• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Test Alutech NTSR 20 extractor op oud matras

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Vanochtend even los gegaan op een test op een heel oud matras. Op deze matras heeft mijn hond geplast toen ik niet thuis was. De matrashoes zat er onder maar het heeft dus ook in de matras kunnen trekken voor een paar uur.

Ik heb destijds geborsteld zonder enig resultaat. Nu kwam ik deze matras weer tegen en dacht opeens aan mijn gisteren ontvangen extractor, de Alutech NTSR 20.
De bedoeling is om de extractor los te laten op de matras om te kijken of ik er nog wat van kon maken, anders gaat het matras weg.
Zelf had ik er een hard hoofd in, want die vlek zat er toch al zeker een jaar of 3 in en is helemaal uitgebeten (urine is zuur).

Werkwijze:
Ik heb een mengsel APC van PB aangemaakt (mengverhouding 1:5), hiermee heb ik de matras heel sterk ingeneveld. Met een borstel heb ik de vloeistof goed ingewerkt. De extractor heb ik gevuld met 30 ml van de bijgeleverde reinigingsmiddel en 5 liter koud water.

Hieronder volgen de foto's

De gebruikte middelen
P7190253.jpg


De Alutech NTSR 20
P7190258.jpg


De volgende foto's bevatten vlekken die misschien niet door iedereen goed op hun gevoelige zondagsmaag vallen, mocht je hier niet tegen kunnen kijk dan niet verder. Ik ben niet verantwoordelijk voor misselijke mensen :rules :grinning:

De vlekken (is moeilijk op de foto te krijgen
P7190255.jpg


P7190257.jpg


Ingeneveld met APC 1:5
P7190260.jpg


Hierna heb ik met de extractor de vlek behandeld, ikzelf dacht dat er niks meer aan te doen zou zijn omdat de vlek al jaren oud was en de stoffen in de urine zich diep in de vezels hebben kunnen bijten.

Het resultaat viel me toch nog aardig mee. Op de foto's is het niet heel duidelijke te zien, maar sommige delen zijn toch voor 70% weg.
P7190261.jpg


P7190262.jpg


P7190263.jpg


Dit had ik zeker niet verwacht. Uiteindelijk zal je toch zo'n 80 a 90% van de vlek weg moeten krijgen, hetzij met veel boenen en 'extractheren' (als dat een woord is). Uiteindelijk besloten om de matras maar wel weg te gooien. Ik ben ervan overtuigd dat op een 'verse' vlek de extractor 100% de vlek eruit krijgt. Het verbaasde me dat zelfs een vlek van ruim 3 jaar oud nog voor een aardig deel eruit gehaald kon worden.

Nog even een edit:

M'n pa wilde ook eens de extractor testen en gebruikte schoonmaakazijn, de resultaten zijn nog beter geworden

P7190264.jpg


P7190265.jpg


P7190266.jpg
 
Goed resultaat. De bijgeleverde fles reinigingsmiddel kan je iets minder doseren (1:200 dus 25ml per 5 liter water)

APC 1:5 vind ik we een heel rijk mengsel hoor. PB is nog iets geconcentreerder dan Meguiars en daarvan vindt ik zelf de 1:10 al behoorlijk vettig aanvoelen.
 
Klopt het kan iets minder, maar was een beetje uitgeschoten zag ik. Het schuimde wel erg, wanneer de extractor het weer opzoog. Misschien was 1 op 10 ook goed geweest. Ik ben met de mengverhoudingen van APC nog een beetje aan het proberen op de diverse materialen waarvoor ik het gebruik.
 
Centoquarantasette zei:
Goed resultaat. De bijgeleverde fles reinigingsmiddel kan je iets minder doseren (1:200 dus 25ml per 5 liter water)

APC 1:5 vind ik we een heel rijk mengsel hoor. PB is nog iets geconcentreerder dan Meguiars en daarvan vindt ik zelf de 1:10 al behoorlijk vettig aanvoelen.

gaat er toch niet om hoe het aanvoelt maar om hoe het schoonmaakt?? kan mij het boeien dan het vettig aanvoelt, als het niet goed genoeg schoon maakt, maak ik de oplossing nog sterker. dat iets heel vettig aanvoelt wil niet zeggen dat het vet is, en het is ook geen teken dat het niet goed zou zijn oid.