• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Utrecht308

Utrecht308

Detailing rookie
26 sep 2016
2
2
Utrecht
Hallo mijn naam is Mike, en recentelijk heb ik dit forum ontdekt. Oorspronkelijk op zoek naar wat simpele antwoorden met betrekking tot waxen, kom ik langzaam aan wat meer te weten over de wetenschap van het professioneel poetsen.

Begin 2016 is mijn nieuwe lease-auto geleverd: de in leaseland welbekende Peugeot 308. Hij is gespoten in de kleur Dark Blue, een donkerblauwe kleur wat afhankelijk van de lichtinval soms richting het zwart oogt en soms wat meer paars. Tenminste, als de lak een beetje schoon is.... Autowassen doe ik zeer onregelmatig. Meestal een wasbox, soms zelf met de emmers de straat op (ik woon in een appartement op een hoge verdieping, dus dat heen en weer slepen met water is nogal onhandig).

Ondertussen wil ik de lak een goeie poetsbeurt geven voordat de winter begint. Van huis uit ben ik alleen bekend met het wasen en waxen van de lak, maar het "volledige exterieur stappenplan" op dit forum heeft me een hoop erbij geleerd. Al met al wil ik het klusje in één zaterdag kunnen klaren, en gezien ik (nog) geen enorme poetsfanaat ben hoeft het allemaal niet perfect prachtig te zijn.

Vandaar was ik het volgende van plan:
- Wassen (2 emmer systeem ben ik ondertussen bekend mee)
Aan te schaffen:
- microfiber 'washand'
- microfiber droogdoek
- shampoo​
- Kleien
Aan te schaffen:
- Klei
- Spray​
- Waxen
Aan te schaffen:
- Wax
- Poetsdoeken​

Ik wil een mooie, glanzende lak welke zorgt dat vuil bij een normale wasbeurt makkelijker loslaat. Dit alles tegen een redelijke prijs/kwaliteit verhouding, ik was eigenlijk niet van plan om bv 100 euro voor een potje wax neer te leggen.

Vragen
- Haal ik hiermee het beste resultaat?
- Welke shampoo kunnen jullie me aanraden?
- Kleien:
- Welke klei kunnen jullie me aanraden? California Gold Clay Bar lijkt een prima product?
- Kan ik ook de ramen kleien?
- Verwijder ik hiermee ook het beste alle ingeharde vliegjes op de lak?​
- Welke wax kunnen jullie me aanraden?

Wellicht dat, in verband met de overige aan te schaffen spullen, er een geschikte combo-aanbieding te vinden is bij Carclean?
 

Bijlagen

  • IMG_20160107_195549.jpg
    IMG_20160107_195549.jpg
    175,5 KB · Weergaven: 167
Welkom Mike.

Een idee (anderen zullen waarschijnlijk weer wat anders aanraden):
-wax: Collinite 845 of 476s
-shampoo: Dodo Juice Born To Be Mild, Gyeon Bathe
-kleikit: die van Mothers is inderdaad een fijne om mee te beginnen
-doeken: de Monello doeken zijn wel fijn en aardig geprijsd.

Je kunt je ramen kleien. Dat doen wel meer mensen.
Voor vliegen, muggen en ander (inmiddels niet meer) vliegend gespuis zou ik Poorboy's World Bug Squash gebruiken voor het wassen. Even in laten trekken, afspoelen met een krachtige straal en de rest was je wel los met de gewone wasbeurt.
 
  • Leuk
Reactions: Stefan O
Welkom Mike.

Puik plan om je auto te gaan poetsen.
Hierbij mijn voorstellen voor je aanschaf.
*** Spoiler alert *** Dodo Juice in aantocht ;)

- Washandschoen € 12,99
Microfiber Madness Incredimitt of Incredipad.
De structuur van deze handschoen of handpad zorgt voor makkelijke reiniging en pak lekker veel water op.

- Droogdoek € 11,25
Dodo Juice Basics of Bling Drying Towel
Werkt erg lekker, niet te duur in aanschaf. Simpel maar doeltreffend.

- Shampoo 250 ml € 13,99
Dodo Juice Born to be Mild
Uhm, geen uitleg bij nodig. Forum favoriet.

