• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Veel rotary vragen, welke combinaties en welke merken?

suby555

Detailing addict
21 jul 2009
122
65
48
België
Ik begin steeds meer en meer aan een rotary te denken$$)

Momenteel gebruik ik de G220,als ik het zo lees ben ik de enige zonder problemen:)
Aangezien mijn hobby wat uit de hand begint te lopen zou ik wel wat verder willen gaan.

Ik krijg veel vraag van vrienden,kennissen en zelfs voorbijgangers om hun auto te wassen en bij sommige ook om het volledige werk te doen!

Ik heb nu kortelings een donkerblauwe Renault gedaan van een vriend, toen nog met de Sonax pads en de Paint renovator,SRP en ultra deep shine (Autoglym)

Het resultaat was toch niet echt naar mijn zin.
De glans was goed, de swirls waren 95% verdwenen maar veel krasjes, ietsjes groter dan een swirl kreeg ik niet weg.

Nu heb vorige week een zwarte Alfa Spider van 1996 gedaan die nog nooit gedetailed was=-o

Ondertussen had ik de Lake Country pads aangeschaft en de SSR2.5, 2 en 1.

Op deze Alfa heb ik de orange pad+SSR2.5 gebruikt(motorkap 3 passes)
Dan de white pad+SSR2 en dan de concorso pad met Ultra deep shine.

Resultaat => Mega verbetering,mooie glans...maar niet geheel krasvrij. Wat natuurlijk ook wel quasi onmogelijk zou zijn:!

Maar toch heb ik het gevoel dat ik nog beter zou kunnen met het juiste materiaal :schaam

Nu gaat mijn voorkeur uit naar de Festool Shinex rap150 of de Flex 3403 en dan mijn G220 bijhouden voor "het lichtere werk".

Ook denk ik soms aan de Flex 3401 of de Festool Rotex 150, aangezien deze toestellen zowat het beste zijn van de 2 werelden en dan zou ik eventueel mijn G220 kunnen wegdoen.

Daarboven heb ik zeker geen rotary nodig voor mijn eigen wagens,dus het zou enkel voor wagens van "vreemden/klanten" zijn.

Iemand tips?

Wat is de krachtigste combinatie (welke pad + welk product) die je op een D/A G220 kan verkrijgen?

Bestaat er zoiets als een beginners-rotary? Gaat die dan niet snel tekort komen?

Wanneer komt er de CC rotary?
Gaat deze een deftig/betaalbaar toestel zijn of een toptoestel???;)
 
even een kleine verbetering..

srp van autoglym haalt NIETS weg.. deze vult alleen..
dus als je wax weg is.. is de srp ook weg..

de zwaarste combi voor een g220 is moeilijk te zeggen...
elke lak reageert anders op verschillende producten, en zwaarder is niet altijd beter..

theoretisch is de paarse foamed wool pad van lc de zwaarste op de g220..

neem daar een ZEEER heftige compound bij (meg's diamond cut, of pinnacle xmt4)

en je heb veel power.

wil je op rotary overgaan... gewoon DOEN!

je kan ook goedkope rotary's kopen, zo was die van mij.... 35!! euro:D :D

de flex rotary zou ik niet graag kopen.. deze maakt mij een TE hinderlijk geluid, en start op 1100 rpm..

de festool shinex (die van patrick) vond ik ZEER indrukwekkend.. licht, goed in de hand.. stil!! VEEEEEL power (zal niet terug vallen)

helaas heb je de rotary clinic gemist... had tof geweest als je er bij was geweest (en had ik zeker geweten dat jij ook een rotary kocht:D)
 
Man man man....

Ik vertel zaterdag aan mijn vriend dat ik overweeg een rotary te kopen,maar dat het nogal duur is omdat ik alleen het deftige materiaal wil!
Zondag heb ik volledig zijn Integra Type R gedaan met de G220.

Van 11u30 tot 21u hard aan gewerkt:cool:
En het resultaat mag er echt zijn:party:




Vandaag kwam hij weer langs en zegt :

Dit klein Kadootje is voor u:

373622932.jpg


373622929.jpg


Me Very Happy :)^
 
@ Suby, dan zijn je negen en een half uur werk aan zijn auto geen verkeerde investering geweest. Echt een mooie machine, veel plezier ermee..
 
jij bent happy, ik verry jaloers!

echt gewoon de beste rotary die er is.. gewichtsverdeling is gewoon SUPER! blijft toeren doorlopen, ook onder load.
heeft een heerlijk stil motortje, heeft gewoon DE rpm schaal....

conclusie: OOOIT wil ik dezelfde (hoef alleen de festool pads en polishes niet)

veel succes ermee, en wees er voorzichtig mee, dergelijk apparaat heeft een HELE hoop kracht!
 
@Patrick,

Thanks voor de tip.

Maar ik denk dat hij dat via de winkel al geregeld had!
Hij zei dat ze de garantiekaart zouden nasturen tussen dit en 14 dagen...
 
en jij vond het vast veel leuker om te krijgen..

zag trouwens net de prijs voorbij komen 8-o 8-o 8-o 8-o

en die polijst middelen zijn volgens mij gewoon menzerna??
 
@Aron,

Ik vond het zeer leuk om te krijgen ,vooral voor die systainer(koffer) die er dan bij zit!
Als ik hem uiteindelijk zelf had aangeschaft ,zou ik toch ook voor de set gegaan waarschijnlijk...
Inderdaad is het blijkbaar Mezerna,dus het is zeker geen rommel ;)