• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Teleurstellend resultaat op mijn Aston Martin V8 Vantage na gebruik Meguiar's M83 en M80.

PeterDorr

Detailing addict
1 jun 2009
56
65
64
Ik heb dit weekend mijn auto eens onder handen genomen maar dat is uiteindelijk toch minder goed gegaan dan ik had verwacht.

Ik heb de Meguiar's Professional So1o Foam Finishing Pads gebruikt met eerst de Meguiar cleaner polisher 83, daarna de Meguiar glazer 80 en als laatste de knalroze Smart Wax.
Alles opgebracht en verwerkt met de AEG EX150E, in oplopende snelheid. Maar helaas, het aantal swilrs was eigenlijk niet noemenswaardig afgenomen.

Ik heb een Aston Martin V8 Vantage, die 4 jaar geleden bij de dealer de showroom ingereden is en behoudens een maandelijkse wasbeurt niet buiten was geweest totdat ik hem een maandje geleden heb gekocht. Prachtig zwart metallic auto die schreeuwt om swirl-free gemaakt te worden.
Nu vermoed ik dat de lak best hard geworden is en ik gewoon een wat stevigere polijstpad zou moeten gebruiken om de swirls te verwijderen, daarna weer de glazer, dan 2 lagen sealant en als laatste 2 lagen was.
Dan zou het wel goed moeten gaan denk ik.

Maar could you help me out pls....
stap 0 is natuurlijk wassen en zo volgens de 2 emmer methode etc

stap 1: Meguiar cleaner polisher 83, met welke pad ?
stap 2: Meguiar glazer 80, maar ook hier weer, met welke pad doe ik dit het best
stap 3: Ik heb de Smartsealant als sealer. Dit was een fles van 20 euro. Is dit het beste of zijn er echt significante betere producten? En voor mijn droomauto is alleen het beste goed genoeg natuurlijk, dus mag het best een beetje meer kosten, laten we zeggen tot max 150 euro per fles/pot oid
stap 4: Ik heb de Smartwax als was. Ook hier weer een fles van 20 euro. Ik zit te denken aan die Monello Monello Ibrido Hybrid Wax - Edizione Limitata, maar als iemand een betere suggestie heeft graag. Voor mij is met name de kwaliteit en duurzaamheid van de zgn "Wetlook" erg belangrijk.

Ik zou stap 3 en 4 steeds 2 x doen?
wat vinden jullie van deze aanpak?

Thnx
Peter
 
Aha, een Vantage. Dat schreeuwt om foto's...

Wat betreft je vragen:
1. M83 klinkt wel oldskool, maar voor een lichte polish zou ik wit of wellicht lichtgroen verwachten.
2. Zwart
3. Hier zou je eens kunnen kijken naar Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant.
4. Van de Ibrido is nog geen enkel resultaat bekend, dus dat is lastig in te schatten.
 
Peter, ik vind dat een Aston Martin iets meer zorg, voorbereiding en inwinning van advies had mogen hebben. :!

Waarom heb je ons niet even gebeld, of ben je langsgekomen voor wat advies? Het is toch doodzonde om op zo'n bijzondere auto met de verkeerde spullen aan de slag te gaan (want dat is hier het geval naar mijn mening). :sob:

Je zegt zelf dat alleen het beste goed genoeg is en dat het best iets mag kosten, dus ik ben helemaal verbaasd dat je dan op deze manier aan de slag gaat! :weetniet

M83 en M80 zou ik nooit gebruiken op deze auto, oude producten waar bepaalde mensen weliswaar heel blij mee zijn, maar ik blijf erbij dat dat voor een beperkt aantal auto's geldt en dat die mensen zich ook nog eens flink laten foppen door het vullende vermogen van de M80 en je dus helemaal niet het daadwerkelijke resultaat te zien krijgt.

Een testspot is het best voor je auto en je bent bij ons van harte welkom om een aantal producten te testen. De AEG mag van mij ook in de hoek een Aston verdient beter.

