• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte strepen op mijn velgen

Rangerover95

Detailing rookie
6 mrt 2024
5
2
Goedeavond,
Ik heb een auto gekocht waarbij de velgen in deze staat verkeerde. Ik ging er vanuit dat het vuil was en ik dit makkelijk zou kunnen schoonmaken. Helaas was dit niet het geval, vervolgens heb ik deze week beast velgenreiniger, citrus tar and glue remover en non-ferro besteld en nog krijg ik mijn velgen niet schoon. Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn en hoe ik dit alsnog schoon krijg? Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • IMG_6629.png
    IMG_6629.png
    737,9 KB · Weergaven: 60
  • IMG_6628.png
    IMG_6628.png
    779 KB · Weergaven: 60
Laatst bewerkt:
Welkom op het forum. ;)

Vreemde vlekken, inderdaad. Je zou denken dat de vlekken de centrifugale kracht hebben gevolgd, maar zijn eigenlijk te recht. Als ik met je meedenk;

- Blijft de Non-Ferro reactie geven?
- Zit het ook achter de naafkap?
- Voel je het OP de lak?

- Is de auto sinds kort in bezit? (Terugkoppelen aan de verkoper)
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
Zo aan de sporen te zien die op je velgen te zien zijn lijkt het ingedroogde vuiligheid te zijn dat uit de boutgaten en wellicht ook vanachter het afdekkapje van de naaf vandaan is gekomen. Iets soortgelijks zie ik weleens bij mijn velgen.
Ik krijg het meestal wel weg met wat Poorboy's World Professional Polish of eventueel een licht polijstmiddel (heb zelf nog een restje SSR1 dat ik daarvoor gebruik of iets als Monello Finale).
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
Welkom op het forum. ;)

Vreemde vlekken, inderdaad. Je zou denken dat de vlekken de centrifugale kracht hebben gevolgd, maar zijn eigenlijk te recht. Als ik met je meedenk;

- Blijft de Non-Ferro reactie geven?
- Zit het ook achter de naafkap?
- Voel je het OP de lak?

- Is de auto sinds kort in bezit? (Terugkoppelen aan de verkoper)
Bedankt voor uw reactie,

De non-ferro geeft geen enkele reactie op de strepen, het zit inderdaad ook achter de naafkap. Op sommige plekken lijkt het op de lak te zitten en op andere plekken deels erin.

Met vriendelijke groeten,
 
Zo aan de sporen te zien die op je velgen te zien zijn lijkt het ingedroogde vuiligheid te zijn dat uit de boutgaten en wellicht ook vanachter het afdekkapje van de naaf vandaan is gekomen. Iets soortgelijks zie ik weleens bij mijn velgen.
Ik krijg het meestal wel weg met wat Poorboy's World Professional Polish of eventueel een licht polijstmiddel (heb zelf nog een restje SSR1 dat ik daarvoor gebruik of iets als Monello Finale).
Bedankt voor uw reactie,

Dan ga ik dat ook eens proberen en kijken of het werkt.

Met vriendelijke groeten,
 
Waren deze vlekken al aanwezig bij de aanschaf of zijn deze later pas ontstaan?

Indien ze er al in zaten, heb je dit besproken met de verkoper?
 
En heb je daar met de verkoper iets over afgesproken?

Had het er toen niet op gezeten, dan weet je dat het pas kort is en is het waarschijnlijk eenvoudiger te verwijderen. Als het er al langer op zit is er een kans dat het ook daadwerkelijk in je lak zit. Je geeft zelf ook al aan dat het op punten zo voelt. Dus professional polish en eventueel daarna met een licht polijstmiddel. Zoals hierboven al aangegeven.

En je moet ook niet gek staan te kijken als het er niet af/uit komt.
 
  • Leuk
Reactions: Rangerover95
Het lijkt voor mij op een te zure reiniger die wel eens bij autowassers gebruikt wordt met een handwas (op straat, veelal in België) waar naderhand een restje vanuit de naafkapjes is geslingerd en zo opgedroogd. Ik hoop voor je van niet iig.