• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

super resin polish en black hole

pim voortuin

Detailing rookie
23 apr 2011
8
0
ik kopieer mijn bericht even vanaf het bmw forum; het gaat erover dat nogal teleurgesteld ben in super resin polish en black hole.
heb nog geen dap vandaar deze polish


ben vandaag een half dagje bezig geweest. ik heb precies dezelfde spullen gekocht als dik-kop.
SL371770.jpg

SL371771.jpg

mijn bevindingen:
mother clay kit: in een woord geweldig!!! dat kleien is echt een super uitvinding en je poetsdoeken worden niet zo vies.
maar nu
autoglym super resin polish: of ik doe iets fout of de originele lak zaten krassen in en is toen overgespoten maar ik krijgen geen swirl eruit. gepoetst met rode pad monello.
black hole: ik weet niet hoor maar wat doet dat spul eigelijk? halve motorkap gedaan ik zie totaal 0,0 verschil. er staat op dat ie swirls vult en diepe glans geeft, ik zie het niet.
dodo juice banana armour: ik heb even een half dak gedaan omdat de motorkap in de zon stond en dacht dat de lak te warm was. tja ik vond het een moeilijk product. ik weet dus niet of ik het goed gedaan heb, denk het wel want heb het uitgepoetst toen mijn vingerveeg geen waxresten meer had, maar dat had ie eigelijk al niet meer toen ik hem net had aangebracht.
de polish en black hole hebben zichtbaar totaal niets gedaan, ik heb de kofferbak alleen gekleid en deze is exact hetzelfde als de motorkap en dak die dus gepolish heb en black hole. allemaal evenveel swirls en de blackhole heeft de kleur niet dieper gemaakt oid. gewoon troep in mijn ogen.

daarnaast had ik vloeibare power metal van mothers voor de velgen in combinatie met een immitatie powerball: troep! heb alsnog alles met de hand moeten doen met all metal polish van meguiars. dat potje mag een prijs in ontvangst nemen wat mij betreft.

ik heb 135euro uitgegeven aan deze spullen en heb er erg veel spijt van. had eigelijk de kleikit moeten kopen dan had ik nu een geweldig gevoel gehad, tis nu gewoon teleurstelling. vooral omdat je er zoveel van verwacht.

enkele foto's (op de foto's zie je swirls nagenoeg niet, maar als de zon er goed op staat zie ik het wel degelijk)
vooraf
SL371774.jpg

SL371773-1.jpg

SL371772.jpg

SL371773.jpg


na kleien, polish en black hole
SL371784.jpg

SL371780.jpg

SL371778.jpg

SL371782.jpg

SL371781.jpg


1velg gedaan
SL371776.jpg
 
Verwaarend verhaal, en jammer om te horen datje "teleurgesteld" bent... Ik denk eerder zelf dat je te hoge verwachtingen hebt van je producten. srp bevat wat fillers en kan kleine swirls de baas, maar ik kan nu niet 123 zien hoe de staat van jouw lak is natuurlijk. In ieder geval staat hij op de laatste foto er netjes bij. Hoor anders eens bij een mede forumlid met een dap of hij/ zij genegen is je de helpende hand toe te steken?
 
https://forum.Carclean.com/cc_postst2286/How-To-Het-gebruik-van-Autoglym-SRP.aspx
Hier vind je een handleiding hoe je het beste de SRP kunt gebruiken. Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar misschien staat er iets bruikbaars in. Als je echt swirls/krassen kwijt wil, zul je eerder moeten polijsten dan opvullen met fillers. Ik kan me voorstellen dat Black Hole na SRP niet heel veel verschil zal laten zien, maar ik heb zelf SRP op een grijze Seat lak gebruikt en het doet zeker wat het moet doen.
 
ik denk dat SRP zich al bewezen heeft, zowel op dit forum als op internationale forums zijn er overtuigend positieve gebruikerservaringen te vinden, inclusief voor en na foto's.

het is idd wijzer om bij jezelf eerst te rade te gaan om erachter te komen waarom het bij velen wel werkt en bij jou niet. dat kan dus duiden op 2 dingen: je lak heeft toch diepere swirls en meer krassen dan je denkt dat een product met fillers kan verbergen. En ten tweede kan het ook liggen aan de manier waarop je het product hebt verwerkt.
 
Ik denk daarbij ook dat black hole zich al bewezen heeft ,de fout die ook ik maakte is geen gedult hebben.

Zoals eerder in dit forum beschreven poetsen tot er glans onstaat ,en ik bracht het er op en poets uit net als mequiars stepp 2.

Maar eerlijk is eerlijk het is voor lichte swirls ,krassen doet het weinig mee.

Een tip breng het op en poets poetsen en poetsen tot er glans onstaat ,na buffen uit poetsen en ga dan even koffie doen.

Na de koffie ga dan nog eens kijken bij je auto ,dan kijk je er net even anders tegen aan.
 
bedankt voor de reacties. ik zal het inderdaad wel fout doen.
ik ga vandaag verder; kun je met SRP gewoon over de delen heen die al met BH gedaan zijn?

ik zie wel dat machinaal gewoon veel beter gaat. maar als ik in de toekomst dat machinaal ga werken, dan ga natuurlijk geen SRP gebruiken maar gewoon de SSR lijn van PB.
 
