• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toyota Corolla VVTi

McShine

Detailing guru
Tester of Bling
28 nov 2009
2.113
115
46
Vandaag aan de slag geweest met een Toyota Corolla, op zich was de auto netjes onderhouden alleen was er geen waxlaag aanwezig, en de wielkasten hadden heel Limburg meegenomen.

Ook had de auto flink wat teerputjes, die me makkelijk 2 uur kleien hadden gekost. Ik heb echter gekozen voor een (net zo effectieve ) andere oplossing.

IMG_4228.jpg


Even sprayen, 3 seconden wachten en wanneer je het volgende ziet, afnemen (in dit geval een Work Towel)

IMG_4230.jpg

IMG_4237.jpg


En weg is de teer.


Ik laat de foto's het werk doen, onderaan het lijstje van gebruikte producten en stappen.


IMG_4212.jpg

IMG_4216.jpg

IMG_4243.jpg


IMG_4206.jpg

IMG_4207.jpg

IMG_4248.jpg


APC:
IMG_4217.jpg


IMG_4224.jpg

IMG_4225.jpg


IMG_4209.jpg

IMG_4246.jpg

IMG_4249.jpg

IMG_4254.jpg

IMG_4250.jpg




Gebruikt:

Eerst wielkasten met de hoge druk gereinigd
Daarna auto in de foam gezet
Velgen met Wheel Brightener en de Daytona borstel gereinigd
Banden,logo's, sponningen en wielkasten gereinigd/ontvet met APC
Motorruimte met de AG Engine Cleaner en AG V&R gereinigd, ingewerkt met een borstel, afgenomen met een microvezel
Gewassen met Meguiars NXT shampoo
Teer verwijderd met Valma (zie boven)
Gekleid met Born Slippy
Gepolijst met Mezzo op wit
Gepolijst met Finale op zwart
Als glaze heb ik Shining Monkey Hand glaze gebruikt, mar deze kan niet tippen aan Black Hole of Lime Prime.... Wat een crime om uit te poetsen....
Daarna gewaxt met Collinite 845
Banden in de Meg Tire gel
Velgen in de Rimwax
Plastic in de Trim restorer
Rubbers in de V.R.P.
 
Netjes hoor, mooi om te zien.
Die Valma teer oplosser gebruikte ik als student nog in de keuken.. :p Werkt wel goed, maar ruikt chemisch! Leuke Corolla trouwens.

:)^