• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Teflonlaag wegkleien????

Dido

Detailing rookie
5 apr 2011
14
0
Hallo.

Ik heb een vraagje:

Mijn wagen is een jaar of 2 geleden is de teflonwas gezet.
Ziet er trouwens nog steeds mooi uit!
Professioneel laten doen. ( zal 4 jaar bescherming geven )

Nu mag de auto dan ook niet gepoetst o.i.d worden, omdat dit de beschermende laag eraf kan halen.
Er werd mij aangeraden om de auto alleen met de hand te wassen.


Nu is mijn vraag, ik heb een clay bar gekocht.
Wanneer ik dit wil gaan gebruiken, zal ik waarschijnlijk deze laag eraf halen?
Wat raden jullie mij aan, wel of niet kleien?

Groeten.
 
Die teflonlaag is denk ik na 2 jaar echt wel verdwenen....
Als je gaat kleien, dan haal je inderdaad de laag (mocht deze nog aanwezig zijn) weg.

Mijn advies: kleien en ook de andere stappen :ja
 
Er zitten hier en daar wat teerplekjes, welke ik niet makkelijk kan verwijderen.
Vandaar dat ik hem wil clayen.

Wat raden jullie me daarna aan.

- In de was zetten.? ( welke )
 
Tar & Glue remover pakken :
Valet Pro

Dodo Tarmalade
En uiteraard het alom bekende stappenplan ( zie onderschrift )
 
Weest niet bang! Die Teflon laag zal je al lang kwijt zijn, of je moet weinig kilometers hebben gemaakt en de auto moet binnen hebben gestaan. Al die oude "lakpantsers", waxoyl, teflonspul gaan toch niet 2 jaar mee. Dus klei er gerust op los.
Dat je auto nog steeds glimt komt niet zozeer door je 'teflon'was: Als je lak in goede staat is, dan zal je auto glimmen, een beschermende wax of sealant draagt hoogstens maar 10% bij qua glans.

Heb je last van teer, dan zijn de producten die mk-us aanraadt wel echt toppers.

Qua eerste wax kun je bijv. kiezen voor Natty's (normaal, blue of red) van Poorboy's World. Heerlijke wax, heel gebruiksvriendelijk, goedkoop, vrij duurzaam, kortom een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding.