• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ValetPro Nieuws: Advanced Neutral Snow Foam

Samz

Detailing addict
14 apr 2010
147
65
Kwam dit tegen maar kon verder helaas nog niets vinden, iemand al iets over gehoord?

Quote van ValetPro: This is our brand new product. It the best product we have made to date
My aim with this product was to produce a pH neutral snow foam that would clean as well as an alkaline. This product does this brilliantly. Its not as foamy as our current pH neutral snow foam but the cleaning power is super charged. This product will not replace any of our current line up, its purely an addition. What also makes this product amazing is its ability to remove bug splats, and in this area i think its better than conventional alkaline based Snow foams. It can also be used neat to clean wheels and is safe on all types of wheels even magnesium. Its a perfect maintenance cleaner for exterior and wheels and is completely safe on all surfaces. It can be used for preparation work too, however it will not remove wax or sealant so in some cases professional may use an alkaline for their preparation work on the occasion it suits.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt mij wel wat, als ie naar Nederland komt in een kleinere verpakking ga ik hem zeker aanschaffen.
 
This product will not replace any of our current line up, its purely an addition


Hoe zien ze dat voor zich? Dat ik eerst de auto in 10 verschillende foams ga inspuiten?:roll
 
Als je de tekst gelezen had. Dan had je kunnen lezen dat deze foam PH neutraal is en dat deze ook heel goed werkt bij dode vliegen op je auto.
 
Dat begrijp ik, maar dat is de Citrus Snow Foam ook, net zoals de Magifoam. Dus jij verwacht wel dat mensen dit NAAST de al gekochte foams gaan gebruiken?
 
Deze is binnen en te bestellen.

Advanced Snow Foam 1000ml

Advanced Snow Foam 5000ml
 
Hier ook toegevoegd aan de verlanglijst. In de beschrijving op de webshop staat 1:4 verdunnen als foam. Maar is dit dan de "wax safe" verdunning of spoel je dan de wax eraf?!
 
In zeker zin tast elke verhouding je wax iets aan net zo als elke wasbeurt, hetzij minimaal.

Maar hey, je bent liefhebber, het is je hobby, dus kwak er een vers laagje wax er overheen en hij is weer beschermd.
Ik zou me er niet druk over maken.
 
Dat elke keer foamen en wassen de waxlaag aantast is een logisch gevolg. Maar ik heb geen zin om elke week extra wax aan te brengen. Misschien dat het niet in z'n vaart loopt, maar wil natuurlijk niet elke week nieuwe wax smeren wegens geen tijd, zin of andere redenen.
 
Dat is natuurlijk een prima oplossing, had ik zelf ook al aan gedacht. Maarja liever gewoon een mengverhouding waarmee je de wax zo min mogelijk aantast maar wel schoonmaakt zoals ik de SSF 1:12 nu gebruik.
 
IbizaSigno;305682 zei:
Misschien dat het niet in z'n vaart loopt, maar wil natuurlijk niet elke week nieuwe wax smeren wegens geen tijd, zin of andere redenen.

Dat is toch helemaal niet nodig als je bvb een spray(wax) oid (QD+) gebruikt die je kan aanbrengen op je droogdoek en tegelijk je wagen ermee afdroogd ?

Het is maw toch niet altijd nodig om eerst heel de wagen af te drogen en pas daarna met een spray na te lopen ?

Er zijn merken genoeg in de webshop die iets aanbieden om je wagen én af te drogen én een boost te geven in 1 bewerking.

Ik droog m'n wagen altijd in 2 keer : eerst snel-snel met de lange vezels en daarna nog eens met de korte vezels van de doek .

Na droogbeurt 1 wring ik de doek een keertje uit en stel altijd vast dat er zeker niet meer dan 100ml aan water uitkomt. Voor ik met rondje 1 begin , spray ik de doek wel in met een detailerspray om het drogen te vergemakkelijken . (of om minder strepen te krijgen , is maar hoe je het bekijkt )

Is idd 2 keer werk maar zo lang duurt dit nu niet hoor.
 
Bedankt voor de input Nicknameless en Grandscenisman, maar ik heb de indruk dat jullie het punt missen van mijn vraag. Dat ik met een detailspray na kan lopen is zo klaar als een klontje, hobby of niet. Het enige wat ik wil weten is in welke verhouding de foam gebruikt kan worden om als pre-wash te dienen zonder/zo min mogelijk de bestaande waxlaag aan te tasten. No offense, natuurlijk is het een hobby en blijft het leuk om een wax te smeren of een detailspray aan te brengen.
 
Niet de advanced nautral snow foam die ik heb gebruikt vandaag, maar juist de snow foam combo.
Vind het nogal overdreven hiervoor een nieuw topic te openen, dus vandaar dat ik het hier maar wegzet.
Na zo'n 800 km gereden te hebben na de full detail van een dikke week geleden, had ik de mazzel dat mijn auto wel een insectenkerkhof op wielen leek. Geen gezicht natuurlijk.
In mijn collectie wat spulletjes als de Valet Pro citrus tar & glue remover, echter leert de ervaring dat die wat sneller de beschermlaag aantast. De advanced snow foam vind ik zelf behoorlijk chemisch aandoen, dus vandaar dat ik dacht het eens te proberen met de snow foam combo.

Men neme:
- Motorkap inclusief lijken
- Voorbumper inclusief lijken
- Spiegelkappen inclusief lijken
- Gloria FM10
- Doseerspuitje (erg makkelijk vind ik zelf)
- Valet Pro Snow Foam Combo

Ik heb 30 ml snow foam combo op 1 liter warm water gebruikt. Hiermee heb ik de motorkap, voorbumper en spiegels gefoamed.
Even laten inwerken. Mooi om te zien dat je de foam ook echt ziet werken. Het lost als het ware de lijkjes gewoon op. Ergens ben ik wel bang voor aantasting van mijn waxlaag, maar no stress, detailen is een hobby dus met liefde en plezier voorzie ik komend weekend de auto van een laagje spray wax of spray sealant welke ik beide niet in mijn collectie heb, dus wellicht toch echt moet gaan aanschaffen :D
Vervolgens gewoon met de tuinslang en een Gardena spuitpistool afgespoeld. Het overgrote deel was toen al als sneeuw voor de zon verdwenen. Echt super dit!
Hierna heb ik de gehele auto gewassen met Dodo Juice Born to be Mild, 2 dopjes op 17 liter water. Prima resultaat. Sheeting op motorkap is prima, beading is ook nog aanwezig, hoewel ik denk dat de druppeltjes wat parelachtiger mogen. Bij deze even mijn nieuwe Valet Pro ervaring aangaande de snow foam die zich dus prima leent ter verwijdering van insectenresten. Aangezien ik denk, hoop en wens dat we nog een aardige zomer hier tegemoet gaan met vele rondvliegende insecten is dit voor anderen wellicht ok handig en interessant om te weten.
 
Bedankt voor het delen van je ervaring met de Snow foam combo. Je schrijft dat je de Valet Pro citrus tar & glue remover in je collectie hebt maar die is bedoeld voor teerspetters en lijmresten, niet voor insektenlijkjes. Heb je misschien ook Poorboys World Bug Squash in je collectie? Die is nl. wel specifiek voor, of eigenlijk tegen, insecten en ik heb er erg goede ervaringen mee.