• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

TIP: de '62 euro foamgun' is er weer

Peter heb je ook al eens ge-checked naar vervuiling in de lans zelf..?
En vul je hem ook aan met warm water..?
 
Dat van warm water lijkt me niet nodig, aangezien de hoge druk gebruik maakt van koud water.
Verder lees ik ook, dat vele hem vullen met koud water.

Groet, Peter
 
Jazeker ,helpt de shampoo verdeling beter in de fles ,net zoals melk in de koffie doen zonder te roeren.
Het "activeert" als ik het zo kan zeggen..

Edit : Ik lees wel overal aanvullen met warm water.
 
Ik heb het nog nooit geprobeerd dus het wordt voor mij alleen maar aantrekkelijker om er morgen een beetje mee te stuntelen! $$)
 
Kan iemand eens uitleggen of er verschillen zijn in prestaties of duurzaamheid van de foamlaag tussen de foamlance "standard" en de foamlance "heavy duty"?
 
Ik geloof dat het verschil zit in de lucht stel-knop en de connector ,als ik me niet vergis was het een tijd terug zo dat de HD versie een koperen connector had en de standaard een plastieken ,maar de dat nu zowel de HD versie als de standaard een plastieke hebben omwille van de koppelings-problemen met karcher.
Is de spuitmond van de gewone versie ook verstelbaar ,bij de HD versie is dit zowiezo.
Ik weet het allemaal niet zeker..:weetniet .Wellicht kan Tim meer info geven.

Tussen de Foam lagen zal niet zoveel verschil zitten vermoed ik.
 
Ik wou dat ik geen examens had, dan kon ik rustig op zoek naar een oplossing voor mijn hogedrukreiniger en kon ik van deze mooie promotie genieten... Ach ja, ooit zal ik wel kunnen foamen :p
 
Ik weet absoluut niet of er veel verschil in zit ,ik heb ook voor de kerst een HD versie gekocht ,omdat de gewone er niet was.
Had ik geweten dat hij terug kwam had ik mss even gewacht ,is toch wel bijna 40 euro verschil ,daar kan je wel iets voor kopen.

Maar ik ben wel uiterst tevreden van de HD versie (tot nu toe)..En de connector past perfect ,lekt niet en gaat er zeer soepel op. (Geen wringen en wroeken ,zoals ik elders wel eens lees) Ben ook zeer tevreden van de schuim die geproduceerd wordt.

Dus ik kan enkel zeggen dat de HD versie geen miskoop was voor mij.
Gebruik hem trouwens met een Karcher 4.99

Wat ik wel moet zeggen is dat de fles er op schroeven toch wel minder makkelijk gaat ,en de plastieke schroefdraad van de fles precies weg gesneden wordt als je hem er niet zeer juist op draait. Maar ik denk dat ook wel vervang reservoirs bij Carclean te krijgen zijn moest hier ooit iets mis aan gaan..?
 
Verschil is dat als je per abuis de goedkopere versie laat stuiteren, dat ie dan waarschijnlijk echt kapot is, de Heavy Duty versie niet, die kan wel tegen een stootje, vandaar de naam heavy duty ;)
 
B.K. zei:
Wat ik wel moet zeggen is dat de fles er op schroeven toch wel minder makkelijk gaat ,en de plastieke schroefdraad van de fles precies weg gesneden wordt als je hem er niet zeer juist op draait. Maar ik denk dat ook wel vervang reservoirs bij Carclean te krijgen zijn moest hier ooit iets mis aan gaan..?

Datzelfde heb ik ook ervaren, je moet erg goed opletten want de fles draai je er gemakkelijk scheef op.
ik heb nu wel een manier gevonden waarop de kans daarop minimaal is: wanneer je de fles erop wilt draaien, hou ik de foam kit vast bij de lans, dus de verstelbare spuitmond. Op deze manier heb ik het probleem van scheefdraaien vrijwel niet meer.
Probeer maar eens!
 
Zo lukt het me ook ,maar het is toch wel iedere keer wat zoeken en draaien. Kon iets makkelijker ,maar goed..
 
B.K. zei:
Wat ik wel moet zeggen is dat de fles er op schroeven toch wel minder makkelijk gaat ,en de plastieke schroefdraad van de fles precies weg gesneden wordt als je hem er niet zeer juist op draait. Maar ik denk dat ook wel vervang reservoirs bij Carclean te krijgen zijn moest hier ooit iets mis aan gaan..?

De meeste flesjes passen trouwens op die HD kit. Het reservoir dat bij mijn HD zat gaat ook zonder problemen op de HD.

stimpy68 zei:
Verschil is dat als je per abuis de goedkopere versie laat stuiteren, dat ie dan waarschijnlijk echt kapot is, de Heavy Duty versie niet, die kan wel tegen een stootje, vandaar de naam heavy duty ;)

Was dat niet het geval op de detaildag van 5 juni vorig jaar? Ik herinner me alleen niet meer precies wie dat ding nou uit zijn handen liet vallen en naar binnen liep met de mededeling voor Tim dat ie een nieuwe foamkit nodig had! :D
 
Zo, vandaag de halve dag aan het foamen geweest met allerlei verhoudingen en standen van de lanz. Ben er nu achter hoe het moet.

Groet, Peter
 
Volle fles op de grond zetten en de lans zonder kracht zelf het schroefdraad laten vinden. Werk bij mij het beste. Merkte ook vaak dat het niet makkelijk ging. Soms is de fles eenbeetje glad waardoor je geen grip hebt en dus makkelijk scheef op de lans draait.
 

Vergelijkbare onderwerpen