• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Testcase.. Renault Espace 2000

Robert_16

Detailing addict
8 mrt 2010
309
70
46
Omgeving Rotterdam
In een ander draadje heb ik wat inhoudelijke informatie ingewonnen over het verwerken van o.a. SSR van PB. Ik zou een Espace "wel even met de hand doen"...... Niet dus! Swirls met de hand verwijderen is in mijn ogen niet (goed) te doen. Moet gelijk eerlijk vermelden dat ik alleen SSR1 tot mijn beschikking heb, maar zelfs een klein plekje op de lak ging hier niet mee weg. Heeft Renault dan ook een harde lak?!

Hier het hondenhok de la France..
4671519965_aa760f36e8_b.jpg




Diverse panelen zijn in het verleden slecht overgespoten. De lak voelt ruw aan en er zitten haren, vingerafdrukken of andere oneffenheden in de lak. Maar gelukkig zie je dit alleen bij het wassen. M`n broer was het dus nooit opgevallen.

Wegens tijdsdruk heb ik alleen het front gekleid met Meg`s witte klei. Was wel nodig!
4671527531_c3de2921cb_b.jpg


Halve motorkap.. Soepie?!
4672152322_8f2de5d1af_b.jpg


De velgen waren ondertussen ook wel toe aan een behandeling.. Met zwaar alkalisch reinigingsmiddel. Enige dat hielp. Daarna een sopje erover om het te neutraliseren. Gelijk de banden maar even goed gereinigd.
4672145258_4c403f03ab_b.jpg


Tijdens
4671526611_5edc8cc078_b.jpg


Na het sopje. Aardig opgeknapt!
4671526905_943268871d_b.jpg


Verder is er aan de auto weinig spannends gedaan. De delen met een lakbeschadiging zijn gekleid en behandeld met SSR1. De overige delen zijn na reiniging behandeld met Natty`s paste. Niet de perfecte manier, maar voor nu even voldoende.

M`n broer heeft ook een excentrische schuurmachine liggen. Deze heb ik, met de originele schaapies, getest op een andere auto. Stel je voor dat... Dit ging i.c.m. SSR1 heel erg goed. Heb uiteindelijk een aantal rotte plekken weg kunnen werken. Binnenkort een bestelling bij CC!!! En dan de hele auto.

Voor
4672145744_eeaf3610ac_b.jpg


Na
4672154076_98b74d641c_b.jpg


Hier een overzichtje van mijn alternatieve autobrite lans...
Video van schuimlans


Ik weet het. Het verhaal is verre van perfect, maar bedenk dat het een testfase was. Binnenkort met SSR2 en de juiste pads aan het werk. Dan gaan we billen trappen!

Al met al 5 uur bezig geweest met het reinigen, waxen, velgen, stofzuigen! en de ramen. Vruchtbare avond geweest!

Tot snel!?

Robert
 
Robert, ik vind persoonlijk dat je heel erg in je handjes mag knijpen als je dit al voor elkaar hebt gekregen met SSR1 en die 'vage' schaapjes.
Geloof me, als je idd straks de andere spulletjes erbij hebt dan gaat je glimlach nog meer groeien, tot die tijd .... petje af !
 
Ha Ha, goed spul dat "zwaar alkalisch reinigingsmiddel", de stoeprand schade's verdwijnen als sneeuw voor de zon:party: :party: :party: :party:

Moet ik ook hebben, hoewel de schade's op mijn velgen nu al bijna niet te zien zijn:D
 
Mooi resultaat, maar ik vroeg me ook al af waar die stoeprandschade gebleven is.
 
...oeps..

Val ik even door de mand wat betreft de velgen. Terwijl mijn andere hobby fotograferen is, laat ik hier niet mijn beste kant zien. Beetje jammer! Maar de velgen waren qua vervuiling gelijk. Het is ook gelijk duidelijk dat deze auto wordt bestuurd door een vrouw, gezien de velgschade! Die hebben echt geen besef dat een auto op 4 wielen rolt. Maar dat is een andere discussie..

Heb geen foto`s van de binnenzijde gepost, maar daar zat eigenlijk het meeste werk in. Heb ruim 2 uur gestofzuigd om alle schelpjes, zand, koekjes, snoepjes en andere etenswaren te verwijderen. Ja, met twee kinderen kan je beter een bestelbus rijden.

Ik ga nog even wat meer informatie inwinnen over de betreffende excentrische machine, maar zit er ook stiekem aan te denken om zelf iets aan te schaffen. Kan via het werk wat gunstiger inkopen zeg maar. Het is wel heeeeeel erg verslavend om machinaal te werken. Had een hele grote glimlach op mijn gezicht!

Ik hoop jullie binnenkort weer te kunnen voorzien van een nieuwe show off! Heb zelf twee auto`s voor de deur staan met hier en daar wat swirls..

Groeten,

Robert
 
Ho,ho,ho Ome Robert, niet alle vrouwen kunnen niet rijden he. Ik rij al 5 jaar rond met dezelfde velgen (40.000 km/jaar) en heb nog geen stoeprandschade gereden. En ik ben ook nog blond. De enige schade die erop zit, is door mijn vriend veroorzaakt. Dus een beetje dimmen :D

Ziet er verder netjes uit, maar zoals hierboven ook al gezegd, zal je met de juiste middelen een nog beter resultaat boeken
 
Mijn vrouw rijd ook 40.000+ per jaar met de A2 en die heeft ook geen stoeprandschade. Ze moet altijd fileparkeren bij haar werk, geen schades niks. En ze rijd steviger dan ik rij.
 

Vergelijkbare onderwerpen