen te zien aan 'Mr Stroopwaffel' - PJ die zoals altijd de boel ondersteboven zet met zijn geweldige en uitbundige aanwezigheid,
dit is ook aan alles te merken bij Dom: als fan vond ik het geweldig om hem te horen praten over het bedrijf in zijn algemeenheid als mede diepgaande en gedetailleerde kennis en ervaring van de producten.
Helemaal top was het om gewoon rustig op ons gemak over van alles en nog wat te praten; geen druk, geen pressie, nee alle tijd om nemend voor mij:
zijn vragen beantwoorden, mijn vragen op zowel zakelijk als privé gebied, alles kwam rustig aan bod.
Even los van de SDD ( excuse moi, maar vind persoonlijk te mooi om niet te plaatsen ): mocht ik tzt besluiten om een keer naar de UK te komen,
dan kan/mag ik verblijven bij PJ en Dom benadrukte nog eens dat ik over zaken zoals eten/drinken/entree etc geen zorgen hoefde te maken .... er zou voor mij worden gezorgd
( zeg nu zelf, mag ik daar stiekem een strakke plasser van krijgen, ja toch ! )

Maar goed ik kom weer terug op de SDD: speciale vriend Jeroen aka Mr Pepper was ook van de partij en hij en hij deed zijn naam eer aan ....
zalige pepersaus, hete pepers en peperpoeder werd verspreid onder een aantal gelukkigen ( waaronder ik ).
Wat heeft dit met de SDD te maken vragen jullie je wellicht af: simpel, niet alleen het thema detailing maar ook 'verbroedering' ( om zo maar te stellen )
is een onderdeel en goed voorbeeld van wat zo'n dag als dit te beiden heeft: het samen zijn en samen denken en doen maken de dag zo fantastisch.

Cees gaf nog een demonstratie met de DAP. Zowel polijsten als het dun aanbrengen van een wax kwam aan bod. Het was ook goed om te zien dat mensen niet schromen om vragen te stellen !
Rond een klok van een nieuw aanbiedings-blok zag je ineens dat er een rij ontstond. De ingehuurde tovenaar deed zijn kunstje en ook al sta je er bovenop, vol verbazing en 'HUH?' ga je weer wat meter verder.
Het was dit jaar zo goed geregeld dat je niet eens je bakje koffie op kon drinken, je kon omdraaien en zien dat er simsalabim de hele rij gewoon al weer weg was !
De 4 kassa's werkten subliem + de mannen en vrouwen in het magazijn werken subliem + de ophaalbalie met nummerweergave op een groot scherm werkte subliem !
Je kan mij veel vertellen maar als er nu nog geklaagd moet worden dan snap ik er in elk geval niks meer van .... het was gewoonweg superdeluxe geregeld allemaal.
Tim hobbelde van links naar rechts, had ( zo leek het in elk geval ) alles onder controle en had zelfs op een drukke dag als deze de tijd om een praatje te maken met iedereen die dit wilde.

Rond de klok van 4 trok de lucht helemaal open, het zonnetje scheen op onze bolletjes en dit was het voorteken dat de BBQ gezegend was :)
De kleinere ingeschreven groep bleef over en samen met het geweldige personeel en de gastbedrijven konden heerlijk genieten van de wederom super georganiseerde BBQ !
Je zag dat iedereen moe maar voldaan was. Heerlijk op ons gemak napraten over de dag. De ervaringen delen gezien vanuit 'de consument' en die van de het bedrijf onder het genot van een hapje en een drankje.
Dan is het tijd dat het is afgelopen. Nou ja afgelopen, de hele santenkraam staat er nog. 1 Grote bende van tenten, vuilnisbakken, rommel etcetc.
Vele handen maak licht werk en het is mooi om te zien dat het resterende aantal mensen bestaand uit ingeschreven, medewerkers en zelfs de uitgenodigde firma's de handen ineen slaan
en zo de gehele reutemeteut op de ruimen en weer netjes achter te laten.
Terwijl Tim zijn nieuwe bolide uit de verborgen plek haalt, gaan wij nog even lekker met napraten en kwijlen van het zwart-witte-monster: WOW WOW WOW wat een mooie bak is dat !
Uiteindelijk vind iedereen het welletjes en gaat richting huis: moe, voldaan, goodies op zak en weer een mega super dag in de knapzak.
Voor hen die het hele verhaal hebben kunnen uitlezen ( hahahaha ): bedankt voor het lezen van mijn visie en ervaring en dank jullie allen voor deze geweldige dag :party:
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Erg mooi verslag Markus, valt niks meer aan toe te voegen..