Smartsealant is vergelijkbaar met de EX-P van Poorboy's, prima product.

Die Smartwax wax zou ik cadeau doen aan iemand anders, dat is een gemiddeld cleanerwax en zou ik niet op je auto gebruiken, ook hier geldt dat je Aston beter verdient.

Waarom heb je niet om advies gevraagd vóór je aan de slag was gegaan?

Wat ook mogelijk is dat onze detailservice, Diventa Bella, de auto helemaal 100% voor je behandelt en beschermt, bijvoorbeeld met C.Quartz. Aston lakken zijn meestal aan de zachte kant en kunnen wel een pantsertje gebruiken. ;)

Mail of bel ons even.


Edit: zo zie ik ook dat je aan de slag bent gegaan zonder te kleien? :auw
 
En tussen stap 0 en 1 zou ik de auto ook nog even kleien.

Qua polijstmiddel zou ik niet voor een cleaner polisher gaan, maar voor echte polijstmiddelen (Monello Raffini lijn) i.c.m. bijvoorbeeld de Monello Pads. Welke combinatie? Zie Tim's post: testspot.

Qua glaze zou ik gaan voor de Lime Prime (Lite) van Dodo Juice of de Black Hole van Poorboy's World.

Qua sealant zit je aardig goed, een stapje hoger misschien is nog de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant (DGPS)

De Monello Wax lijkt me een erg fijne wax als ik de beschrijving zo hoor. Andere mogelijke topwaxen voor je auto zouden de Wolfgang Fuzion en Dodo Juice Supernatural kunnen zijn. Eventueel zou je ook de Blue Velvet (Pro) kunnen nemen en die nog eens toppen met de Purple Haze (Pro).

Keuzes zat, maar zoals Tim zegt: Carclean is niet de beroerdste als het aankomt op geven van goede adviezen:)^

succes met je vette bak:-b
 
Ach Tim, zo heb ik enkele weken terug een Aston Martin Vanquish al het Chrome werk Mat zwart moeten wrappen, auto was door een collega al in het net niet groen gewrapped (en liet al op diverse plaatsen los)... Auto met een dagwaarde van dik € 160.000,00 en dan daar zo mee omspringen :weetniet
 
Je mag bij mij ook langsrijden hoor peter...:D....


Ps ik denk dat Dennis al onderweg is in zn combo.......die had nog geen AM Vantage op zn lijstje staan.....:-b
 
Oeps, ben bang dat ik hier toch een beetje "ontmaskerd" ben als poetsrookie. 8-())
Maar ik heb me deze M80 en M83 2 jaar geleden laten aanpraten tijdens een Meguiar demonstratie, (voor mijn metallic zwarte 911 cabrio overigens) en was er bij de Porsche eigenlijk dik tevreden over.
Maar nothing is lost hoor. Ik heb inmiddels 2 grote kratten vol met poetsrommel staan maar ben gelukkig nogal gemakkelijk, ben nergens mee "getrouwd".

Dus fire away met suggesties, assume I have nothing :-"

En ik ben natuurlijk al helemaal niet te beroerd om alle spullen in de achterbak vd AM te droppen en even snel naar Berkel en Roderijs te rijden voor een gedegen advies.
Al zal dat alleen niet zo heel snel kunnen gebeuren, zit de komende 3 weekenden in het buitenland, en omdat ik in Amsterdam werk is doordeweeks ook geen optie omdat ik dan ver buiten de openingstijden zal aankomen.
(wat zijn de openingstijden eigenlijk?)

Oh, en natuurlijk kan ik hem wel wegbrengen om te laten doen, maar dan is de lol er ook gelijk af, vind het zelf ook veel te leuk om met de auto bezig te zijn :heart_eyes:
Alhoewel dat C.Quartz me wel heel ok lijkt. Iemand ervaring mee?

En voor de liefhebbers van foto's bij deze dan, de foto's van de aflevering, amper een maandje geleden.
De foto's van na de eerste echte detailling poetsbeurt houden jullie nog even tegoed natuurlijk.....
 
