• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swissvax Protecton en Plastic Wash vs Black WOW

Patrick zei:
Kijk daarom zeg ik altijd "wil je snel en goed bestel dan in Bergschenhoek" :D
Tim je mag hem als slogan gaan gebruiken voor slecht 1 waterontharder:)^


Wat dacht je van deze:

"Van wax tot microvezeldoek, je hebt het sneller als je bestelt in Bergschenhoek" :grinning:

Ik bestel nergens anders meer... :)
 
sjoerdnijhuis zei:
stimpy68 zei:
Ik denk dat Sjoerd het ergens anders heeft besteld, of niet?

Idd
Hij neemt het voor mij mee (31e als ik nog ga tenminste..) ik had het een week geleden al kunnen hebben:weetniet

Jij bedoeld de AD meeting waarschijnlijk? Geen zin om te gaan? :weetniet
 
stimpy68 zei:
sjoerdnijhuis zei:
stimpy68 zei:
Ik denk dat Sjoerd het ergens anders heeft besteld, of niet?

Idd
Hij neemt het voor mij mee (31e als ik nog ga tenminste..) ik had het een week geleden al kunnen hebben:weetniet

Jij bedoeld de AD meeting waarschijnlijk? Geen zin om te gaan? :weetniet

Weet het nog niet eigenlijk:!
Zit namelijk met een trouwerij waar ik nog 2 auto's voor moet doen en die is de 6 juni... tijd is dus het gene waar ik van afhankelijk ben
Ben het ook wel met Dibbuz eens over de vorige meeting waarbij er idd veel "minachtend" werd gesproken... dus ik weet het nog niet:idee

@ Tim :)^ prima hoor als het nodig is hoor je het wel:idee
 
ik heb al een tijdje black wow in mijn collectie.

heb een paar auto's mee gedaan maar is nog niet zo lang geleden dus duurzaamheid weet ik nog niet. tot nu toe goed te noemen (14 dagen)

het is echt wel mooi spul en het werkt goed of heel goed, maar verwacht geen wonderen.o:) o:)

ik had het op heel erg verweerde handgrepen gedaan van mijn caravan, maar dat vond ik echt wel tegenvallen.}:)w
binnen een paar dagen was het weer grijs

maar op redelijk tot goed onderhouden kunststof delen werkt het prima, het beste wat ik daarvoor heb gekocht tot nu toe:)^
 
Van wat ik hierboven aan de foto's heb gezien val ik niet echt achterover van verbazing.

Ik heb de Trim Restorer van Poorboys al een tijdje. Bij wijze van test heb ik deze eens een aantal erg doffe kunststof delen gebruikt. Het eerste was het voorspatbord van onze tractor. De tractor is van 1983 en zoals je wel kan raden is het heel die tijd beperkt gebleven tot een snelle was. De Trim Restorer bracht de kunststof weer tot leven. De kleur veranderde van een afgetrokken grijzig kleurtje naar een diep (mat) zwart. Ook de waterafstotendheid is echt goed. Na dat spatbord heb ik het ook nog op de deurklinken gebruikt. Die zagen er dus ook weer nieuw uit. Nadien heb ik even de helft van mijn 'oldtimer in wording' aangepakt. Een 50/50 op de bumpers gaf dezelfde bevindingen. De kleur veranderde van afgetrokken lichtgrijs naar een mat grijze kleur (niet gespoten maar gewoon grijs kunststof af fabriek). Met de waterafstotendheid zit het hierbij ook goed. Het verschil in gladheid is ook heel goed te voelen.

Over de duurzaamheid kan ik spijtig genoeg niet veel zeggen. De 'oldtimer in wording' staat altijd in de kelder waar zij rustig oud kan worden. De tractor wordt maar bitter weinig gebruikt (2116 draaiuren in al die tijd) en komt dus ook maar weinig buiten. Ik heb wel de indruk dat de duurzaamheid goed is.

Ik denk dat ik maar eens de Trim Restorer op mijn Pt ga gebruiken om zo de duurzaamheid te achterhalen.
 
iggy zei:
ik had het op heel erg verweerde handgrepen gedaan van mijn caravan, maar dat vond ik echt wel tegenvallen.}:)w
binnen een paar dagen was het weer grijs

Het kan zijn dat je erg verweerde/verschoten delen meerdere keren moet behandelen om het goed te voeden. Kans dat het dan wel mooi blijft...

Ik heb met de Megs Natural Shine wel eens bumperstrips gedaan die compleet wit/lichtgrijs waren geworden i.p.v. het originele zwart. Ik had weinig hoop dat het nog wat zou worden en een maat van me had zelfs de zwarte kunststofverf al klaar... Ik wilde het toch eerst proberenmet de Megs, en tot m'n eigen verbazing waren ze na twee á drie behandelingen weer keurig zwart! :cool:

En dat was een bumper die een paar jaar in weer en wind + zon op een erf had gewoond....

Ik zou het met de Black Wow ook niet opgeven na één keer, misschien trekt het wel bij na 2 á 3 behandelingen.

En anders toch maar de Megs Natural Shine of Poorboys Trim Restorer proberen. ;)
 
Gisteren de Trim Restorer van Poorboy's weer gebruikt op de harde kunststof schalen van een Audi A4, trekt mooi egaal in, niet vet en een keurig resultaat. Ik ben het met PT eens dat het product erg goed is.

Op het Meguiar's forum heb ik echter weer een klant waarbij op bepaalde kunststoffen de boel niet mooi opknapt. Het verschilt dus ook weer per kunststof. Misschien geldt dat ook voor de Black WOW (Iggy).
 
Eerlijk gezegd heb ik niet het budget om steeds weer wat anders te proberen, ik begrijp wel dat sommige verwaarloosde plastics meerdere behandelingen vereisen voordat het resultaat wat langer aanhoudt. Als ik het goed begrijp zijn Black Wow en Poorboy's Trim Restorer zo'n beetje de beste tegen een redelijke prijs, maar moet je ook de mazzel hebben dat de kunststof er goed op reageert. Ik houd de boel hier wel in de gaten, de praktijktestjes zijn wat dat betreft uiterst leerzaam!
 
Vandaag Black Wow getest en ik moet zeggen wereld spul alleen op rubber strips is het niet zo'n stucces maar voor de rest werkt het geweldig en je hebt hééél weinig van nodig!
 
Dibbuz zei:
Vandaag Black Wow getest en ik moet zeggen wereld spul alleen op rubber strips is het niet zo'n stucces maar voor de rest werkt het geweldig en je hebt hééél weinig van nodig!

Hmmm klinkt als een aankoopje voor mij dan.. Misschien bij m'n eerstvolgende bezoekje aan Carclean maar gelijk even meenemen dan!