- Klei € 6,99
Dodo Juice Basics of Bling Clay Bar
Kleine verpakking, goede klei. Zachte uitvoering om marring te voorkomen.

- Klei Spray € 8,49
Dodo Juice Basics of Bling Clay Lube
Laat erg makkelijk glijden en voorkomt marring. Je moet wel je auto na het kleien goed afspoelen om de zeep resten te verwijderen.

- Wax € 23,99
Dodo Juice Basics of Bling Protection Wax
Simpele, hybride wax. Goede standtijd, makkelijke verwerking.

- Applicator voor wax € 5,49
Dodo Juice Basics of Bling Finger Mitt Wax Applicator €

- Poetsdoeken voor wax € 13,99
Dodo Juice Basics of Bling Extra-Soft Buffing Cloth 3-pack

Producten waar je nog niet aan hebt gedacht :

- Velgenreiniger € 15,49
Dodo Juice Ferrous Dueller Iron Remover
Zuinig in gebruik. Dit is een ijzerverwijderaar en velgenreiniger in één. Opspuiten, even laten intrekken en je veegt het meeste zo met de kwast weg.

- Velgenkwast € 3,99
Valet Pro Velgenkwast

- Velgen washandschoen € 11,49
Dodo Juice Supernatural Merino Wheel Mitt
Ideaal ding voor je velgen, neemt heel veel water op.

- Ruitenreiniger 100ml € 5,99
Dodo Juice Clearly Menthol Glass Cleaner
Streepvrij schoonmaken.

- Ruiten doek € 8,49
Dodo Juice Mint Merkin Window Cloth.


Bij mij was het begin met deze producten, echter is het uitgeslagen naar een volledige Dodo Juice verslaving.
Je merkt vanzelf dat het virus erg aanstekelijk is en je zo op een grote collectie poets spulletjes hebt voor je bolide.

Jouw aanschaf totaal is € 97,18
En nee, ik deed het er niet om, komt gewoon toevallig net onder jouw prijs.
Mijn extra spulletjes erbij maakt dat € 142,63

Let wel op je 2 emmer methode, waarbij ik een 3e heb voor de wielen. Grit Guards voor vuil afscheiding in je emmer.

Tja, je kunt nog zo ver gaan...... :oops::oops::oops:

Mijn stappenplannen indien geïnteresseerd.
https://forum.Carclean.com/threads/stap-stap-stappenplan-van-moi.16253/
 
  • Leuk
Reactions: Utrecht308 en Emi
Welkom. Tips te over op het forum. Iedereen heeft wel een paar favorieten.
Fijne shampoo is de Born to be mild.
Washandschoen gewoon nemen van de action, werkt prima.
Doeken van monello, goed en niet te duur.
Net als de klei van monello,100 gram gratis en een doosje erbij voor opbergen.
Professional polish van poorboys, kan je voor een heleboel dingen gebruiken, zeer allround product.
Ijzerverwijderaar is ook erg makkelijk, voor de velgen en als 1e stap voor de lak.
Wax, collinite is goed en makkelijk (ook belangrijk)

Succes
 
Welkom mede-Peugeot rijder!
De eerdere reacties geven al goed aan wat je zou kunnen aanschaffen, ieder heeft zijn eigen voorkeur wat merk betreft.
Je zult al snel door de bomen het bos niet meer zien, als je een beetje doorleest op dit forum.......
Wat er nog ontbreekt zijn producten om je lak (weer) lekker te laten glanzen, want je geeft aan dat je een glanzende lak wil.
Glans zit niet in een potje, maar krijg je door te polijsten. Dit kan handmatig (tijdrovend en spierballen kwekend) of machinaal.
Voor elk onderdeel van je wagen is wel een product (meestal van meerdere merken) om steeds uitgebreider te werk te gaan: welkom bij de verslaving die detailen heet..........
 
Bedankt voor al jullie reacties, in het bijzonder Istnogferarie voor de uitgebreide lijst. Ik er nog eens goed naar kijken wat ik ga bestellen, en laat uiteraard wat foto's zien wanneer ik resultaat heb :D
 
Welkom, zijn al hoop tips gegeven en zie ook de stappenplannen. Daarnaast kun je ook kijken wat een ander in z'n verzameling heeft. +1 voor de reacties hierboven, zijn uiteraard ook goede tips.