Neem het "aanbod" van Tim ter harte ...
Er valt voor het moment vast wel een oplossing te vinden
Dan blijf je er bij, help je mee .... lijkt mij :weetniet

Het is en blijft een beauty

Hans
 
Is de auto wel gekleid trouwens?

Qua polijst middelen inderdaad bijvoorbeeld kijken naar de Menzerna / Monella polijsten. Mezzo en Finale.

Glazen inderdaad als voorkeur Lime Prime van Dodo Juice of Black Hole van Poorboys World.

Voor de bescherming van je lak zou ik CQuartz aanraden, van Carpro. Dit nieuwe 'nano-kristal-silicium-etc-achtig spul (geen idee waar het van gemaakt is) schijnt echt helemaal top te zijn, qua bescherming net een stapje hoger dan een reguliere sealant of wax. Maar het opbrengen vergt wel wat "handigheid" (= lees de gebruikshandleiding!).
Voor een sealant zou je inderdaad bij CC de Wolfgang Deep Gloss paint sealant kunnen gebruiken.
Voor waxen uit het CC assortiment zou ik Pinnacle's Souveran voor op je zwarte lak aanraden. Fuzion werd ook al aangeraden, schijnt ook goed te zijn.
 
Om eerlijk te zijn heb ik het idee dat Peter de basis stappen plan van het detail proces nog niet onder de knie heeft.

Roepen van diverse producten heeft dan ook niet veel zin, omdat je dan toch niet exact weet wat je doet en waar je mee bezig bent.

Ik raad persoonlijk aan als je zelf aan de slag wilt gaan dat je even het forum en de diverse stickie's door leest over het 5 stappen plan en how-to machinaal poetsen.

Een rookie zijn is niet erg want zo zijn we allemaal begonnen maar wel verdiepen in de materie als je wat wilt gaan ondernemen lijkt me juist.
 
Prachtige wagen!

Moest ik over zo'n wagen (en de bijhorende financiele middelen ;) ) beschikken.......ik zou 'm bij Diventa Bella helemaal tiptop laten zetten en 'm verder gewoon bijhouden met de juiste producten. :ja

I know, rare uitspraak voor een hobbydetailer en niet logisch/makkelijk als je alles graag zelf doet, maar ik meen echt dat ik het zo zou doen.

(Ik heb dit al overwogen voor mijn eigen wagen maar de prijs van zoiets houd me tegen eigenlijk. Natuurlijk is het leukste het zelf te doen, maar ik heb zoiets van: een pro kan het nog 10 x beter dan ik en dus 1 keer 100 procent laten zetten en dan verder bouwen op dat resultaat heeft mij altijd al een goed idee geleken... )
 
Jij woont in Soest, ik in Zeist:-"

=edit=, ik had niet gezien dat Tim zijn hulp had aangeboden, die Tim zal vast meer ervaring hebben:D
 
@ Tamer : verkijk je niet op de lak van Aston Martin. Heb er laatst ook 1 gehad (een Vanquish V12) en dat is toch ff andere koek dan een VAG of Opel lakje.
 
Dat klopt, die lakken zijn erg lastig en vergen een hoop kennis en kunde om ze goed te krijgen en te houden. Daarom denk ik dat het een prima investering is om de auto als start te laten behandelen en te beschermen met bijvoorbeeld C.Quartz.

Ik zag vanochtend Peter's vorige auto (911) behandeld is door een detailer uit Valkenburg, maar Soest - Berkel en Rodenrijs is een stuk dichterbij (75 vs 200km). ;)
 
Owkee Juffer, wat is er in jouw ogen dan anders aan dan een Vag lak?

Omdat de beste man op 10 minuten van mij woont waarschijnlijk, wilde ik er wel (als hij wilt) naar kijken, misschien dat ik hem kon helpen, mijn intentie is heus niet om zijn auto te polijsten hoor.