• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tips voor gebruik Langka Paint Chip Repair Kit?

DKBM

Detailing guru
14 jun 2008
2.144
133
45
Sassenheim
Zaterdag wil ik wat steenslag op de motorkap wegwerken met de Langka Paint Chip Repair Kit (de uitgebreide versie: klik)

Ik heb al een en ander zitten lezen, filmpjes gezien op youtube. Dus ben al wat wijzer. Maar heeft er iemand nog aanvullende tips?

In de handleiding kom ik wel een tegenstrijdigheid tegen: daar staat dat de blob eliminator gebruikt kan worden nadat de lak 2-4 uur heeft gedroogd, terwijl op het flesje zelf staat dat de lak 2-24(!) uur moet drogen.

De bijgevoegde sealant moet uiteraard ook drogen, maar ik zou niet weten hoe lang het duurt voordat deze goed droog en uitgehard is.

Dus: wie biedt? :)
 
Ik ben ook bezig met Lanka

Als je 24 uur wacht krijg met blob er nog alles af

na 8 uur gaat ook de kras of steenslag putje beetje leeg lak is dan nog iets te zacht nog buiten temp is nu 15 graden

Bij mij werkt het na 24 uur nog het best
Universeel lakstift van lakwinkel op kleur gemaakt hier zit trouwens ook een handig lak injectie naaldje aan en nagellak kwastje in 1
dit naaldje is heel handig in fijne krasjes

ook originele lakstift geprobeerd
Ik heb Jeep Grand cherokee met zelfde resultaat zelfde droogtijden

Een steenslagje kreeg ik na 48 uur nog strak met blob maar toen kreeg ik wel lichte maring in mijn blanke lak... zichtbare waas welke ik met de hand in 1 keer weg kreeg met druppel monello finale op microvezel

Dit kwam omdat je dan iets langer met de blob in de weer bent

Fijne krasjes en putjes werkt super bijna niet terug te vinden en snel
de meeste tijd is wachten:zzz:

Grote steenslag blijft wel dof plekje na blobben
dat probeer ik met de dap nog een beetje te polijsten over enkel weken als de lak hard is.

je ziet dat de droogtijd best lang kan zijn
gewoon proberen je kan als je teveel weghaalt gewoon weer bij plakken/smeren met je lakstift
 
Mag toch hopen zoals ik naar de datum kijk dat het wel gelukt is..
Maar toch goede uitleg.:)^