• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Teer of iets dergelijks

Amstier

Detailing guru
20 jan 2010
5.476
105
42
Ik zit hier al 5 weekenden mee te stoeien:

Het volgende gedaan:

- Mequiar's bug and tar
- WD40
- wasbenzine (ben echt radeloos!)
- Dodo Juice Purposeful Purple klei
- Oranje pad + Inizio

Niets helpt, ik krijg dit niet weg. Ik word er echt gek van. Het is geen teer denk ik, want ze zijn keihard en zitten vast op/in de lak.
 
Zat voorheen bij de koop niet neem ik even aan ? ( als aanvulling voor onderstaand )

Ik heb werkelijk geen idee en sla hem ook over ( kan van alles gaan roepen, maar daar heb je niks aan )
 
Is dat gedeelte misschien ooit overgespoten geweest en is men direct gaan rijden en heeft men de lak niet genoeg tijd gegeven om uit te harden waardoor steentjes, gruis ín de lak is gaan vastzitten?

Let wel, het zou een theorie kunnen zijn.

Zet er eens voor de gein een lakdiktemeter op, dan weet je genoeg ;)
 
Lijkt wel iets van slijp spetters wat in de lak is gebrand. Gewoon teer zou je op den duur op moeten lossen. Maar als het echt hard is zoals je zegt zal het vast geen teer zijn. ben bang dat dit met poetsen of polijsten niet weg te krijgen is.

Het lijkt wel of de lak rond de puntjes is gezwollen door hitte en het slijpsel (ijzer) er vast in is gebrand.

Vind het er maar vreemd uit zien, ook als je het sterk vergroot. :|
 
Dat is goede tip nicknameless! Ik zal vrijdag eens even langs mijn spuiter gaan. Schadevrij werd tegen mij gezegd door de vorige eigenaar.
 
Licht het echt op de lak, of zit het er echt ingewerkt (niet onder de lak hoor)?

Komt er ook niets af als je gaat kleien?

Teer wat serieus lang heeft gezeten kan soms gruwelijk moeilijk loskomen, maar zou toch onder paarse klei, een compound, WD40 en wasbenzine wel moeten bezwijken, dus me dunkt dat het dat niet is..

Ben benieuwd wat je spuiter er van denkt.
 
Met kleien komt er niets af. De foto is genomen na de bovengenoemde stappen. De stippen zijn voelbaar, en je kunt je nagel er achter zetten. Maar durf ze er niet af te pulken. Ben bang dat de lak mee gaat.
 
Is het niet iets van wegenbouw verf?
Maatje van me had die gele verf voor op de weg op zijn scherm groot deel weg kunnen krijgen maar niet alles
troep is het
 
Toen je de wasbenzine gebruikte gebeurde er toen wel iets met de plekjes. Kwam er een bruinig goedje af? Als dit zo is is het remstof, aangezien wij onze auto's goed onderhouden kan het geen kwaad om lokaal een stapje zwaarder te gaan en de plek behandelen met thinner. Daarna het deel goed wassen en 2 lagen wax erop zetten, of een combinatie sealent en wax.
 
Er kwam niets af met het gebuik van wasbenzine. Het is ook geen remstof. Ben namelijk bij de spuiter geweest, geen schade. De spuiter wist ook niet wat het was (ik heb gebeld met de vorige eigenaar en het bleken slijpspetters te zijn) maar heeft het wel beter gekregen met een of ander middel. Ben de naam vergeten. Daarna met zo'n klein op perslucht aangedreven tolletje erover met polijstmiddel.

dsc_00566.jpg


Helaas zitten er nog een aantal plekjes. Het zijn dus ingebrande spetters van een haakse slijper.
 
Het leken wel lasspetters.
Had laatst zelfde soort iets op een auto, kon ze er wel afhalen maar de lak was wel beschadigt.