Ik was ook nog bij de BBQ, bijna tot het eind gebleven (21.00) alleen nu ben ik eigenlijk wel erg benieuwt wie jij eigenlijk bent dan... :-b


Nogmaals, Grote complimenten voor de Crew van Carclean
 
Mooi verslag Mk-us, alleen je tijden kloppen niet helemaal, en blijkbaar in slaap gevallen tijdens de wedstrijd 'diermishandeling' (mr Skittles). Ik ben rond 17.30 vertrokken en dat was waarschijnlijk net voor de uitslag van de 'shine contest' en voor de voorbereiding van de BBQ.

@coupe 65: heel veel mensen hebben toch wel genoten van de Mustang:cool: , als ik een schatting moet maken toch zeker 50% van de aanwezigen.
 
ook even langsgeweest in de namiddag...het was er gezellig...niet veel gekocht omdat ik net ervoor nog had besteld en ik toen niet wist of ik zou kunnen gaan naar de de SDD.
Geen spijt dat we de rit tot daar nog eens gedaan hebben :cool:
 
Hallo.

Volgens de Jury ging het niet alleen om de glans op de lak maar het totaal plaatje.
Hou schoon is de auto, wax sporen op de randen, deurranden, onder de kap en in de hoeken, opendak (als die aanwezig is) ook in de randen, interieur, schone lak zonder vlekken, Binnenkant wielen, remsysteem schoon, banden ingespoten, het totaal plaatje moets schoon zijn en kloppen.

Er is nooit gesproken over een matte lak of glanzende lak, het is Best of show and Shine.
Hij moet stralen is de vertaling in het nederlands.

Als je eens gaat kijken wie er tegenwoordig winnen in binnen en buitenland is ook vaak matte folie omdat die auto's vaak nog moeilijker zijn om ze zo te houden.
Wij kunnen niet als er iets op de lak zit, dat even polijsten.

Daarvoor is vaak een aparte soort wax en Detailer voor nodig zie B.v Reload die mijn matte folie een nog diepere metallic schittering geeft.
Maar ook nanolex heeft een hele lijn voor Wrap.

Dat kan met glanzende lak wel als er iets in zit of een swirl heeft.
En wij moeten nog beter uitkijken met zand en andere scherpen spullen, want anders krijg je krassen in de folie.

De folie die erbij mij op zit is wel degelijk een lak met daaroverheen een matte lak laag.
Echter is deze lak zo soepel dat hij 150% kan rekken zonder te vervormen, je kan het zien in de zon want er zit mettalic in en niet zoals de eerdere folie's of Wrap's dat het helemaal mat is.

In de zon heb je een diepe schittering van het mettalic in de Wrap.
Voor meer info zie www.prowrap.nl het is niet zomaar een folie.

Ik snap de frustratie's en vreemde gezichten van andere wel als je zegt show and shine, maar een show and shine gaat om het totaal plaatje.

Ik had het zelf ook niet verwacht en vond zelf de Passat super netjes en gaaf, maar die zal ook veel kans maken op een vw en audi meeting i.v.m. de aanpassingen die hij heeft gedaan.

Ik wil in elk geval Carclean.com bedanken en vragen of er nog meer foto's zijn van die dag, die door jullie fotograaf zijn gemaakt en of hij die foto's ook heeft geplaatst heeft.
 
@nfspeedrs4: foto's vanuit carclean moeten volgens mij nog komen. Als je foto's van je auto wil, misschien de mensen die al foto's hebben geplaatst even een PM sturen, met verzoek om de foto in originele afmetingen te sturen.

Misschien nog ff een avatar maken van de foto waar je opstaat met de beker. Ff plaatje van S6diesel geleend en bewerkt, bijvoorbeeld zoiets:
300gyfn.jpg