• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Uitlaat behandelen

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Mijn broertje heeft vorig jaar een Ducati 996 gekocht. Hij heeft er inmiddels veel mee gereden en ziet nu dat de uitlaat uiteinden bruinig beginnen te worden. Hij wil dit graag gaan behandelen.

Omdat ik met de WK wedstrijden de beertender mag lenen, wil ik hem verrassen door zijn uitlaten te gaan behandelen zodat ze weer als nieuw eruit zien.
Van motoren heb ik totaal geen verstand vandaar wil ik jullie om advies vragen.

Hier een foto van zijn motor en uitlaat:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Dit zijn foto's van 9 maand geleden. De uiteinden van de uitlaat zijn niet van chroom volgens mij.
 
Zal dan waarschijnlijk RVS zijn, dan is het te behandelen met een metal polish als je die in je bezit hebt en anders een polijstmiddel gebruiken.
 
Ik heb de polijstmiddelen van Monello, maar denk dat een metal polish specifieker voor een uitlaat is? Na het behandelen gewoon een wax erover heen?
 
Weet niet of je toevallig de Poorboys World Professional Polish hebt, is er ook geschikt voor. In principe kan er van alles gebruikt worden, koperpoets enzo.
Ik heb het niet beschermd, maar is een diesel dus die word toch weer zo zwart:-b
 
In SSR 1 zit een korrel en de prof polish is een chemische polish, maar volgens mij kan je de SSR 1 ook wel gebruiken.
 
Ik heb dan wel geen motorfiets, maar mijn uitlaateindstuk van m'n auto was ook al behoorlijk donkerbruin geworden. Op de Pro900/Dap900 demodag heb ik een potje Mothers Wax Billet Metal Polish gekocht en thuis gekomen, meteen uitgeprobeerd. De aanslag verdween, na zo'n 5 minuten schoonmaakwerk, als sneeuw voor de zon.
Resultaat; een wederom glimmend uitlaat eindstuk.

Het is geen goedkoop product, maar doet echt wat in de beschrijving staat en blijkt geschikt te zijn voor alle polijstbare metalen.
 
Hier ben ik, het broertje van Binnetie. Ik doelde eigenlijk op de uitlaatbochten, welke hier goed te zien zijn (onderkant van de motor)

Foto-MPKHCWNJ.jpg
 
Vraag me af of je met een polishing cone in combinatie met Mothers Mag & Aluminum Polish niet rapper zou zijn
 
Het kan zijn dat je het niet eens weg krijgt, het is verkleuring van het metaal door de hitte van de uitlaatgassen
 
Bij mijn CBR met BOS uitlaat is de uitlaatbocht ook bruinig geworden en niet blauw ;) Hangt van het materiaal af waar de bochten van gemaakt zijn. Maar goed, proberen kan altijd.
 
Aha, kijk dat wist ik niet, dacht dat het meer om ingekoekte vervuiling ging.
Weer wat geleerd Adrie, thx !
 
Ik heb zelf geen goede ervaringen met het std. spul in motorenland (Belgom, Blue-Job en Never Dull) maar de Mothers metal polish werk perfect met een katoenen polijst lappenschijf/cone...