• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Timalibu nieuw!

Timalibu

Detailing trainee
8 mei 2016
9
35
42
Hallo,

Ik ben Tim en al jaren aktief in het customizen van boten als hobby. Ik heb recent mijn skiboot nieuw gespoten maar helaas wat oneffenheden in de lak.
Daarom ben ik hier om ideeën op te doen en veel info te winnen!
 
Officeel zit er gelcoat op. Deze is geheel gereinigd en behandeld met een primer waar vervolgens gewone autolak op gezet is.

Basecoat Jetblack van house of kolor.
Candy concentraat house kolor
Metal flakes van roth.

Helaas een aantal druipers, gezien er 6 lagen blanke lak opzitten.. daarom hier info winnen om het te schuren en polijsten zodat het spiegelglad word.
 
Welkom Timalibu. Je hebt wel smaak, House of Kolor heeft hele mooie producten en is bij mij toch wel een merk dat tot de verbeelding spreekt/favoriet is, maar dan meer in combinatie met custom cars en motoren.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Timalibu
Is hier ook ergens een juiste stappenplan te vinden?
Voorheen gebruikte ik p1000/1500/2000
Daarna machinaal polijsten met 3m 3 stappen. Maar ik was nooit tevreden over het resultaat. Ik lees ook veel over zogezegd drypads van 1500 >5000 ipv nat schuren. Werkt iemand hiermee?
 
Toevallig net een vraag gepost.

Polish/wax gedeelte.

Nou ik doe veel aan wetsanden van lakken die net gespoten zijn. En krijg nooit alle schuurkraajes eruit. Die je alleen onder tl kunt waarnemen.

Ik gebruik pads van rush..
En 3m stap 1 tot 4. Machine polish.

En een rodac machine op luchtdruk. 79mm
 
Laatst bewerkt door een moderator: