• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Twijfel tussen Meguiars APC en APC Plus

Zirx

Detailing addict
9 jul 2010
133
62
Mensen,

Een vraag aan de kenners en iedereen die er verstand van heeft.

Ik ben van plan de Meg APC aan te schaffen aangezien je die voor letterlijk alles kunt gebruiken.
Nu vroeg ik me af of dit ook te gebruiken is in een extractor? Of schuimt het teveel daarvoor?

Ik weet dat de APC Plus minder schuimt, maar doet dit verder hetzelfde als de normale APC?
Ik vind het een beetje overdreven om 2 bijna identieke producten aan te schaffen.

Alvast bedankt voor de tips! :)^
 
De APC + schuimt inderdaad minder en daardoor goed te gebruiken in een Extractor.
De normale APC is hier niet geschikt voor anders krijg je een soort van schuimparty.
 
Ok bedankt voor de snelle reacties.

Als het verder hetzelfde werkt lijkt de keuze makkelijker te worden.
Het is ook gewoon te gebruiken om bijvoorbeeld moeilijke hoekjes (emblemen, raamrubbers, etc) in te spuiten en te laten weken zodat deze mooi schoon worden?

Ik was in de veronderstelling dat het schuim juist ook een deel van het werk doet, net als bij foamen.

Conclusie: Het schuimt wel, maar minder? Of heb ik het mis?
 
Foam zoals SSF/Bilthammer en APC zijn 2 verschillende applicaties.
Bij foamen doet het schuim zoals de naam zegt het werk, bij APC is het meer de vloeistof die voor de werkzaamheden zorgt.

Dus APC+ schuimt minimaal, APC meer.
Maar reinigen beiden even goed.
 
Neem gerust de apc+; schuim voegt niets toe en is juist alleen maar onhandig.
apc+ heeft een lichte sinaasappelgeur
 
Allen bedankt!

De keuze wordt.....{tromgeroffel}....APC Plus bij de eerstvolgende bestelling :rules
 
Wil je topic niet vervuilen, maar heb ook even een vraagje betrevende APC van PB. Is deze ook geschikt voor een extractor?
 
Mwah, ik heb deze gebruikt in de extractor maar als je heel lang doorwerkt dan heb je kans dat de machine overstroomt. De opvangketel loopt dan vol met schuim. Ik had dit dan wel toen ik het halve interieur gedaan had. Als je enkel alleen een vlek weghaalt maakt het niet zoveel uit. Het schuimt gewoon meer. Uiteindelijk hebt ik de plus versie gekocht omdat deze toen in de aanbieding was met Meg's Maandag.
 
Ja Paulus, dat adviseren de meeste wel.

Ik heb zelf weinig verschil ondervonden wat betreft de plus en normale versie, maar dat is mijn ervaring.

Ik vind de plus wel iets lekkerder ruiken
 
Paulus de Boskabouter zei:
Wil je topic niet vervuilen, maar heb ook even een vraagje betrevende APC van PB. Is deze ook geschikt voor een extractor?


Geen probleem, zo worden we allemaal geholpen toch? :)^
 
Ik vind de APC + niet lekker ruiken en daarbij vind ik hem minder fijn werken dan gewone APC. Met name voor het ontvetten van de banden vind ik gewone APC veel fijner werken, juist door de schuimvorming
 
Mag dan wel zo zijn, maar de vraag is wat beter is als je het ook in de extractor doet en dan is ivm de mindere schuimvorming de plus versie een betere.
Wil je voor een bepaald doel juist wel de extra schuim, dan heeft de reguliere versie de voorkeur.
Je kan ook de APC+ nemen en een foamsprayer er op zetten voor het handwerk, dan heb je ook weer mee schuim

Geur / kleur / smaak / gevoel is allemaal persoonlijk en zegt niks over het product.
Ik gebruik de Meg's Super Degreaser voor de banden en de motorruimte, bevalt mij veel beter dan welke sterkte APC dan ook.
APC voor de sponningen en bekleding vlekken.
Maar goed, voor ik eigenlijk te veel off-topic ga: de meningen zijn verdeeld, hopelijk komt de TS er uit :)