• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

swirls moeten eruit!

Olivieros

Detailing rookie
29 apr 2010
24
0
Goededag!

Me broer heeft een ouwe bmw gekocht, en die is roze, nu ben ik op de motorkap bezig geweest heb de helft gedaan, en hij wordt wel weer mooi rood, al zie je iets wat van die ja.. hoe noem je t.. soort watermarks erin, beetje vlekkerig, en daarnaast echt veel swirl terwijl ik gewoon eindig met lichtgroen en finale..


Iemand die me kan vertellen hoe ik alsnog de swirls eruit kan trekken? want dan heb ik echt me buurt op zn kop, ze vertelde me allemaal: allemaal leuk en aardig,, maar dat krijg je dus ECHT niet meer rood.. haha buurman werd helemaal leip toen hij vandaag de motorkap zag :p. Als iemand me kan vertellen hoe ik die swirls eruit trek maak ik mooie fototjes en dump ik ze hierop :-b
 
Olivieros zei:
Goededag!

Me broer heeft een ouwe bmw gekocht, en die is roze, nu ben ik op de motorkap bezig geweest heb de helft gedaan, en hij wordt wel weer mooi rood, al zie je iets wat van die ja.. hoe noem je t.. soort watermarks erin, beetje vlekkerig, en daarnaast echt veel swirl terwijl ik gewoon eindig met lichtgroen en finale..

wat zijn de andere gebruikte producten? en roterend of dap?
bij dit soort doffe lakken moet je wel roterend werken.
dat vlekkerige zijn plekken waar nog steeds oxidatie zit.
krijg je rode pads en doeken door de lak of niet? da's dus uni-lak, kun je best wel veel mee doen qua herstel
wanneer de lak trouwens TE verkleurt is, je spreekt al over roze, dan kan het zijn dat de kleur niet meer voldoende is terug te brengen, dat heeft te maken met het pigment wat er niet meer is.
 
Ik heb het zo aangepakt,

mildshampoo van dodo juice met washmitt
claybar van pb met dodo slippy
en daarna met mn DAP 900 DA erover

de pads worden inderdaad rood, natuurlijk de hardere pads meer dan de zachte.

nah, dat hij echt helemaal roze is is ook weer niet, maar hij is wel zeker aan het verkleuren, maar nog in die staat dat je er nog iets mee kan doen zeg maar.

iemand die mij iets kan aanbevelen? of moet ik dan toch echt een DAP 900 rotate kopen?
 
ja probleem is dat de oplader van me camera kwijt is :p en ik heb n nieuwe besteld maar t schiet niet echt op.. kan wel met me blackberry proberen of er iets redelijks op te zien is
 
Inderdaad foto, en maak eens duidelijk welke combo's je gebruikt hebt voor je L.Groen met Finale. (toch ZEKER Lichtgroen Finishpad?!)
Welke stand van je DAP900 heb je gebruikt?