• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velg beschadiging

Cedric96

Detailing rookie
11 aug 2023
2
2
Hallo iedereen

Een paar dagen geleden wat spullen besteld via carclean. Daarbij heb ik ook de non ferro velgenreiniger van monello besteld. Toen ik daarnet mijn velgen aan het kuisen was ( eerst de non ferro velgenreiniger, dan afspuiten, met shampoo kuisen, terug afspuiten en dan licht afdrogen) ontdekte ik deze plek. Iemand enig idee hoe dit komt? Is dit door de velgenreiniger of ? Zelf had ik deze plek nog niet gezien.
 

Bijlagen

  • IMG_4861.jpeg
    IMG_4861.jpeg
    196,4 KB · Weergaven: 119
Aluminium heeft de nare eigenschap te gaan oxideren om zichzelf te beschermen tegen de elementen. De enige oplossing is het beschadigde deel behandelen en zo goed als mogelijk luchtdicht afsluiten, hetzij met een blanke lak of met een coating zoals Gyeon Rim.

Overigens kan ik met zekerheid zeggen dat het niet komt door de Non-Ferro omdat deze Ph neutraal is en dus zéér veilig voor de velgen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Cedric96
Helaas komt het vaak voor dat aluminium velgen snel kunnen gaan oxideren. Dit kan dan komen door steenslag of een vervelend stoeprandje waardoor er vocht onder de blanke lak komt. Wat nicknameless zegt, non-ferro is niet de boosdoener. Zorg wel dat je de beschadiging laat verhelpen (schuren en polijsten) of behandelen (coaten) om het proces te stoppen.