Neem aan dat de BH wel getopt is met iets .... anders heeft een glaze namelijk geen nut ( is dan zo weer weg ( nou ja, met deze droogte ))
In de SRP zit een slijpende factor dus de toplaag haal je er dan sowieso vanaf
 
bmw staat in de garage en ga straks verder. ik heb het dak met banana armour gedaan. maar ik ga de motorkap gewoon nog eens proberen met SRP. helaas heb geen andere pads

kun je glas ook kleien??
 
Ik denk sowieso dat je wat te zachte pads hebt gebruikt om SRP en Black Hole goed tot hun recht te laten komen.

De rode pads vind ik ideaal voor sealants en sommige waxen. Voor SRP en BH zou ik eerder naar een zwarte pad grijpen. Eventueel wit of zelfs oranje. Wel goed door blijven poetsen tot het product weer doorzichtig wordt.
 
Ik zou trouwens de witte pad hanteren als je met SRP werkt. Werkt toch beter dan de rode handpads. Gewoon kleine stukken hanteren van 40x40cm, het spul goed inwerken (je merkt dat de cleaner z'n werk doet als je witte pad ook vies wordt en het vuil opneemt) en daarna afnemen.

oh/ net te laat . zie Bartjebart ;)
 
Als je over wilt stappen op polijsten kun je beter niet voor de SSR serie gaan maar voor Monello. SSR heeft te weinig bite om door de harde BMW lak heen te komen. Met een DAP ga je ook niet alles eruit krijgen, daar heb je echt een rotary voor nodig.
BH of SRP aanbrengen met een zwarte pad en standje 1/2 op de DAP en doorwerken tot hij doorzichtig wordt en dan minstens 5 min laten curen
 
Een gevoel van teleurstelling of het gevoel dat producten niks toevoegen/veranderen ken ik ook wel.....soms zie je geen verschil tussen behandelde en niet behandelde delen....soms lijkt het alsof het resultaat na een bepaalde behandeling niet verschilt van de "voor"-situatie...enz.....

Tenminste: tot je de wagen naar buiten rijdt, of tot je naderhand de wagen eens bekijkt op een parking tussen andere wagens....dan zie je plots wel verschil.....:ja

Toen ik onlangs de wagen van mijn vriendin gepolijst had en de resultaten niet waren wat ik ervan verwacht had was ik ook teleurgesteld......nu is er een weekje overgegaan en als ik nu de wagen objectief bekijk is het toch met een gevoel van tevredenheid, ook al lagen mijn verwachtingen hoger dan het behaalde resultaat: de lak is er in elk geval op vooruitgegaan! :ja

Nog een voorbeeld: toen ik vroeger ColorX gebruikte op mijn wagen leek het resultaat ook altijd beter de dag nadien (ik dacht toen dat de ColorX snachts op magische wijze bleef doorwerken...nu denk ik eerder dat eens een 10-tal uren niet op de lak staren mij een frisse blik bezorgde waardoor ik beter/objectiever de resultaten zag)

Lang verhaal maar eigenlijk gaat het hier om: met de producten is meestal niks mis....maar soms moeten we onze werkwijze en/of onze verwachtingen bijstellen....

Ps op de foto's ziet de wagen er trouwens heel goed uit! :)^
 
Bartjebart zei:
Ik denk sowieso dat je wat te zachte pads hebt gebruikt om SRP en Black Hole goed tot hun recht te laten komen.

De rode pads vind ik ideaal voor sealants en sommige waxen. Voor SRP en BH zou ik eerder naar een zwarte pad grijpen. Eventueel wit of zelfs oranje. Wel goed door blijven poetsen tot het product weer doorzichtig wordt.

BH aanbrengen met een pad met cuttingfactor, dit ga ik eens proberen want ik haal ook nog niet het gewenste resultaat uit de BH, wss ook niet lang genoeg gepoetst, deze week eens testen met de witte Monello pad.
 
Black Hole is een glaze, die moet je niet met een pad met cuttingfactor aanbrengen.
Hierdoor maak je weer nieuwe swirls en dat wil je niet.
Een zwarte pad is meer dan voldoende.
 
Ik zie dat ik dat een beetje ongelukkig heb opgeschreven. BH zou ik idd gebruiken op een zwarte pad (redelijk stevig, maar geen cuttingfactor) en niet op wit of oranje.
SRP kan op zwart. Wil je iets meer effect, dan zou je naar wit kunnen kijken of zelfs oranje (en daarna afbouwen naar wit en evt. zwart?)
 
dit is het eindresultaat:

ben er toch wel tevreden mee. het dak en motorkap heb ik nog een keer extra gepolijst en iets langer ingewerkt dus de meeste krassen zie je niet meer of zijn lichter.
SL371787.jpg

SL371788.jpg

SL371789.jpg

SL371790.jpg

SL371794.jpg

SL371796.jpg

SL371799.jpg


volgende keer pak ik een oranje pad met SRP in plaats van wit.
btw gold glass endurande tire gel werkt ook erg goed op de shadow line raamomlijsting en deurhendels, raampezen etc..
over power metal van mothers ben ik totaal ontevreden, nxt gen all metal polish van megs heeft een veel diepere glans en werkt veel makkelijker.