• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

twijfel gyeon mohs en gyeon cancoat.

toesebolle

Detailing addict
18 sep 2013
43
65
Hallo. Ik wil graag op mn volvo een goeie bescherming. Eentje met een redelijke standtijd en mooie beading en glans. Nu zit ik tussen bovenstaande twee te twijfelen. Wat zijn nu de verschillen er tussen? Hoe lang blijven ze goed. En hoe krijg ik ze er weer af na verloop van tijd? Ik was mn auto gemiddeld 1x in de 1.5 week. Met de hand. En verder geen extra behandeling zeg maar.
 
De verwerking is anders tussen de twee. De Cancoat is makkelijker te verwerken: spray on wipe off met microvezel doeken. De MOHS coating is volgens mij dikker en voegt lakhardheid toe ("krasbestendiger"). Qua standtijd schijnen ze allebei beter dan 'redelijk' te zijn. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar op basis van recensies mag je een goede/zeer goede standtijd verwachten.
Als je ze in gesloten verpakking, koel en in het donker bewaard, dan blijven ze denk ik 3 jaren of zelfs nog langer goed.
Coatings verdwijnen na verloop van de maanden. Of je kan het verwijderen door te polijsten.

Goed dat je de auto zo vaak wast, maar voor een goede voorbereiding van deze producten is toch wel meer dan wassen nodig (kleien, cleanen, ontvetten).
 
Dat doe ik ook wel. Alle auto,s die ik poets behandel ik vooraf met klei etc. Maar ik kan eigenlijk nergens de verschillen tussen de twee vinden. Glans beading enz . Of een test met beide producten tegen elkaar zeg maar.
 
Wat je wil is eigenlijk sheeting (beading is leuk,maar niet het belangrijkst) De bovengenoemde middelen hebben een uitstekende sheeting, beading wat minder.
 
Er zijn wel youtube films beschikbaar van beide producten met daarop beading en sheeting gedrag. Niet op één auto, maar op verschillende auto's. Van beiden ziet het watergedrag er goed uit.
 
Jeroen Merlijn;n401272 zei:
De bovengenoemde middelen hebben een uitstekende sheeting, beading wat minder.

Cancoat heeft juist voor een coating een imposante beading;

20140306_102934_zpsbiixnke0.jpg


20140306_102950_zpsmuc7sqwc.jpg
 
Wow ziet er mooi uit, nou, dan zit de topic starter goed met dit product. Dacht toch echt dat het meer een sheeting eigenschap had dan een beading eigenschap. Mmm fout gedacht van mij dus..